Volledige versie bekijken : Tweede aardschok



Obsessed
20 January 2010, 14:11
Vanmorgen werd Haïti door een tweede aardschok getroffen.
Deze nieuwe beving haalde een score van 6.1 op de schaal van Richter en deed zich voor op 60 km van de hoofdstad Port-au-prince.

Het was daar nog niet erg genoeg neen? :eek:

Lees HIER (http://www.hln.be/hln/nl/6156/Aardbeving-in-Haiti/article/detail/1056624/2010/01/20/Nieuwe-aardbeving-treft-Haiti.dhtml) meer.

(Bron: HLN.be)

compuchrisje
21 January 2010, 00:01
't Is daar méér dan een ramp. Ze kunnen daar alle hulp wel gebruiken, heb dus een klein druppeltje gestuurd. Om nooit zelf mee te maken!!!

tom906
5 February 2010, 17:17
Niet leuk wat die mensen mee maken!
En nog arm ook !
Ik kan me al gemakkelijk voorstellen hoe het daar is !

djeetn
5 February 2010, 21:32
Ik kan me al gemakkelijk voorstellen hoe het daar is !

Ik veronderstel dat we dat ons niet kunnen voorstellen...

Obsessed
6 February 2010, 12:18
Dat denk ik ook.
Als ik de fotoreeksen bij de krantensites bekijkt wordt ik al depressief en dat weerspiegeld maar een fractie van de realiteit. :damn:

compuchrisje
6 February 2010, 19:26
Donderdag werd gemeld dat het kamp van het BFast-team was geplunderd, nadat deze waren vertrokken ginder. En wat er gestolen werd? Voedsel, water... Die mensen zijn ginder terug naar de oertijd gegooid, niet alleen door elkaar geschud. Moest er hier een actie op touw gezet worden om ginder daadwerkelijk te gaan helpen, er zouden veel vliegtuigen moeten ingezet worden hoor! Tot nog toe konden we enkel een stukje financiële bijdrage leveren, maar of dat ook wordt gebruikt, is nog de vraag.

Yorkfield
6 February 2010, 19:54
Of dat geld goed besteed wordt valt niet na te gaan. Maar wat ik eigenlijk betreur, mensen zamelen kleren ed in voor Haiti, dit lijkt mij een ideale manier om te denken dat je iemand geholpen hebt.

Men zou beter geld storten, dan kan men daar kleren kopen, en zal de lokale economie DAAR weer opbloeien.

djeetn
6 February 2010, 21:15
Men zou beter geld storten, dan kan men daar kleren kopen, en zal de lokale economie DAAR weer opbloeien.
Nogal moeilijk om DAAR kleren of andere nuttige voorwerpen/objecten te kopen als alles er in puin ligt...