Volledige versie bekijken : Domme Windows-Mail



Jefke
21 January 2010, 16:09
Ja, ik heb het dus aan mijne rekker. Kheb jaren met Outlook Expres gewerkt en nooit een prob gehad. Nu moet ik noodgedwongen overschakelen naar Windows-Mail (heb een format moeten doen met de Vista en kan geen outlook expres installeren blijkbaar) Maar da dom prog blijft een scherm openen met de melding;

Aanmelden bij in.telenet.be
Controleer of de gebruikersnaam en het wachtwoord correct zijn voor de e-mailserver.

Ik heb da dan ook gedaan maar die blijft da vragen met als gevlog dat ik al 3 dagen nietmeer op mijn mail kan. Kan iemand mij hier even bij helpen???

Thx

J.W.
21 January 2010, 17:38
Account volledig verwijderen en een nieuwe aanmaken is dikwijls de enige oplossing. Waarom? Ik weet het niet, maar het werkt wel.

Jefke
21 January 2010, 17:42
In telenet zelf of in de mail????

butskristof
21 January 2010, 18:11
In Windows Mail.
Mvg,
Kristof.

Route81
21 January 2010, 18:37
Eens googlen gaf me dit :


Citaat:
Origineel gepost door yaki
ik heb een pc met Vista, dus ook windows mail. ik heb een account aangemaakt en die werkt, alleen blijft hij vragen achter het wachtwoord, dit is nochtans niet aangevinkt.

Heb je ook in je account aangevinkt dat er niet meer moet gevraagd worden achter dat paswoord http://forums.zita.be/images/smilies/confused.gif , want anders krijg je steeds dat venster te zien bij het maken van een verbinding.

Misschien een antwoord voor jou probleem?

Route81
21 January 2010, 19:00
Sorry voor de dubbele post, maar kon niet meer editeren na 15min. :P

Anders moet je eens op https://www.telenet.be/mijntelenet/ opzoeken of je wel het juiste paswoord gebruikt voor je mail. (gezien je zegt dat je er dan toch niet in geraakt met dat paswoord)
Het email-paswoord is bij veel providers niet hetzelfde als het login/paswoord om verbinding met het internet te maken.

Je kan ook controleren of je login/paswoord nog kloppen door te proberen om in te loggen op de telenet webmail: http://webmail.telenet.be/

Jefke
21 January 2010, 19:50
Neen, ik heb net alles gecontrolleerd en voor zo ver ik weet zijn de paswoorden en gebruikersnamen correct. Tis wel enorm vervelend om eerlijk te zijn...

J.W.
21 January 2010, 20:36
Neen, ik heb net alles gecontrolleerd en voor zo ver ik weet zijn de paswoorden en gebruikersnamen correct. Tis wel enorm vervelend om eerlijk te zijn...

En hebt u uw account in Windows Mail nu volledig verwijderd en terug aangemaakt?

Extra - Accounts - Uw account van Telenet selecteren - verwijderen - toevoegen - nieuwe account voor Telenet maken.

Spoorzoeker
21 January 2010, 20:51
Heb je het al via webmail geprobeerd ?
Als dat werkt dan weet je dat het niet aan je inloggegevens ligt.

Een beter advies, echt waar, ga eens op zoek naar Pocomail of Barca.
Dit zijn mailprogramma's die bijna gelijk zijn aan Outlook express, alleen bewaren ze alle mail in hun eigen folder.
Zet je dat programma dus op bv je D schijf, en je formatteert, dan hoef je niks meer in te stellen, maar kun je gelijk je mail weer gebruiken.

Een soort portable programma zeg maar.

Heb je hier al gekeken ?:
http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?session={6032e250-06bc-11df-550e-000000000000}&event=1&view()=c{6d987e80-cc97-11db-ebc2-000000000000}&varset()=pobj:{818ab7a0-ec7a-11dd-47ee-000000000000}&varset(2)=origin:problem3&forward=case&varset(3)=usergroup:End Customers - Anonymous&varset(4)=user:anonuser

Jefke
22 January 2010, 00:22
Even iedereen bedankt aan iedereen voor de hulp. Uiteindelijk ist gaan werken...

THX

Baloeke
22 January 2010, 23:08
En hoe?

Jefke
24 January 2010, 09:50
Heb bij telenet een nieuw password aangevraagd en daarna nam hij het aan. Let wel op, het vorige password werkt op de site van telenet ook maar niet in de mail. Maar nu ist blijkbaar nog steeds niet in orde. Ik kan namelijk wel mails onvangen maar geen versturen... Kan er terug iemand mij bijstaan voor een beetje hulp.. :s

Baloeke
24 January 2010, 14:50
Kijk eens bij je instellingen bij verzenden van mails of er staat "out.telenet.be" zonder de " uiterraad

Jefke
24 January 2010, 15:09
Dat staat er ja...

stonewall
24 January 2010, 18:49
http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?create=kb:TelenetKB_Master_CR

Jefke
24 January 2010, 19:38
sorry maar hier vind ik geen antwoord. al mijn instellingen kloppen. ik vrees dak maar naar telenet zelf zal moeten bellen zeker... :p:p:p

stonewall
24 January 2010, 20:23
http://www.animatedexplanations.com/Category.aspx?catID=14

kijk naar

hoe maak ik een emailaccount aan

het probleem is uiteindelijk opgelost omdat er onder EXTRA>ACCOUNTS...>EIGENSCHAPPEN VAN DE ACCOUNT>GEAVANCEERD iets aangevinkt stond.
daar moet alles uitgevinkt staan. En bij mij stond inkomende mail aangevinkt. een . Naast de vakjes waar het vinkje kan staan staat "voor deze verbinding is een beveiligde verbinding (SSL) nodig". Die vinkjes moeten dus uit staan

PeterN
25 January 2010, 00:22
Idd, eigenlijk is het vrij eenvoudig, voor telenet is het onderstaande:

- pop3-server voor inkomende mails : in.telenet.be
- SMTP voor uitgaande mails : uit.telenet.be
- gebruikersnaam is uw inlog van telenet zoals bv U123456
- paswoord zal wel evident zijn wat dat is;)
- aanmelden met leesbare tekstverificatie of anders gezegd zonder enige andere speciale vorm van verificatie of beveiligde verbinding.

Alle andere settings afblijven als je niet direct weet wat invloed ze hebben;)

Jefke
25 January 2010, 14:32
Jongens, ik wil jullie niet in twijfel trekken maar trek mij dan ook niet in twijfel. Tis niet den eerste keer dak een account moet aanmaken in Outlook. Ik heb nu net voor de 4de keer mijn account gewist en perfect overgenomen wat jullie allemaal zeggen en het resultaat blijft hetzelfde. Ik kan wel mails ontvangen maar niet versturen.
Hij geeft elke keer dit als melding;

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.
Het geweigerde e-mailadres was xxxxxxx@xxxxxxx.be (xxxxxxxxxxxxxxx). Onderwerp 'Auto ongeval Sandra D C ', Account: 'in.telenet.be', Server: 'uit.telenet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <xxxx@xxx.be (xxxxxxx)> recipient domain not found', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Mss helpt dit...

Jefke
25 January 2010, 14:36
HAHAHAHAHAHAHA, okey, jullie mogen aan mij twijfelen blijkbaar :p Ik heb net een testmail naar mijn eigen hotmailaccount gestuurd en dat komt zonder probs aan. Ik denk da de fout ligt bij het e-mail adres. Maar ik wist niet dat je dan direct een melding kreeg. Vroeger kreeg je daar toch een mail voor dat hij niet was aangekomen ofdat er een fout zich geeft voorgedaan...

Toch bedankt voor de hulp jongens...

berger
25 January 2010, 15:04
Hopelijk is het e-mail adres verkeerd, anders zal christel verreth zich binnenkort aan spam mogen verwachten!

PeterN
25 January 2010, 15:12
Ik heb het verandert ;)

The_White_Eagle
3 February 2010, 23:49
in win mail zegt win mail dat zelf

bij OE deed de server dit