Volledige versie bekijken : server one.com - website online easy business



joan
23 January 2010, 18:49
Help !

Ik ben een echte leek qua programmeren etc.

Ik zit met volgend probleem.
Wij hebben een website / webwinkel overgenomen.

De hosting gebeurt door One.com.
De website is omgemaakt via wijnwebwinkel 5.
De layout van de webwinkel is door de vorige eigenaar in een nieuw kleedje gestoken via mijnwebwinkel, deze uitgave wil ik graag behouden.
Wanneer ik op one.com kijk is daar nog steeds de oude versie te zien.
Het probleem is dat er op de welkomspagina een script van een filmpje moet ingelast worden. Via mijnwebwinkel lukt het me niet.
Via one.com weet ik wel hoe het moet ( text editor ) maar daar hebben we dus de oude lay-out, dus dit komt niet online.
Ik heb contact opgenomen met one.com en kreeg als uitleg dat ik zerlf de website maar moet aanpassen, nou graag maar die staat online...
Enfin, buiten hoofdpijn is me vandaag nog niet veel gelukt.
Ik hoop dat er iemand op het forum mij op weg kan helpen ...
De website : http://www.puck-belgium.com
Alvast bedankt !
Daisy

compuchrisje
23 January 2010, 19:30
Als je een login en wachtwoord hebt gekregen, kan je die pagina's toch binnen halen om ze te bewerken?
Daarna opnieuw uploaden en je site is terug verbouwd!

joan
23 January 2010, 22:05
Ja ik heb een login en een paswoord, geen probleem (One.com ).
Ik kan de ( oude) pagina's via de host perfect aanpassen enz.
Deze komen niet online

De pagina's van mijnwebwinkel staan online.
Daar kan ik ze wel aanpassen maar de html code ( film) krijg ik niet gepubliceerd.

Dus zou ik graag weten hoe ik de pagina's van mijnwebwinkel kan uploaden naar one.com en dus de oude vervangen.
Ik ben echt een verschrikkelijke kluns in die dingen en heb heel grote angst
om de website te verknoeien zodat hij niet meer online staat.

Ik weet dat dit voor jullie waarschijnlijk heel dom lijkt, maar ik
hoop toch dat iemand me kan helpen.

Bedankt,

Daisy

ultddave
23 January 2010, 23:24
Als je schrik hebt om iets verkeerd te doen. Kan je altijd voor de zekerheid de huidige bestanden op de server (one.com) downloaden naar je PC. Als backup. ;)

Een paar dingen waar je rekening mee moet houden;
- Als je naar je website surft. Dan wordt automatisch (in dit geval) de index.php pagina geopend. Als je dus een nieuw beginscherm wilt tonen. Moet je die pagina aanpassen of vervangen door een andere index.php of index.html pagina. ;)
- Als je bijvoorbeeld op de server een map met bestanden zet. Dan moet je ook via de browser naar die map gaan.

Stel dat je een map "afbeeldingen" plaatst op je server. En in die map zit een bestand genaamd "fotogallerij.html".

Om die html pagina te bezoeken moet je deze url gebruiken je browser:

http://www.puck-belgium.com/afbeeldingen/fotogallerij.html

Terwijl als je die "fotogallerij.html" in de root map (dus in dezelfde map als je index.php) zet. Dan is deze url genoeg:
http://www.puck-belgium.com/fotogallerij.html

Dus als je je nieuwe pagina's upload, moet je kijken dat je ze in de juiste map zet. ;)

Ik denk dat de meeste mensen het programma "FileZilla" gebruiken om hun bestanden te uploaden. Ikzelf gebruik "WinSCP".

Nu het specifieke probleem in dit geval, is volgens mij, 1 van de 2 die ik hierboven heb uitgelegd. ;)

Mvg,
Dave

noortec
25 January 2010, 02:48
deze webshops gebruiken PHP template engines dus het is niet zo simpel als enkel de index.html te veranderen