Volledige versie bekijken : Beelden op hun kop ...



Phil O'Sophe
23 January 2010, 21:18
Hoe komt het dat sommige videobeelden met de ene player "gewoon" worden afgespeeld en met een andere player dan weer onderste boven?

Het is wel zo dat bij converteren naar een ander formaat soms de mogelijkheid bestaat om de instellingen dan zo aan te passen dat de beelden 180° gedraaid kunnen worden, maar is het ook op een of andere
wijze mogelijk dat die videobeelden altijd in "gewone" stand kunnen bekeken worden, zonder eerst te moeten converteren?

Dank voor iedere hulp.

Baloeke
23 January 2010, 22:23
Misschien ligt het aan de player zelf. Kijk eens de instellingen na

PeterN
23 January 2010, 23:57
Veelal ligt dit aan de codec die je hebt geïnstalleerd of net niet geïnstalleerd. Je kan zo een een codec pakket installeren gelijk K-lite. Ik ben er al even niet meer mee bezig maar zie dat het pakket van codecs nog steeds bestaat, zelfs voor windows 7.

Phil O'Sophe
24 January 2010, 10:50
Veelal ligt dit aan de codec die je hebt geïnstalleerd of net niet geïnstalleerd. Je kan zo een een codec pakket installeren gelijk K-lite. Ik ben er al even niet meer mee bezig maar zie dat het pakket van codecs nog steeds bestaat, zelfs voor windows 7.


K-lite is al geïnstalleerd, maar het probleem is niet verdwenen.

Phil O'Sophe
24 January 2010, 10:55
Misschien ligt het aan de player zelf. Kijk eens de instellingen na

Dat is juist mijn probleem denk ik, hoe dat te doen ?

Baloeke
24 January 2010, 14:42
Welke player gebruik jij? Er zijn er zovele. Heb je dit met alle players of enkel met één bepaalde

Phil O'Sophe
24 January 2010, 19:07
Het bewuste filmfragment: niet met VLC-player, wel met al de andere.

compuchrisje
24 January 2010, 21:31
Als het met één MPlayer maar is, zou ik geen extra ingrepen doen hoor. Wat je wel kan doen is evt de fragmenten importeren in Windows Movie Maker. De film zal in stukjes gedeeld worden in korte scènes, die kan je dan roteren naar wens. Daarna opslaan in een beschikbaar formaat...

Phil O'Sophe
24 January 2010, 23:39
Als het met één MPlayer maar is, zou ik geen extra ingrepen doen hoor. Wat je wel kan doen is evt de fragmenten importeren in Windows Movie Maker. De film zal in stukjes gedeeld worden in korte scènes, die kan je dan roteren naar wens. Daarna opslaan in een beschikbaar formaat...


't Is juist andersom: geen probleem met VLCpl maar wel met al de andere.
Edit:
En heel waarschijnlijk ook alleen maar met filmbeelden met dàt toestel gemaakt.

Phil O'Sophe
29 January 2010, 17:52
Als het met één MPlayer maar is, zou ik geen extra ingrepen doen hoor. Wat je wel kan doen is evt de fragmenten importeren in Windows Movie Maker. De film zal in stukjes gedeeld worden in korte scènes, die kan je dan roteren naar wens. Daarna opslaan in een beschikbaar formaat...


Heb het geprobeerd, maar telkens: Er is een fout opgetreden ... gelieve ons te verontschuldigen ..."

Ook nog na updaten.

compuchrisje
29 January 2010, 20:29
Dat gebeurde bij mij idd ook, in XP, maar met Vista lijkt het veel stabieler en is het mij al gelukt om filmpjes te roteren. Had je ook geen Vista-laptop? Proberen dan maar!

Phil O'Sophe
29 January 2010, 22:38
Dat gebeurde bij mij idd ook, in XP, maar met Vista lijkt het veel stabieler en is het mij al gelukt om filmpjes te roteren. Had je ook geen Vista-laptop? Proberen dan maar!


Toch wel, maar maak er weinig gebruik van; zal het dus moeten doen ;)

btw: in XP ging zelfs het importeren niet :D

Phil O'Sophe
7 February 2010, 14:32
Een mogelijke oorzaak dat een filmpje (gemaakt met een digicam) op zijn kop staat is dat men bij het filmen "portretformaat" gekozen heeft ipv "landschapsmodus".
Met het free progje "Free Video Flip and Rotate" zou dat heel gemakkelijk te herstellen zijn.

De workshop is hier (http://www.clickx.be/cover/112325/clickx-magazine-210-van-2-februari-2010/) te vinden.

Bron: Clickx Magazine