Volledige versie bekijken : Groenachtig beeld bij afspelen DVD



kurt002
25 January 2010, 21:20
Beste,

op een PC van 2 jaar oud kom ik volgend probleem tegen:
plaats een video DVD (gehuurd van een officiële winkel), wil dit laten afspelen en ik heb een 'groenachtig' beeld. Ik heb dus wel de beelden, geluid en ondertiteling, maar bv de wolken zijn groenachtig.
Ik heb dit probleem zowel bij Cyberlink PowerDVD alsook Windows Media Player.
Heb reeds de laatste codecs geprobeerd (XP), virussen gescand, spyware gescand alsook malware gescand. Geen vuiltje aan de lucht want anders is de PC in orde.
Ook al enkele malen gehad bij enkele videofragmenten die doorgestuurd werden via mail (fun video).
Heb de DVD in een andere laptop geplaatst en daar geen probleem.
PC heeft 2 DVD-lezers (1 lezer en 1 brander), in beide gevallen hetzelfde probleem.

Wat zie ik over het hoofd?

Baloeke
25 January 2010, 22:19
Heb deze verplaatst naar Grafische kaarten en Monitors. Vermoedelijk heeft het daar iets mee te maken.

Om al iets te testen, kan je eens jouw scherm aansluiten op de andere pc, waar je geen groenachtig beeld krijgt.
Heb je daar hetzelfde resultaat, vrees ik voor jou scherm.

kurt002
25 January 2010, 22:38
Heb deze verplaatst naar Grafische kaarten en Monitors. Vermoedelijk heeft het daar iets mee te maken.

Om al iets te testen, kan je eens jouw scherm aansluiten op de andere pc, waar je geen groenachtig beeld krijgt.
Heb je daar hetzelfde resultaat, vrees ik voor jou scherm.

OK, zal dit dan eens proberen.
Was wel op een laptop, maar zal vanop de laptop grafisch beeld sturen naar het scherm om zo te testen.
PS: de rest van de beelden (zo in Windows en dergelijke) hebben wel géén problemen...
PS: laatste drivers van grafische kaart zijn reeds geïnstalleerd.

kurt002
4 February 2010, 22:42
Testen vanop ander scherm (nog) niet gebeurd.
Wel al iets kunnen vinden met volgende:
bij alle filmpjes met extensie .wmv heb ik het probleem ivm die groene kleur.
bij alle filmpjes met extensie .mpg heb ik het probleem NIET...

Mvg.

Baloeke
4 February 2010, 23:02
Als het aan een bepaalde file ligt, in jou geval WMV moet je een kijken naar dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?t=65503). Deze had ook een groenachtig beeld met een file WMV

kurt002
11 February 2010, 22:25
Als het aan een bepaalde file ligt, in jou geval WMV moet je een kijken naar dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?t=65503). Deze had ook een groenachtig beeld met een file WMV

Een andere speler nog niet geprobeerd, maar deze avond wel.
Heb VLC player geïnstalleerd, daarmee speelde de DVD wel goed af.
Echter, met PowerDVD nog steeds groen beeld (media player was ook goed).
Daarna enkele beeldinstellingen van PowerDVD gewijzigd en toch ook in orde gekregen.

Bedankt voor de medewerking.