Volledige versie bekijken : Niet opgeslagen bestand terug te halen?



kurt002
25 January 2010, 22:42
Beste,

indien je in excel een bestand aanmaakt, je zet dat 'automatisch opslaan na x tijd' af en je slaat manueel niets op, bestaat de mogelijkheid dan om dit bestand te recuperen? Of te achterhalen welke teksten, formules er gestaan hebben? Bestand is niet opgeslagen, maar wel afgedrukt.
Ik moet niet direct een programma of dergelijke hiervoor hebben, ik zou gewoon willen weten als dit technisch mogelijk zou zijn of niet...

Baloeke
25 January 2010, 22:46
Als deze automatisch moet opslaan moet de pc ook weten waar je bestand moet opgeslagen worden. Als er geen locatie is om op te slaan, vrees ik ervoor dat het ergens word opgeslagen.

Je hebt misschien een kans dat je via de tijdelijke bestanden iets terug vind.

J.W.
25 January 2010, 23:05
Beste,

indien je in excel een bestand aanmaakt, je zet dat 'automatisch opslaan na x tijd' af en je slaat manueel niets op, bestaat de mogelijkheid dan om dit bestand te recuperen? Of te achterhalen welke teksten, formules er gestaan hebben? Bestand is niet opgeslagen, maar wel afgedrukt.
Ik moet niet direct een programma of dergelijke hiervoor hebben, ik zou gewoon willen weten als dit technisch mogelijk zou zijn of niet...

Als het bestand niet werd opgeslagen is het nooit op de harde schijf terecht gekomen maar stond het enkel in het RAM-geheugen.
Ram geheugen wordt gewist als de pc wordt afgesloten.
Als het om echt grote bestanden gaat kan het zijn dat er een deel in het virtuele geheugen is geplaatst. Maar voor zover ik weet wordt dit ook gewist als de pc wordt afgesloten.

Sommige bestanden, zoals een access database, moeten dadelijk in een bepaalde map aangemaakt worden.

arlene
27 January 2010, 11:17
Hallo Kurt

Er zijn progammatjes waarmee het zou kunnen lukken.
http://www3.telus.net/mikebike/RESTORATION.html (http://www3.telus.net/mikebike/RESTORATION.html)
ftp://ftp2.convar.com/pcinspector/pci_filerecovery.exe (ftp://ftp2.convar.com/pcinspector/pci_filerecovery.exe)

Baloeke
27 January 2010, 11:31
Denk niet dat deze programma's gaan werken. Deze programma's zijn bedoeld om files die van je pc verwijderd zijn terug te halen. Een bestand dat niet word opgeslagen kan denkelijk niet hersteld worden.