Volledige versie bekijken : Belgacom B Box telefoon aansluiting



PeterN
28 January 2010, 10:07
Ik ben gisteren bij mensen mensen geweest die een adsl aansluiting hadden met een belgacom B Box. Blijkbaar was er iets misgelopen want hun internet werkte niet meer.

Daar ik totaal geen connectie kreeg met de B Box zat er niks anders op dan de B Box te resetten. Hierdoor kreeg ik terug connectie op ip 192.168.1.1 en kon ik natuurlijk terug de instellingen van internet aanpassen. Internet werkt nu terug via kabel en draadloos maar nu werkt de telefoon niet meer die er ook op is aangesloten.

Daar ik eerst totaal niet in de instellingen kon komen en daarna er niks anders op zat dan te resetten, heb ik geen flauw idee hoe de telefoon instellingen stonden in de box. Voor zover ik nog weet brandde het blauwe telefoon lampje op de B Box constant voor dat ik hem heb gereset. Nu brand het enkel als je de telefoon opneemt.

Kan iemand eens kijken in zijn B Box? Thnx (y)

papypc
28 January 2010, 17:20
Telefoon is op B box aangesloten (op Phone1) uitsluitend wanneer er gebruik wordt gemaakt van de dienst I-Talk, en dan moet het telefoon lampje op de modem constant branden.
Indien het gaat over de "klassieke" telefoonlijn, moet de telefoonkabel onder in de adapter of in het VDSL-2 aansluitpunt, en dan staat het telefoonlichtje uit op de Bbox.
mvg.
papypc

PeterN
28 January 2010, 18:10
Telefoon is op B box aangesloten (op Phone1) uitsluitend wanneer er gebruik wordt gemaakt van de dienst I-Talk, en dan moet het telefoon lampje op de modem constant branden.
Indien het gaat over de "klassieke" telefoonlijn, moet de telefoonkabel onder in de adapter of in het VDSL-2 aansluitpunt, en dan staat het telefoonlichtje uit op de Bbox.
mvg.
papypc
Het gaat dus over het eerste geval. De telefoon moet op Phone 1 aangesloten worden en ze gebruiken I-Talk. Het lampje moet dus constzant branden. Maar de vraag is hoe je dit moet instellen in de settingspagina van de B Box zelf. Daar kan je een heel deel telefoon instellingen maken en blijkbaar door te resetten staan ze fout want het lampje brandt niet constant en de telefoon werkt niet...
Bedankt alvast;)

papypc
28 January 2010, 19:35
Het enige dat je moet aanvinken is in de configuratie van de B-box, onder Quick Start, telephone settings, het vakje "Telephone service" enable.
Alle andere parameters staan er al in sinds activeren van de B-box, zeker na een reset-reload (zie bijlage).
Kan jammer mijn voorbeeld niet geven, daar ik een klassieke tel lijn gebruik.

salmax
28 January 2010, 20:49
genius van belgacom is achter het probleem laten zoeken dacht die modem naar vorige werkende instellingen kan brengen ben niet zeker heb geen foon

PeterN
29 January 2010, 00:29
Bedankt allemaal.

Na lang zoeken ben ik er denkelijk geraakt hoe je die I Talk instelt;)

Zoals reeds gezegd de telefoon op phone 1 inpluggen.
In de B Box moet je eerst en vooral 'telephony' op enable zetten in het quick menu. In het volgend menu kiest je de eerste optie voor 1 telefoon aansluiting. Nu krijg je een scherm waar je uw login moet geven. Vul eerst je telefoon nummer in, bv 012345678, dan de login (dit is altijd een 'u' gevolgd door je telefoon nummer zonder de '0', dus in het vb zou dit 'u12345678' zijn) en je wachtwoord. Dit wachtwoord krijg je maar 1 keer te zien bij activatie van I Talk en moet je noteren. Vind je uw paswoord niet meer terug van I Talk, dan moet je een nieuw aanvragen. Dit kan je doen via internet op je belgacom e-service account. Log op je account in en bij telefonie kan je 'bevestigen' waar '1 telefoontoestel' staat aangevinkt. Je krijgt dan een nieuw paswoord.

Morgen moet ik langs gaan om mijn theorie in de praktijk te testen :p Ik laat nog iets weten ;)

papypc
29 January 2010, 13:34
Hoeps;) Nog iets bijgeleerd.
Had mij laten wijsmaken door Belgacom dat de volledige instellingen van je B-box werden opgeslagen in hun databank, en na "reset" worden terug gezet. Dus blijkbaar niet het geval. Zal maar een kopij maken van mijn instellingen, het zou vroeg of laat kunnen van pas komen. :evil:

PeterN
30 January 2010, 00:00
Is opgelost. Alles werkt weer, zowel internet als telefoon (y)