Volledige versie bekijken : Linux [VM Workstation]



Fck_
29 January 2010, 13:37
Hello !

Ik zit even met een probleem .
Ik heb een distributie van Linux geinstalleerd op een 'Virtuele Drive' met VM Workstation. Als ik in die Linux een Konsole open , en cfdisk doe , om mijn partities te zien , zie ik alleen de partities van die 'Virtuele Drive' .

Nu was mijn vraag , is er in VM Workstation een mogelijkheid , om ook mijn partities op mijn 'Echte drive' te zien , en dus niet alleen die virtuele ?

Bedankt !

carl
29 January 2010, 13:41
Volgens mij moet dat op een of andere manier gaan. Ik gebruik VMware voor mac osx, maar ik vermoed dat dat op ongeveer een gelijkaardige manier zal gaan, hopelijk ben je er wat mee.

Er zijn opties om:
- folders te delen naar de VM (dit gaat dan over een netwerkadapter geloof ik)
- externe media rechtstreeks door te verbinden (alleen nog maar geprobeerd met USB, maar ik geloof dat dat met heel veel aparaten zal werken)
- in mac is er een mogelijkheid om bepaalde mappen gesynct te houden (mijn dowumenten, bureaublad, muziek, ...)

Rechtstreeks je primaire harde schijf doorverbinden of benaderen zal geloof ik niet gaan.

Fck_
29 January 2010, 13:43
Sorry Carl , had het al gevonden . Ik heb geen 'Virtuele partitie' gebruikt , mr ik heb gewoon een echte partitie gebruikt om het 'Virtuele systeem' op te zetten :P . Werkt perfect !
Mr om het Softwarematig te doen weet ik het dus nog niet ..

Bedankt !

Fck_
29 January 2010, 14:02
Sorry Carl , had het al gevonden . Ik heb geen 'Virtuele partitie' gebruikt , mr ik heb gewoon een echte partitie gebruikt om het 'Virtuele systeem' op te zetten :P . Werkt perfect !
Mr om het Softwarematig te doen weet ik het dus nog niet ..

Bedankt !

Edit: Vond ook nog dit voor VM!

- Click on Edit virtual machine settings.
- New windows open , click ADD
- Add Hardware Wizard Opens Click Next
- Select Harddisk here.
- Use physical disk [Warning is displayed]
- Select ur HDD Physical Drive0,Physical Drive1,....... [If u have more than one HDDs]
- Select Entire or partition
- Select the Partition
- Select app Disk file name.vmdk
- Click Next and finish
- Now boot your virtual machine and you will have your Windows Partition in your Virtual Machine.

Ga het direct proberen !