Volledige versie bekijken : Prog effe "verhuizen"



Phil O'Sophe
29 January 2010, 22:43
Als men een prog, bvb VLC-player, naar een externe HD sleept, en dat later terug wil gebruiken (en dus terug naar zijn vroegere plaats sleept)
moet men dan terug installeren, of is slepen/kopiëren voldoende voor een correcte werking?

Dank voor elke reactie.

Fck_
29 January 2010, 22:47
Je sleept dus heel het mapje met al de files naar een externe HD ?
Bij sommige programma's werkt dat , bij sommige heb ik al gehad dat het niet werkt ..
Je moet dan zorgen dat de services die sommige programma's nodig hebben etc. ook niet van de computer gewist worden .. Dan mag er geen probleem zijn denk ik .

compuchrisje
29 January 2010, 23:04
Er zijn programma's die je zonder enige installatie kan draaien vanaf een andere locatie of zelfs één die niet altijd wordt geactiveerd (USB-stick, externe of andere dragers). Maar eens je moet installeren, worden er aanpassingen gedaan aan het Windows-systeem in de respectievelijke mappen én worden er verwijzingen gedaan in het register.
Het gewoon verslepen van een snelkoppeling zal dus enkel die snelkoppeling verhuizen, maar zal niet die instellingen meenemen. Het hangt er dus vanaf of een programma stand-alone kan draaien of niet.
Everest is bv zo'n prog dat zijn uitvoerbestand in zijn eigen map houdt en geen extra's vraagt van het systeem zelf of er aanpassingen doet. Wel op voorwaarde dat alle bijhorende bestanden mee verhuizen. Van VLC-player ben ik niet zeker, je kan het testen, maar je kan net zo goed elke keer de installatie uitvoeren. De versies volgen hier elkaar tamelijk snel op en zo heb je altijd de laatste nieuwe.

Phil O'Sophe
1 February 2010, 14:13
OK ! Begrepen ;)

Hier mag dan een slotje op.