Volledige versie bekijken : 2de processor inschakelen



mighty mouse
30 January 2010, 17:38
hey iedereen,

via hier had ik een goeie tip gevonden om via msconfig je tweede processor in te schakelen,nu heb ik dat gedaan en dat werkte perfect!
nu wou ik eens proberen wat het verschil was met 1 processor en heb ik die tweede uitgeschakeld....
je hoort het al afkomen....wou ik daarna die tweede terug inschakelen en nu blijkt,als ik in msconfig ga en het terug probeer te veranderen komt er alleen nog maar 1 op het scherm,de tweede ziet hij niet meer!
kan er soms iemand mij helpen met dit probleem???
alvast op voorhand bedankt voor de reacties!

PeterN
30 January 2010, 22:12
Eerst moet je het geheel weer uitschakelen door het vinkje weg te halen. Na herstarten kan je dan terug de optie aanzetten en terug meerdere instellen. De reden is dat bij minder processoren de uitgeschakeld processoren niet meer worden herkent bij een herstart. Je kan dan dus niet meer processoren aanduiden dan aanwezig. Door de optie uit te schakelen en te herstarten worden ze weer allemaal weer herkent en kan je terug ze allemaal terug aanduiden;)

mighty mouse
30 January 2010, 23:26
Eerst moet je het geheel weer uitschakelen door het vinkje weg te halen. Na herstarten kan je dan terug de optie aanzetten en terug meerdere instellen. De reden is dat bij minder processoren de uitgeschakeld processoren niet meer worden herkent bij een herstart. Je kan dan dus niet meer processoren aanduiden dan aanwezig. Door de optie uit te schakelen en te herstarten worden ze weer allemaal weer herkent en kan je terug ze allemaal terug aanduiden;)
werkt inderdaad zoals je zegt!!
dan zijn we weeral een klein beetje wijzer...
hartelijk dank voor de raad!