Volledige versie bekijken : Beeldscherm op zijn kop



Quazie
31 January 2010, 10:43
Een collega vertelde mij deze morgen dat ze op een toets van haar laptop drukte (ze weet niet meer welke) en dat het beeld scheef stond. Of ze daarmee bedoelde dat het beeld 45°, 90° of 180° gekanteld was t.o.v. haar fysiek scherm. Ik heb haar de laptop laten heropstarten maar zelfs het opstartscherm zou gedraaid staan.
Heeft er iemand al van dit fenomeen gehoord. En of er iets simpels aan te doen valt.

Butterflyice
31 January 2010, 10:55
Als goed is kan je in de rechterbalk onder aan de beeldscherm instellingen ook draaien.

djeetn
31 January 2010, 11:27
CTRL - ALT - pijltjestoets

Quazie
31 January 2010, 13:53
@Butterflyce, op deze laptop is het dus niet goed. ik heb in het venster Beeldscherm instellingen geen rechterbalk, laat staan deze te draaien. Hier alleen de normale pijltjes op de rand om het formaat van het venster te wijzigen.

@djeetn, met deze toetsen scroll ik door de menu's en pagina's.
Met de stand van het scherm heeft dit niets te maken, tenzij ik iets over het hoofd zie. Dan graag wat meer uitleg.

djeetn
31 January 2010, 14:35
@djeetn, met deze toetsen scroll ik door de menu's en pagina's.
Met de stand van het scherm heeft dit niets te maken, tenzij ik iets over het hoofd zie. Dan graag wat meer uitleg.

Vreemd, want dit is het resultaat als 'k enkel ALT - pijltjestoets gebruik.

Snakey
31 January 2010, 14:52
Je kan dit aanpassen door naar de instellingen te gaan van je grafische kaart. Bijvoorbeeld het nvidia controlpanel. Daar heb je bijvoorbeeld de optie "rotate display".

http://shots.ahlun.be/2010-01-31_1352.png

arlene
31 January 2010, 20:56
Mocht de versie intel Extreme Graphics zijn: Configuratiescherm - Beeldscherm - Instellingen - Geavanceerd - Tabblad Intel(R) Extreme Graphics - Grafische eigenschappen - Tabblad Rotatie - Rotatie aanvinken - Stipje zetten bij "Normaal" - OK

Quazie
31 January 2010, 21:36
@Snakey, de weergave van uw afbeelding deed mij denken aan schermen uit lang vervlogen tijden (Win95).
@arlene, U gaf aan waar ik de betreffende instellingen kon vinden.
ik zal mijn collega morgen hiervan op de hoogte brengen. Alvast bedankt voor de medewerking