Volledige versie bekijken : Favorieten



Phil O'Sophe
31 January 2010, 22:18
(De lijst van) Favorieten (Internet Explorer) is die in de Verkenner ergens te vinden (behalve op de pagina van IE dus)?

Dank voor elke reactie.

arlene
31 January 2010, 22:36
Dit moet normaal in de verkenner terug te vinden zijn.
C:\Documents and settings\(jouw naam)\Favorieten

Phil O'Sophe
31 January 2010, 22:46
Dit moet normaal in de verkenner terug te vinden zijn.
C:\Documents and settings\(jouw naam)\Favorieten


Geprobeerd en het klopt nog ook Arlene ! :good:
Op die manier kan ik url's van dezelfde soort naar eenzelfde mapje slepen bvb. op het bureaublad.
Natuurlijk kon ik ook in "Favorieten" deelgroepen maken, maar zoals hierboven vind ik praktischer (voor mij toch).

Dankjewel Arlene :bow: :)

compuchrisje
31 January 2010, 22:51
Dat hoeft toch niet?
Klik gewoon met rechtermuisknop op het startmenu linksonder, kies voor Eigenschappen.
Kies in de tab Menu Start het eerste item (Menu start) en klik daarnaast op aanpassen. In het nieuwe venstertje tabblad Geavanceerd en scroll in het lijstje om voor 'Menu Favorieten' een vinkje te zetten. Je map met favorieten zal nu in je startmenu staan, je kan het als map ook op je bureaublad ploffen.

Phil O'Sophe
31 January 2010, 23:09
Dat hoeft toch niet?
Klik gewoon met rechtermuisknop op het startmenu linksonder, kies voor Eigenschappen.
Kies in de tab Menu Start het eerste item (Menu start) en klik daarnaast op aanpassen. In het nieuwe venstertje tabblad Geavanceerd en scroll in het lijstje om voor 'Menu Favorieten' een vinkje te zetten. Je map met favorieten zal nu in je startmenu staan, je kan het als map ook op je bureaublad ploffen.

Wat in het rood staat kan ik nog volgen en heb het gedaan ook, maar verder????

compuchrisje
31 January 2010, 23:18
Met je menu open, rechtermuisknop op de map favorieten en sleep het naar het bureaublad. Kies niet voor verplaatsen, maar voor snelkoppeling zetten, zodat je niet alles zomaar kwijt kan raken.
In die nieuwe map zitten nu de snelkoppelingen naar je favoriete websites. Maar het kan ook anders hoor, als webpagina.. als je die uitleg wenst?

arlene
1 February 2010, 00:15
je kan het als map ook op je bureaublad ploffen.

Mooie uitdrukking Chris :D :D

Merel
1 February 2010, 00:25
1. Open Verkenner

2. Helemaal bovenaan zie je "Mijn Documenten" (dit icoontje lijkt alleen maar als een map maar is in feite een speciale shortcut)

3 Rechtsklikken Kies Eigenschappen

4. In de eerste Tab, geef een nieuwe doelmap in voor "Mijn Documenten" en sluit het venster.
Kies best een doelmap die je vooraf aangemaakt hebt op een andere partitie dan de systeempartitie
Bv: E:\DATA\USERS\Gebruikersnaam\Mijn Documenten\

Nu zijn "Mijn Documenten" reeds meteen verhuisd naar een veiliger locatie die een systeemcrash van je Windowspartitie zal overleven.

5. Verifieer (of verplaats) dat map Favorieten in de nieuwe doelmap "Mijn Documenten" staat.

6. In Explorer ga je naar map Favorieten die nu op de nieuwe (veiliger) locatie staat

7. KLik rechts => Versturen naar Bureaublad (nieuwe link verschijnt op bureaublad)

8. Ga naar je bureaublad om die nieuwe shortcut te zoeken en versleep hem naar beneden naar de taakbalk rechts van de START knop. Nu heb je uw Favorietenmap steeds onmiddellijk bij de hand. Je bureaublad hoeft niet eens.

Telkens als je nu uw DATA partitie zal backuppen stel je meteen ook je Favorieten veilig opgeborgen.

Phil O'Sophe
2 February 2010, 19:18
Gedaan met goed gevolg :good:

Bedankt Arlene, Compuchrisje en Merel :bow:

Slotje mag nu !