Volledige versie bekijken : All-in-one printers



Phil O'Sophe
1 February 2010, 13:40
Wie kan een advies geven over de beste keuze tussen deze (http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_02/OFF01.SHTML) of die_hier (http://www.lidl.be/cps/rde/xchg/lidl_be/hs.xsl/index_13467.htm) ?

Prijs is dezelfde;
vooral idee over gebruiksmogelijkheden en nodige inktpatronen (verbruik en kosten).

Dank voor elke reactie.

Route81
1 February 2010, 14:09
Ik heb met grote tevredenheid die Epson AIO van de Aldi. Die heeft eigenlijk alles wat je kan verwachten.

Met de HP van de Lidl heb ik geen persoonlijke ervaring.

De Epson heeft een iets grotere printresolutie, maar of je dit verschil ook zichtbaar zal merken bij afdrukken betwijfel ik wel heel sterk.

Beide zijn merken met vele jaren ervaring op gebied van printers. Qua kwaliteit zou ik geen van de 2 durven vooruit duwen. Misschien eens kijken naar de prijs/inhoud van de inktcartridges? Als dit type een specifiek type cartridge eist kan die soms moeilijker verkrijgbaar zijn dan cartridges dat op verschillende printers gebruikt worden. Misschien niet onbelangrijk...

Phil O'Sophe
1 February 2010, 14:16
Ik heb met grote tevredenheid die Epson AIO van de Aldi. Die heeft eigenlijk alles wat je kan verwachten.

Met de HP van de Lidl heb ik geen persoonlijke ervaring.

De Epson heeft een iets grotere printresolutie, maar of je dit verschil ook zichtbaar zal merken bij afdrukken betwijfel ik wel heel sterk.

Beide zijn merken met vele jaren ervaring op gebied van printers. Qua kwaliteit zou ik geen van de 2 durven vooruit duwen. Misschien eens kijken naar de prijs/inhoud van de inktcartridges? Als dit type een specifiek type cartridge eist kan die soms moeilijker verkrijgbaar zijn dan cartridges dat op verschillende printers gebruikt worden. Misschien niet onbelangrijk...


Dàt is juist ook mijn grootste twijfel.

peenif
1 February 2010, 14:24
Heb net voor Kerstmis twee nieuwe patronen gekocht voor mijn Lexmark : één zwarte en één kleurpatroon (rood, blauw, geel in één cassette), beide cassettes samen hebben mij 79 € gekost, spijtig dat die Epson toen niet te koop stond.

butskristof
1 February 2010, 18:23
Heb net voor Kerstmis twee nieuwe patronen gekocht voor mijn Lexmark : één zwarte en één kleurpatroon (rood, blauw, geel in één cassette), beide cassettes samen hebben mij 79 € gekost, spijtig dat die Epson toen niet te koop stond.
€79? Dat is wel erg veel.
Ik heb hier een HP staan met 5 afzonderlijke inktpatronen waarvan deze €9,99 /stuk kosten. Dat is maar €49,95 voor alles. Misschien hebben jou patronen een grotere inhoud, maar €79 vind ik persoonlijk toch veel geld..
Mvg,
Kristof

J.W.
1 February 2010, 20:42
Laat die AIO printers voor wat ze zijn.
Die van "den Aldi" is waarschijnlijk een Stylus SX??? waarvan de inktpatronen schandalig duur zijn ten opzichte van de inhoud van die patronen (slechts enkele ml).
Ga eens in de winkel kijken of er echt geen "type" vermeld wordt.
Die van "de Lidl" kunt u goedkoper in een winkel kopen.

http://alatest.be/reviews/printers/hp-photosmart-c4680/po3-74542548,31/?lang=nl

De inktpatronen zijn ten opzichte van de inhoud ook heel duur.

Ik ga me niet uitlaten over de kwaliteit van deze toestellen, maar een AIO is wel veel kwetsbaarder als een stand alone printer.

Verleden woensdag, 27 jan. was er in "den Aldi" een flatbedscanner verkrijgbaar aan € 60. De resolutie hiervan is veel hoger als die van deze AIO printers (4800 x 9600 dpi) tegenover 1200 x 2400 dpi voor de AIO.

Persoonlijk heb ik het niet zo erg met die AIO-toestellen.
Dan geef ik liever een beetje meer uit en koop ik "stand alone" toestellen.

Nog iets, maar dit is voor alle nieuwe printers.
De inktpatronen zijn bij een nieuwe printer over het algemeen maar gedeeltelijk gevuld. Als u nu naast printen ook gaat kopiëren zullen de patronen vlug leeg zijn en nieuwe patronen zouden wel eens meer kunnen kosten als het toestel zelf.

Route81
1 February 2010, 20:52
Ik heb het verschil nog eens bekeken en dit is wat ik vond (bij Inkclub.com):
Voor de HP : Zwart : 28.95€ kleur (3 kleuren): 33.95€ (grote cartridges)
1 voor Zwart en 1 voor de 3 kleuren

Voor de Epson : Zwart : 7.45 € kleur 3x 7.45€ (7.45€ per kleur)
1 voor zwart en 3 voor de kleuren (ieder kleur is apart)

Mogelijks gaan de cartridges van hp langer mee omdat ze een groter inhoud hebben, maar indien er 1 kleur uit is, moet je heel het cartridge vervangen ook al is de rest nog halfvol als je goede kleur-afdrukken wil blijven maken. Bij de Epson hoef je enkel maar het kleur dat leeg is vervangen.

J.W.
1 February 2010, 21:33
Indien die Epson een Stylus SX??? is zijn dit de prijzen bij Inktclub (originele patronen)

zwart 5,8 ml € 9,45
zwart 7,4 ml € 11,97
geel 3,5 ml € 7,95
cyaan 3,5 ml € 8,45
magenta 3,5 ml € 8,45
cyaan 5,5 ml € 12,30
geel 5,5 ml € 12,33
magenta 5,5 ml € 12,38

Voor de HP:

Zwart 4 ml € 14,95
3 kleuren patroon van 3 x 4 ml € 17,45

Ik heb verleden week bij mijn pc boer een patroon zwarte inkt (26 ml) voor mijn Canon Pixma IP 4500 ongeveer € 12.00 betaald (origineel en met factuur)

J.W.
1 February 2010, 21:48
Ik heb het verschil nog eens bekeken en dit is wat ik vond (bij Inkclub.com):
Voor de HP : Zwart : 28.95€ kleur (3 kleuren): 33.95€ (grote cartridges)
1 voor Zwart en 1 voor de 3 kleuren

Voor de Epson : Zwart : 7.45 € kleur 3x 7.45€ (7.45€ per kleur)
1 voor zwart en 3 voor de kleuren (ieder kleur is apart)




HP:
Daar staat geen inhoud bij.
De andere zijn 4 ml, dan zullen deze misschien 8 ml of iets meer zijn.
De 2 patronen samen kosten bijna zoveel als de AIO printer.

Epson:
Dit zijn geen originele patronen.
Als je de printkoppen van een Epson graag heel vlug wilt dicht hebben moet je deze zeker kopen. (en ik spreek van ondervinding (2 x zelfs) :damn: )

Baloeke
1 February 2010, 23:56
Zo te zien op de website van HP (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho/WF06b/18972-18972-238444-410635-410635-3739148-3831735.html) zou deze printer 3 verschillende kleuren hebben (zie onderaan bij meegeleverd in de doos)

Had destijds ook een HP. Heb deze eigenlijk weg gedaan omwille van de kostprijs van de inkt. Heb nu reeds al lang van een Epson. De inkt hiervan is redelijk goedkoop. +- € 40 voor zwart en de drie kleuren.

coery
3 February 2010, 19:08
Moet het perse een HP of Epson zijn?

Ikzelf heb 't niet zo op HP.! Epson kan je dan beter hebben.!
Ik zou ook eens kijken naar Canon printers, die van mij werkt perfect.
en ik ken ook ook nog andere mensen met een Canon printer, die zijn er ook goed over te spreken.

PeterN
4 February 2010, 02:11
Moet het perse een HP of Epson zijn?

Ikzelf heb 't niet zo op HP.! Epson kan je dan beter hebben.!
Ik zou ook eens kijken naar Canon printers, die van mij werkt perfect.
en ik ken ook ook nog andere mensen met een Canon printer, die zijn er ook goed over te spreken.

Is allemaal een beetje relatief. Ik ben bv wel meer voor HP en mijn canon van 6 maanden heb ik weggegeven.

Het beste is de dingen te vergelijken en pro's en contra's te geven en dan een keuze te maken. Ook wat reviews raadplegen kan soms helpen met een keuze.

Phil O'Sophe
4 February 2010, 20:06
Met al deze meningen en ervaringen
mag hier een slotje op.

Danke iedereen !