Volledige versie bekijken : Geblokeerde aanvallen



Toelly
2 February 2010, 16:22
hey,

sinds 2 dagen ben ik nu overgeschakeld op windows 7. Hierover niet direct te klagen. Maar het probleem is, dat ik nu (enkel in die 2 dagen) berichten krijg dat "een recente aanval op mijn computer geblokkeerd is". Norton geeft mij deze meldingen, samen met een ip-adres en de notificatie dat het een item met een gemiddeld veiligheidsrisico is.
Wat moet ik hieronder verstaan? Wil dit echt zeggen dat er iemand op zijn pc de mijne probeert binnen te dringen? Zelf verwacht ik eerder dat dit een bot ofzo is (ik ken hier echter niet zoveel van)? Kan ik hier iets tegen doen?

grtz, Toelly

Emphyrio
11 February 2010, 08:24
Hoi Toelly,


Maar het probleem is, dat ik nu (enkel in die 2 dagen) berichten krijg dat "een recente aanval op mijn computer geblokkeerd is".
....

Wat moet ik hieronder verstaan? Wil dit echt zeggen dat er iemand op zijn pc de mijne probeert binnen te dringen? Zelf verwacht ik eerder dat dit een bot ofzo is (ik ken hier echter niet zoveel van)? Kan ik hier iets tegen doen?


Niets van aantrekken ;)

Immers, Norton meldt dat hij de aanval geblokeert heeft.
Als je surft op het Web gebeurt dit regelmatig (kijk maar eens een ip-log na van je Firewall).

Zelf heb ik geen Norton FW (ik heb Online Armor), maar kan je deze boodschappen niet "surpressen" (onderdrukken) via een instelling als je het stoort?

Emphyrio :)

Toelly
11 February 2010, 15:12
Hey Emphyrio,

De meldingen kunnen idd uitgeschakeld worden, wat ik nu ook wel ga doen. Ik wilde alleen zeker zijn dat dit niet gevaarlijk was :)

Hier mag een slotje op