Volledige versie bekijken : Open processen en geheugengebruik?



Route81
2 February 2010, 18:49
Het viel me op in een andere post dat er sprake was van een 60-tal processen waarbij Woya vermelde dat dit normaal was.
Er werd ook gezegd dat Win7 ongeveer 1Giga aan geheugen gebruikt???
Ik vind dit precies allemaal nogal aan de hoge kant.

Ik draai Windows 7 ultimate x64, met symantec endpoint protection (small business edition x64), alle drivers geladen, Tune-up utilities (64bits) op de achtergrond, Sidebar met 3 gadgets enabled en Aero ingeschakeld. Firefox (via wireless verbinding), de taskmanager en de resourcemonitor staan momenteel open.

Ik kom nu net aan 43 processen terwijl het totaal slechts 685Mb van 2Gb (1302Mb available) verbruikt.

Wat laden jullie dan wel allemaal in het geheugen? :eek:

Fck_
2 February 2010, 18:55
Minder processen kan altijd, mr 60 is niet veel. De meesten zullen daar wel rond liggen ..
Ik draai Vista ultimate, en heb msn en minatica openstaan momenteel, en ik gebruik ongeveer 1,05gb ram.

Mensen die msn laten opstarten bij het opstarten, een virusscanner, eventuele netwerken, update managers, .. dan gaan de processen al snel de hoogte in .
Bij mijn vaio, zijn er ook enkele processen van vaio zelf die opgestart worden, wat ook alweer bij in het rijtje komt. Kan dus heel veel verschil inzitten..

Vraag me zelf ook vaak af welke processen nu allemaal nodig zijn, en welke niet. Want soms vind ik dat ik er ook wat 'veel' heb, terwijl ik eigenlijk toch niet zoveel aan het doen ben. Soms lijkt het zelfs als sommige er dubbel in staan..

43, zoals jij hebt, dat lijkt me perfect. 60 zal wel al wel wat tussen zitten dat niet nodig is, mr het is zeker niet teveel.

Edit: Programma's (en hun processen dus) die opgestart worden tijdens het starten van Windows, kan je makkelijk uitschakelen door 'msconfig' te openen. Let dan wel op dat je geen dingen uitvinkt die nodig zijn. (als je bijvoorbeeld een iPod hebt, mag je de iPod service niet uitschakelen, want dan krijg je later problemen met synchroniseren. Of je moet die service dan weer handmatig starten..)

Toelly
2 February 2010, 19:02
Ik heb er meestal 80 (nu zelfs 81)

Route81
2 February 2010, 19:40
Voor de mensen die hun services willen tweaken, hier is een volledige uitleg per service voor windows 7.

http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html