Volledige versie bekijken : externe hd verandert



marie38
2 February 2010, 22:19
sinds kort werkte mijn ex harddisk perfect maar op de 1 of andere dag verandert hij in een maar die ik zo niet meer kan openen.ik kan alleen via een programma in mijn externe hd . diverse malen gescant leeg gemaakt en geformatteerd niets helpt wanneer hij leeg is en de pc opstart is dit goed wanneer ik iets erin plaats en de pc opstart verandert deze weer in een map. wat kan ik hieraan doen ??????????????

arlene
2 February 2010, 23:33
Met welk progamma kom je er wel in ?
Als je opstart krijg je een map, kun je die openen.
Of krijg je een foutmelding ?

marie38
2 February 2010, 23:51
Met welk progamma kom je er wel in ?
Als je opstart krijg je een map, kun je die openen.
Of krijg je een foutmelding ?


ik krijg hem in ieder geval open met psp ( paint shop pro) ander programma nog niet gebeurt de map die er dan komt te staan vraagt waarmee ik hem wil open met ie of utorrent etc dit is nog niet geprobeert

arlene
3 February 2010, 00:35
Het kan dat je iets hebt aan dit TOPIC (http://www.minatica.be/showthread.php?t=20832)

Fck_
3 February 2010, 03:13
Welk besturingssysteem heb je?
Kan mij vaag herinneren dat ik ooit een probleem gehad heb dat er een beetje op lijkt.
Probeer hem desnoods nog eens te formatteren, mr dan met de andere indeling. (Als hij nu FAT32 is, formateren als NTFS, of net andersom.)

marie38
3 February 2010, 08:26
Welk besturingssysteem heb je?
Kan mij vaag herinneren dat ik ooit een probleem gehad heb dat er een beetje op lijkt.
Probeer hem desnoods nog eens te formatteren, mr dan met de andere indeling. (Als hij nu FAT32 is, formateren als NTFS, of net andersom.)


ik heb er xp opstaan en formatteren van ntfs naar fat 32 gaat niet

marie38
3 February 2010, 08:34
Het kan dat je iets hebt aan dit TOPIC (http://www.minatica.be/showthread.php?t=20832)


helaas niet heb een ander ex hd aangesloten die werkt gewoon perfect ook op een andere usb en jahoor ook dit werkt niet ??????????????????:frown:

PeterN
3 February 2010, 10:10
Ik begrijp je vraag niet volkomen, maar mss eens helemaal opnieuw beginnen. Alle data van de hd gaat wel verloren !!!
Klik rechts op het icoontje van je bureaublad 'Mijn computer' en kies daar 'beheren'. Ga naar schijfbeheer. Aan de rechter kant zie je een grafische voorstelling van al je schijven in je pc, ook je usb externe als deze is aangesloten. Zie dat je de juiste selecteerd, de externe en klik daar rechts. Daar kan je nu de partitie eens helemaal verwijderen. Daarna kan je op dezelfde manier terug een partitie aanmaken en formateren. Op die manier ben je zeker dat alles inorde is.
Als je het probleem blijft hebben, pak je de externe hd en sluit je hem eens aan op een andere pc en kijkt als je daar net het zelfde voor hebt. Op die manier weet je als er ergens iets fout is met de hd of de pc.

Succes ;)

marie38
3 February 2010, 18:34
Ik begrijp je vraag niet volkomen, maar mss eens helemaal opnieuw beginnen. Alle data van de hd gaat wel verloren !!!
Klik rechts op het icoontje van je bureaublad 'Mijn computer' en kies daar 'beheren'. Ga naar schijfbeheer. Aan de rechter kant zie je een grafische voorstelling van al je schijven in je pc, ook je usb externe als deze is aangesloten. Zie dat je de juiste selecteerd, de externe en klik daar rechts. Daar kan je nu de partitie eens helemaal verwijderen. Daarna kan je op dezelfde manier terug een partitie aanmaken en formateren. Op die manier ben je zeker dat alles inorde is.
Als je het probleem blijft hebben, pak je de externe hd en sluit je hem eens aan op een andere pc en kijkt als je daar net het zelfde voor hebt. Op die manier weet je als er ergens iets fout is met de hd of de pc.

Succes ;)

bedankt
van voor af aan dan heb een externe hd E die altyd goed heeft gewerkt om 1 of andere reden is deze verandert in een map die ik alleen via een programma ( paint shop pro) kan open alle data is niet verloren dank zij ik via dit proggie over kon zetten daarna geformateert diverse malen en nieuwe partition ook via andere pc gedaan ook wat jij hebt gezegt ,alles werkt schijnbaar op een andere pc en dus nu ligt het aan de pc .maar wat nu ??????????

PeterN
4 February 2010, 02:17
Wat besturingssysteem heb je? Dan weten we al iets meer ;)
Win7 rc had in het begin wel wat problemen met externe schijven.
Is je besturingssysteem up to date? Geen virussen?

arlene
4 February 2010, 19:45
ik heb er xp opstaan en formatteren van ntfs naar fat 32 gaat niet

Gaf Marie in het begin van de topic al aan:good:

PeterN
4 February 2010, 22:18
Is deze externe aangesloten via USB?

Zo ja probeer eens de USB te herinstalleren. Ga naar configuratiescherm, systeem. Kies apparatenbeheer, hardware zodat je een lijstje krijgt van uw aanwezige hardware.
Zorg dat de externe niet is aangesloten.
Open universal serial buscontrollers en verwijder ze eens.
Herstart de pc daarna. Je zal zien dat de USB's terug automatisch herkent en geïnstalleerd worden. Daarna probeer je hd nog eens.

Kan je mss ook eens een screenshot plaatsen waar juist het probleem op staat. Hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=117) zie je hoe je afbeeldingen op het forum krijgt ;)

marie38
5 February 2010, 21:53
Is deze externe aangesloten via USB?

Zo ja probeer eens de USB te herinstalleren. Ga naar configuratiescherm, systeem. Kies apparatenbeheer, hardware zodat je een lijstje krijgt van uw aanwezige hardware.
Zorg dat de externe niet is aangesloten.
Open universal serial buscontrollers en verwijder ze eens.
Herstart de pc daarna. Je zal zien dat de USB's terug automatisch herkent en geïnstalleerd worden. Daarna probeer je hd nog eens.

Kan je mss ook eens een screenshot plaatsen waar juist het probleem op staat. Hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=117) zie je hoe je afbeeldingen op het forum krijgt ;)

zal proberen overige wat je verteldt is gebeurt zoals verwijderen van usb etc maar niks werkt het gaat hier om nieuwvolume E hoort een externe hd aan te geven zoals D http://img21.imageshack.us/img21/5318/schijven.jpg

PeterN
5 February 2010, 23:26
Btw, D is geen externe maar een interne hd.

amaai wat heb jij daar allemaal staan. Is dat een kaartlezer?
Maak anders voor de duidelijkheid eens een screenshot bij opslag beheer (Klik rechts op het icoontje van je bureaublad 'Mijn computer' en kies daar 'beheren'. Ga naar schijf beheer)

marie38
6 February 2010, 08:49
Btw, D is geen externe maar een interne hd.

amaai wat heb jij daar allemaal staan. Is dat een kaartlezer?
Maak anders voor de duidelijkheid eens een screenshot bij opslag beheer (Klik rechts op het icoontje van je bureaublad 'Mijn computer' en kies daar 'beheren'. Ga naar schijf beheer)


die E is een externe harddisk hij hangt er los aan met een usb dus interne de rest is allemaal simpel kaartlezertje 4 in 1 usb poort een interne schijd c en d F een branderhttp://img5.imageshack.us/img5/5843/beheer1.jpg

PeterN
11 February 2010, 23:41
Wat je ook eens kan proberen:
Open verkenner zoals je screenshot in post #13. Klik rechts op het mapje wat eigenlijk uw schijf moet zijn en kies eigenschappen. Ga naar het tabblad 'aanpassen'.
Klik daar eens op standaard waarden herstellen. Je kan daar trouwens de afbeelding van je schijf veranderen;)

arlene
12 February 2010, 02:22
Je kunt eens in het BIOS kijken, waarbij je kijkt wat er met 'Mass Storage Devices' wordt gedaan. Kijk ook even of de optie 'Boot from USB' is ingeschakeld of uitgeschakeld.

Anders zul je het 'Schijfbeheer' van het 'Computerbeheer' van het 'Systeembeheer' van het 'Configuratiescherm' moeten bezoeken. Je ziet dan wat er met de partitie aan de hand is. Als de partitie in orde is, dan moet er wellicht een andere driveletter aan de externe harde schijf worden toegekend.

marie38
13 February 2010, 08:41
hartelijk dank allemaal voor de moeite maar is al anders opgelost namelijk :de externe hd van mijn pc die fout was gewisselt met een andere externe hd die ik ook in mijn bezit had maar dan op een andere pc zo hoefde ik alleen de data te wisselen en de oude partitie E te verwijderen nu werken de beide ex hd weer volop zoals ik al zei :good: voor iedereen !

arlene
13 February 2010, 10:55
Bedankt voor de melding.
Dit maakt een hoop duidelijk omtrent je vraag.:)