Volledige versie bekijken : Backtrack 4 - Verbinding maken met WPA beveiligd netwerk .



Fck_
3 February 2010, 03:01
Hallo !

Zit even met een klein probleem. Heb altijd verbinding kunnen maken in Backtrack met mijn draadloos netwerk , mr sinds gisteren lukt me dat niet meer zoals het zou moeten :/ .

Heb networking gestart (/etc/init.d/networking start) , mijn eth0 (Wired) is up, mijn wlan (draadloos) is up, dus alles zou moeten werken. Mijn USB dongle is niet in gebruik door bijvoorbeeld airmon. Zo heb ik het altijd gedaan, en zo heeft het ook altijd perfect gewerkt. Mr nu dus niet meer :/ .

In de wicd network manager, zie ik mijn netwerken wel, mr als ik wil verbinden, dan blijft hij 'hangen' bij 'obtaining IP-adress' . Hier komt hij namelijk gewoon niet meer voorbij..

Wat meer info: Ik gebruik dus Backtrack 4 , geinstalleerd op VMware Workstation 7.0. Ik wil verbinden met MIJN draadloze netwerk, beveiligd met WPA, en waar ik dus ook het paswoord van heb. De adapter die ik gebruik is een Netgear Wg111v2 . Dit heeft allemaal perfect gewerkt, mr nu lukt het dus niet meer :/ .

wpa_supplicant heb ik spijtig genoeg niet zoveel verstand van, en dit is nodig op met een WPA beveiligd netwerk te verbinden. Heeft altijd gwerkt, dus ik snap echt niet eigenlijk wrm nu niet meer :/ .

Iemand die me kan helpen ^^ :p?
Alvast bedankt !

vdhee
3 February 2010, 09:53
Backtrack 4 schijnt nog met wat kinderziekten te kampen, zie andere forums.

Ik zou het eens proberen met Backtrack 3, die veel stabieler is.

Risico's loop je niet, je hoeft Backtrack 3 immers niet te installeren, maar dat wist je al.

Success!

Fck_
3 February 2010, 12:20
Jha inderdaad, Backtrack 3 loopt perfect :/ .
Daar doe ik momenteel dus ook mee wat er moet gebeuren. Mr zou toch 4 ook tegoei aan de praat willen krijgen. Vind het echt gek dat het eerst wel werkte, en nu niet meer. Vandaag nog wat suggelen :p !

vdhee
25 February 2010, 11:34
BackTrack 4 Final Release is uit sinds januari.
Heb je deze versie al geprobeerd?