Volledige versie bekijken : Opvoeding?



Obsessed
6 February 2010, 12:26
Tegenwoordig mogen de leraren op school zelfs geen berisping meer geven voor onfatsoenlijk taalgebruik :damn:.
Op een school in mortsel deden ze dat wél, waarna de twee broers én de moeder naar school kwamen en een paar leraren een pak slaag gaven. :wtf:
Dit voor het oog van alle aanwezige leerlingen op de speelplaats.

Bron: Het Nieuwsblad.
Lees HIER (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G192LUHOF) meer.

peenif
6 February 2010, 14:43
Met zes Obs, met zes...wij hadden vroeger ontzag en zij hadden gezag, toen ik straf kreeg op school kreeg ik er nog een straf van vader bovenop, hij vroeg zich niet eens af of het verdiend was, achteraf gezien had de leraar altijd gelijk hoor (buiten die verwaarloosbare keren).

compuchrisje
6 February 2010, 19:23
Wij maar met 2, bij mijn man met 10, en bij allebei was vaders wil WET en moeders hand hard, als 't nodig was. En ben daar écht niet door getraumatiseerd. En ja, ook het respect voor de leerkrachten was er van jongsaf aanwezig. Ik vraag me af wie er ooit is begonnen om daar afbreuk aan te doen. Die mensen doen hun werk meestal met veel plezier, maar met zulke incidenten is dat er snel af.

peenif
6 February 2010, 22:11
De moeder en één van haar zonen zijn vandaag na een nieuw incident alweer gearresteerd - 2x in 24 uur, niet slecht.

Krikkie
6 February 2010, 23:16
Zwijg stil, das gebeurt in de school waar mijn kinderen gingen.
We kennen het gezin van vroeger, iedereen wist dat daar niets goeds van kon komen.
Beide leerkrachten waren, zeker, van goede wil...
Ik vind het spijtig dat ik de directrice van den avond alles heb horen minimaliseren, alsof het normaal was en in 1000 scholen in Vlaanderen hetzelfde gebeurde...
Sommige leren nooit en andere zijn steeds weer het slachtoffer van zulke sujetten...
Ik vind dit weer bha...
Het spijt mij voor deze twee gemotiveerde leerkrachten dat ze dit moeten meemaken!

Groetjes Krikkie

Baloeke
7 February 2010, 00:52
Als de kids hier (zouden) thuiskomen met straf van school, een nota in de agenda of een telefoontje van de school, dan weten ze wat hun hier te wachten staat.

Heb er 14 dagen geleden nog ene een straf gegeven. Hij is nu heel braaf en doet wat er gevraagd word. Hij weet ook dat hij nu een stap verkeerd zet er zwaardere gevolgen zijn.

compuchrisje
7 February 2010, 01:12
Daarom ook juist, het begin van de opvoeding is thuis, niet op school. En dat is waar veel mensen hun eigen fouten proberen goed te spreken.
Je ziet meteen aan de kinderen welk soort ouders ze hebben. En Baloeke, gij doet da goe hoor!!!!