Volledige versie bekijken : bestanden overbrengen van Vista naar Apple os?



Medic
6 February 2010, 16:39
Dag iedereen,

Graag had ik geweten of het mogelijk is om de map "mijn documenten" emails enz.enz. over te brengen van een vista pc naar een Apple OS pc?
Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
Met dank,

Patrick:bow:

PeterN
6 February 2010, 18:13
De gewone data bestanden kan je altijd overbrengen via een netwerkje of gewoon usb stick. Het zijn enkel bestanden gemaakt in bepaalde programma's die je niet voorhanden zijn op Apple die een probleem kunnen vormen. Het bestand kopiƫren is geen probleem, maar het open wel want de opmaak van het bestand wordt volgens het bijhorende programma gedaan dat je bv niet hebt op Mac.
Maar ook hier zijn er veel standaarden zodat bv een document altijd wel open gaat met een andere tekstverwerker eventueel wel met wat opmaak verlies;)
Bv een bestand gemaakt in photoshop op pc kan je zonder problemen openen in photoshop op Mac.

Luc@s
15 February 2010, 15:40
de meeste zaken kan je inderdaad gewoon overzetten, Osx is standaard (uiteraard) voorzien van een samba-client (smb laat je toe om gewoon met windows-shares te connecteren)

voor office documenten, kan je evt openoffice of de standaard osx tekstverwerker gebruiken, Microsoft heeft ook een office voor Mac, dewelke (uiteraard) niet gratis is.

verder heb je altijd nog de mogelijkheid om met bootcamp (standaard in osx) een windows op je mac te installeren, een dual-boot dus. dit gaat zeer vlot, ik heb zo windows 7 op m'n mac draaien.

groeten
L.