Volledige versie bekijken : geluidskaart verbreekt internet



weedy666
8 February 2010, 02:12
Beste mensen,

pas pc opnieuw geinstalleerd met xp
maar telkens als ik mijn geluidskaart (hercules muse 4.0) installeer
dan valt mijn internet verbinding weg en is niet meer op gang te krijgen.

iemand mss een voorstel voor oplossing hiervoor???

PeterN
8 February 2010, 09:41
Wat bedoel je met installeren? Bij het plaatsen van de geluidskaart of bij het installeren van de driver? Geef het juiste volledige type van je kaart eens.
Wat geeft uw ethernetkaart aan in configuratiescherm/ systeem/ apparatenbeheer/ hardware, een rood kruisje?

Waarschijnlijk zal je de verkeerde driver installeren wanneer je de fout op dat moment krijgt.

weedy666
8 February 2010, 14:32
Wat bedoel je met installeren? Bij het plaatsen van de geluidskaart of bij het installeren van de driver? Geef het juiste volledige type van je kaart eens.
Wat geeft uw ethernetkaart aan in configuratiescherm/ systeem/ apparatenbeheer/ hardware, een rood kruisje?

Waarschijnlijk zal je de verkeerde driver installeren wanneer je de fout op dat moment krijgt.

bij het instaleren van de driver via de bijgeleverde cd-rom, als ie dan geinstalleerd is valt mijn internetverbinding uit en is er geen verbinding meer te krijgen. Krijg geen rode kruisjes in men apparaatbeheer voor men ethernetkaart.
geluidskaart is een hercules muse lt soundcard 4.0

dervoor nooit problemen mee gehad na het formateren???

PeterN
8 February 2010, 15:36
En je hebt de drivers van het moederbord al eerst geïnstalleerd?
Zorg ook dat je de service packs van xp (toch zeker sp1) eerst download en installeert voor je de sound driver installeert.

Edit: ik denk dat het deze (http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=2&fid=22&pid=14&cid=1) driver is. Iets naar beneden staat de xp driver.

Snoepy
9 February 2010, 09:04
Kijk eens of het geen virus is, heb over een paar weken ook zoiets voor gehad.
Gratis antivirus microsoft (http://www.microsoft.com/Security_Essentials/)
Veel succes

arlene
9 February 2010, 11:51
Wat gebeurt er als je geluidskaart in een andere computer prikt ?
Of douw hem eens in een ander slot
Heb je alle updates en sp3 op je systeem geinstalleerd ?

weedy666
9 February 2010, 15:05
heb de nieuwe drivers gedownload en nog eens geinstalleerd, gevolg kan ik nog maar eens voor de zoveelste keer volledig gaan instaleren.
tis xp service pack 3 en is eerst upgedate en geluidskaart als laatste maar niks eens die driver erop dan internet weg.

andere pci sleuf werkt ook nie want die optie had ik al doorgelicht.
ga ze der gewoon uittrekken kan ik het niet nog eens proberen om het nog eens te proberen

arlene
9 February 2010, 19:49
Heb je een onboard soundkaart , deze dan uit zetten ?
Ik denk dat er eerder een probleem is met IRQ conflicten of niet herkende hardware.

PeterN
10 February 2010, 00:23
Heb je een onboard soundkaart , deze dan uit zetten ?
Ik denk dat er eerder een probleem is met IRQ conflicten of niet herkende hardware.
Ik dacht ook eerst aan een irq conflikt, maar dan zou windows dit moeten melden en een rood kruisje bij zijn ethernetkaart zetten :damn:
Het ene heeft ook niks met het andere te maken, geluid en ethernet, tenzij de irq en adressen, maar deze worden automatisch normaal gekozen:wtf:

weedy666
10 February 2010, 13:35
ik ga iedereen bedanken voor de geboden hulp na de zoveelste keer formateren heb ik in een woede bui pc'tje snel even open geschroefd geluids kaart eruit en deze dan maar onder men voet geplant zo dat ik het zelfs niet nog eens kon proberen om het te instaleren.
dus men onboard maar geinstalleerd en ja nu weet ik weer waarom ik een geluidskaart erin had er werkt maar 1ne box. maja meer als niets he.

arlene
10 February 2010, 21:12
Het ene heeft ook niks met het andere te maken, geluid en ethernet, tenzij de irq en adressen, maar deze worden automatisch normaal gekozen:wtf:

Daar ging ik ook van uit maar de computer wegen zijn blijkbaar ondoorgrondlijk:wall: