Volledige versie bekijken : gebruikersrechten



Dragman
8 February 2010, 17:11
Hallo,
Op het werk hebben we een pc,maar daar kunnen we niets op installeren.
Nu ik zou gewoon graag mijn internet stick willen op aansluiten.
In safe modus opstarten lukt ook niet.
Ik en mijn collega's zouden heel graag op internet willen geraken via mijn stick.
Hoe moeten we dit aanpakken?
groetjes

Baloeke
8 February 2010, 17:16
Als de werkgever deze dingen geblokkeerd heeft zal er maar een ding opzitten. Aan de baas vragen of hij het wachtoord wil geven. Maar ik vrees ervoor dat je dat gaat krijgen. Er zal wel een reden toe zijn.

Dragman
8 February 2010, 17:20
Als de werkgever deze dingen geblokkeerd heeft zal er maar een ding opzitten. Aan de baas vragen of hij het wachtoord wil geven. Maar ik vrees ervoor dat je dat gaat krijgen. Er zal wel een reden toe zijn.
tja,reden??? we geven toch nie op:good:

Kokki
8 February 2010, 19:38
Dan vrees ik toch dat het niets wordt.

arlene
8 February 2010, 20:48
De meeste werkgevers hebben in hun systeembeheer een beveiliging in hun systeem om werknemers niet de kans te geven om van alles op hun werk PC te installeren.
Alleen zou het wel moeten zijn dat men een USB stick moet kunnen openen.
Anders even een gesprek met systeembeheerder:D:wall:

J.W.
8 February 2010, 20:52
De meeste werkgevers hebben in hun systeembeheer een beveiliging in hun systeem om werknemers niet de kans te geven om van alles op hun werk PC te installeren.
Alleen zou het wel moeten zijn dat men een USB stick moet kunnen openen.
Anders even een gesprek met systeembeheerder:D:wall:

Ook als men enkel op die manier op het internet wil?

<<Ik en mijn collega's zouden heel graag op internet willen geraken via mijn stick.>>

arlene
8 February 2010, 21:05
<<Ik en mijn collega's zouden heel graag op internet willen geraken via mijn stick.>>

Met jouw internet stick, begreep effe dat je een USB stickje wou openen.
Vermoed dat jullie werkgever weet wat voor vlees hij in de kuip heeft en zal dit wel beveiligd hebben.

Dragman
8 February 2010, 21:14
Met jouw internet stick, begreep effe dat je een USB stickje wou openen.
Vermoed dat jullie werkgever weet wat voor vlees hij in de kuip heeft en zal dit wel beveiligd hebben.
haha,nee toch niet,we blijven proberen:bow:

Milo
8 February 2010, 21:15
Hmmm,

Dat internetten via een UsB stick : vergeet het.
Volgens mij is jullie Internetaccess toegespijkerd vanaf Active Directory .... (= een verzameling van alle gebruikers , objecten en VEILIGHEIDSGROEPEN)

Ikzelf ben Systeemadmin / Ad beheerder bij 'De Post' waarin we mensen internet toegang geven via een securitygroup, eens een persoon in die groep zit genesteld dan krijgt die na een nieuwe logon internettoegang.

Dit komt omdat Internet door een group policy word geblokked. Een opstart script gaat dan na of user X in de groep WWW Toegang zit en zorgt ervoor dat internet word opengesteld ( via de proxy van het werk , welke dan weeral ettelijke sites blokeerd...)

Ook install van een USB stick , install van programma's, veranderen van system security en registereditting word zo geblokkeerd ....

Ik vrees ervoor voor jou .... Probeer eens een Imac aanvraag ( normale procedure in een bedrijf dat ITIL gebruikt)

Grtjs,

M

Dragman
8 February 2010, 21:19
Hmmm,

Dat internetten via een UsB stick : vergeet het.
Volgens mij is jullie Internetaccess toegespijkerd vanaf Active Directory .... (= een verzameling van alle gebruikers , objecten en VEILIGHEIDSGROEPEN)

Ikzelf ben Systeemadmin / Ad beheerder bij 'De Post' waarin we mensen internet toegang geven via een securitygroup, eens een persoon in die groep zit genesteld dan krijgt die na een nieuwe logon internettoegang.

Dit komt omdat Internet door een group policy word geblokked. Een opstart script gaat dan na of user X in de groep WWW Toegang zit en zorgt ervoor dat internet word opengesteld ( via de proxy van het werk , welke dan weeral ettelijke sites blokeerd...)

Ook install van een USB stick , install van programma's, veranderen van system security en registereditting word zo geblokkeerd ....

Ik vrees ervoor voor jou .... Probeer eens een Imac aanvraag ( normale procedure in een bedrijf dat ITIL gebruikt)

Grtjs,

M

Amaai,dat is hier andere koek,je bent op de hoogte precies,we hebben hier wel internet,maar idd met zeer beperkte mogelijkheden.
Ik zal mijne patron eens aanspreken,en zien dat ik zijn login op onze pc eens mag gebruiken.
Bedankt voor jullie reacties.
We geven nog nie op ;)

Milo
8 February 2010, 22:08
Ja ik ben op de hoogte ....
Enneuh ... iemand internet afpakken is nog simpeler dan een senseo'ke zetten :p

Dragman
8 February 2010, 22:16
Ja ik ben op de hoogte ....
Enneuh ... iemand internet afpakken is nog simpeler dan een senseo'ke zetten :p
en nog dj ook?maar dat doe ik ook een beetje,en da is nie zo simpel als een senseoke zetten ze :lol:

Baloeke
8 February 2010, 22:37
Het blokkeren zal simpel zijn, het onzeilen zal andere peperkoek worden.
Weet natuurlijk niet hoe je werkgever gaat reageren als hij te weten komt dat je zijn beveiliging omzeild.

Denk dus 2 keer na

Milo
8 February 2010, 22:38
Dat is een hobby ... al altijd een liefde voor muziek en een ritmisch gevoel gehad ...
Eens achter de draaitafels dan vergeet ik de rest van de wereld :) ... Maar we gaan Off Topic :p

Milo
8 February 2010, 22:40
Het blokkeren zal simpel zijn, het onzeilen zal andere peperkoek worden.
Weet natuurlijk niet hoe je werkgever gaat reageren als hij te weten komt dat je zijn beveiliging omzeild.

Denk dus 2 keer na


Hihihi Juust Baloeke ..... Een Systeembeheerder staat dicht bij ICT Security ... of maakt er deel van uit ...

Eens een user probeert het systeem te omzeilen of kraken ..... He or she is watched !!!

compuchrisje
8 February 2010, 22:50
Als je toch een internetstick met abonnement hebt, waarom breng je dan je laptop niet mee? Kan je met de collega's tijdens de lunchpauze op het net op eigen kosten.
Een werkgever weet weel waarom er beperking is gekomen op het internetgebruik, net als vroeger een telefoongesprek moest aangevraagd worden, toen pc's en internet nog niet in zwang waren. Er wordt gewoon tevéél misbruik van gemaakt.
Bovendien wil een werkgever niet de dupe worden van malware, want hij draait wél op voor de kosten van de reparaties. En mogelijk verhaalt hij die nadien op de werknemer, die misbruik heeft gemaakt van zijn netwerk.
Bezint voor je begint!