Volledige versie bekijken : Geen internet maar wel verbinding



veysie
8 February 2010, 20:19
Hallo

Een kennis van mij heeft geen internet meer maar als ik bij netwerkverbindingen kijk zie ik wel verbinding staan. Heb dan de windows test gedaan en krijg dit(zie bijlage)
Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes
Veysie

Pilote
8 February 2010, 20:57
Welk provider heeft uw kennis.
Welk modem of router ?
Meer info aub.

Snoepy
9 February 2010, 09:14
Kijk eens of het geen virus is, heb over een paar weken ook zoiets voor gehad.
Om je internet terug te laten werken kan je terug gaan in de tijd,
Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Systeemherstel.
Gratis antivirus microsoft (http://www.microsoft.com/Security_Essentials/)
Veel succes

veysie
9 February 2010, 16:00
Systeemherstel heb ik al eens toegepast en dit lukt niet.
Hij heeft een slechte versie van tuneUputillities gedownload en dan erweer afgesmeten en toen is het begonnen
gij heeft ook Norton geinstald en heb daar al eens mee gescand en hij vind geen virussen.

@ Pilote: Ik denk telenet en een d-link router. Heb wel draadloos als ik ga met mijn pc. En op een andere computer heeft gij ook internet met de kabel. alleen op die pc gaat het niet. Heb ook al gekeken of de kabel wel goed inzat maar dat was het niet.

Pilote
9 February 2010, 16:03
Heb je al gekeken bij apparaatbeheer-->bij netwerkadapters zijn er daar geen vraag teken.

veysie
9 February 2010, 16:34
Ja heb daar al gekeken; staat nergens een vraagteken.

Kokki
9 February 2010, 22:42
Welk IP-adres krijgt de pc?
Kan je bv. een ping doen naar www.minatica.be (http://www.minatica.be)?

veysie
10 February 2010, 11:32
Nee ik kon niet pingen.
maar het is opgelost nu. heb ff de stroom van de router gehaald en beetje gewacht en kabeltjes een herstoken en nu werkt het terug hoe raar ook!

bedankt voor de hulp!

Dopey
10 February 2010, 20:33
Wat een reboot van je router al niet kan doen.....tip voor in 't vervolg: indien je de foutmelding krijgt dat er een fout is met het ip adres of het netwerk, is het eerste wat je doet de kabels controleren (ook op eventuele breuk!) en je router resetten. De eerste ping-test zou eigenlijk op je eigen netwerkkaart moeten zijn (ping 127.0.0.1 -----> is voor alle pc's hetzelfde). Volgende stap is proberen om je router te pingen, en zo werk je je weg naar buiten toe.