Volledige versie bekijken : Beperkt internet



michael84
11 February 2010, 19:30
Heb hier 2 computers staan die lopen met vista. 1 desktop en 1 laptop. Mijn desktop is aan gesloten met kabel op het internet. De laptop is wirelles aangesloten op het internet. Voor het internet hebben wij de bbox2 van belgacom. Nu heeft mijn desktop perfecte aansluiting op het internet. Maar de laptop heeft beperkte verbinding hij vind de bbox maar kan met beperking op het internet. Heb gezien dat in het Netwerkcentrum >netwerklocatie instellen hij op openbaar staat en kan hem niet veranderen naar particulier. Het is nu 2 dagen dat het zo is. Daar voor heeft hij goede verbinding gehad. Heb het al gescant met mbam en superantispyware en windows defender maar niks gevonden. En heb ook al systeemherstel gedaan en heeft niet geholpen. Wat zou de hoorzaak van zijn.:wall:

PeterN
12 February 2010, 00:35
Kan je naast die melding nog gewoon werken?

- Normaal komt zo'n mededeling als je beveiliging niet juist is ingesteld, dus verschillend tss router (bbox) en pc. Gevolg is dat je wel je bbox ziet maar er geen toegang krijgt.

- Normaal sta je ook op thuisnetwerk ipv openbaar. Via configuratieschem, netwerkcentrum krijg je bovenaan zo'n voorstelling van je netwerk. Daaronder staat dan 'de actieve netwerken weergeven'. Daar kan je normaal wisselen naar thuisnetwerk.
(hangt natuurlijk ook af van windows versie)

http://img715.imageshack.us/img715/5060/net.png

michael84
12 February 2010, 19:46
Geachte PeterN . Alles is in orde. De laptop heeft terug internet. Heb gewoon een andere anti-virus op gegooid. Zo als u verteld dat het aan de beveiliging was. Had eerst avg free en windows firewall . En misschien gaf die firewall conflicten. Heb er Bitdefender totale security op gegooid. Nu vind mijn desktop de laptop terug. Dank u wel PeterN.:good: