Volledige versie bekijken : Plasma of LED



Geraar
11 February 2010, 20:11
We zouden graag een nieuwe tv kopen maar ik weet niet goed welke. Een plasma of een led?

Ik hoor van velen dat plasma nog steeds beter is dan led omdat de kwaliteit natuurlijker zou zijn en het beeld niet achter komt wat bij led niet zo het geval is.

Wat is nu het beste om te kopen? (wij kijken nog analoog!)

g_man
11 February 2010, 20:28
Plasma heeft veel beter kleuren en diepgang. Voorheen was ook enkel bij plasma zwart echt zwart, dat is nu bij LED ook zo. Led is alleszinds zuiniger dan plasma, al zijn die tegenwoordig ook al een heel pak zuiniger. Ik zou zeggen, ga naar een winkel en kijk. Voor iedereen zijn kleuren anders... :) ;)

Geraar
11 February 2010, 22:33
Ik heb ook al gehoord dat het beeld van led tv's zou achter komen.

g_man
11 February 2010, 22:37
Die zin begrijp ik niet...:shy:

Geraar
11 February 2010, 22:49
Die zin begrijp ik niet...:shy:

Dat het beeld een wazige tint zou hebben als er een vlugge beweging plaats vind bv een vuistslag dan zou die achter komen, een vertraging van het beeld.

g_man
11 February 2010, 23:41
klopt enigszinds wel al zal je dat enkel tegenkomen in hele snelle opvolging van beelden... (sport etc)
Lees dit eens door (http://www.9lives.be/forum/aankoopadvies/673984-tv-lcd-led-plasma.html) dat helpt je al snel een stuk op weg. vooral dat stuk ivm met de panelen die gebruikt worden. er zijn zoveel dingen waa je op moet letten en waar de prijs in zit natuurlijk. :)
uiteindelijk moet je zelf een prijs/kwaliteit verhouding zoeken waarbij je jezelf goed voelt.

Baloeke
11 February 2010, 23:56
Op ZDnet (http://www.zdnet.be/help/111450/zo-koop-je-een-televisie/) staat er ook wat over

Yorkfield
12 February 2010, 15:27
Weet dat het ook verschilt per merk, zo heb ik LCD's gezien die véél beter spelen dan een plasma van hetzelfde merk. Het is voor velen ook een persoonlijke keuze: Wil je per sé een ambilight, dan ben je verbonden aan Philips hun LCD televisies.

Persoonlijk verkies ik het rustige beeld van een plasma.

g_man
12 February 2010, 18:44
Ambilight...de grrotste zever die ik ooit gezien heb.

mXX
15 February 2010, 11:27
http://www.9lives.be/forum/blogs/apa/529-lcd-en-plasma-de-waarheid-achter-de-specs.html

Pjotr
1 March 2010, 22:26
We zouden graag een nieuwe tv kopen maar ik weet niet goed welke. Een plasma of een led?

Ik hoor van velen dat plasma nog steeds beter is dan led omdat de kwaliteit natuurlijker zou zijn en het beeld niet achter komt wat bij led niet zo het geval is.

Wat is nu het beste om te kopen? (wij kijken nog analoog!)


Met nieuwjaar een LED van Samsung gekocht.
Toch wel geweldig mooi beeld.Wel probleem met het lippen.
Maar om beste beeld te krijgen wel HD-digibox aangeschaft.
Als je analoog beeld gaat blijven kijken zie ik niet in waarom je de kost zou doen voor een LED TV

ybr
7 March 2010, 01:34
Een plasma tv zou ik niet kopen. Waarom, hun verbruik is hoog. Plasma tv's zullen op termijn verliezen tegenover de led tv's. Een led tv is veel zuiniger. Wat de tijd betreft is waarschijnlijk die reactiesnelheid. Bij de plasma's heb je tv's die verschillen van tijden. Dat zijn die befaamde milliseconden ( ms ). Voor zover ik weet heeft een led tv er geen last van.

JPI
27 March 2010, 15:29
Plasma's hebben meerdere lichtbronnen en verbruiken daarom iets meer dan LCD en LED die maar 1 lichtbron hebben. Daar staat tegenover dat een plasma een snellere reactietijd heeft, een dieper zwart geeft (en daardoor ook de scherpte van de andere kleuren verbetert), een grotere kijkhoek heeft en levendiger kleuren. Ik ga een plasma kiezen vooral voor die kijkhoek, denk ik. Doe de test maar eens met een plasma en dan met een LED. Loop voorlangs het scherm en bekijk vanuit een hoek. Je zit toch niet altijd recht voor je scherm?