Volledige versie bekijken : Resolutie perfect stellen



roeba123
13 February 2010, 15:35
Hallo

ik heb gisteren windows 7 op mijn desktop geïnstalleerd en alles verloopt prima.
Behalve dan dat ik de juiste resolutie voor mijn scherm niet kan instellen, het blijft telkens maar wazig.

Ik heb een Samsung syncmaster T220 (22")
En het scherm zelf heeft aan dat ik de resolutie op 1680x1050 60Hz moet plaatsen. Maar ik zou echt niet weten waar ik dit moet doen.

Als ik via windows de resolutie verander kan ik enkel 1600x1200 of 1280x1024.
Bij beide resoluties bekom ik een wazig beeld.

Hopelijk kan iemand mij helpen om mijn beeldscherm juist in te stellen?

Alvast bedankt!

p.s. mijn grafische kaart is een Nvidia G100

butskristof
13 February 2010, 15:45
Heeft je videokaart geen speciaal programma/control panel?
En heb je eventueel een cd met drivers van het scherm zelf?
Mvg,
Kristof.

roeba123
13 February 2010, 18:02
Bij mijn videokaart heb ik geen speciale programma's
en telkens als ik de driver afhaal die de Nvidia-site me zelf voorstelt en de pc start terug op na installatie ervan. Geraak ik zelfs niet meer op mijn bureaublad. Heel bizar.

En ik heb de doos (dus ook geen cd, als er één was) van mijn scherm niet meer. Iemand hier thuis heeft die blijkbaar weggedaan.

butskristof
13 February 2010, 21:23
DIT (http://www.samsung.com/ca/consumer/detail/support.do?group=office&type=monitors&subtype=lcd&model_nm=T220&disp_nm=T220&language=&cate_type=all&dType=D&mType=DR&vType=&prd_ia_cd=05020100&model_cd=LS22TWHSUV/ZA&menu=download) vond ik op de site van samsung.
Ik zou zeggen probeer het eens.
Mvg,
Kristof.

roeba123
13 February 2010, 23:26
Ik heb via windows 7 zelf al de drivers laten updaten.
Ik heb ze al zelf geïnstalleerd ook. Nu met de driver van mijn scherm die je hier zelf ook voorstelt, ben ik niet zoveel. Er zit geen eigen control panel in verwerkt.
Dus hiermee kan ik de resolutie niet aanpassen

En telkens als ik de driver van mijn grafische kaart installeer.
Al is het nu handmatig of door een update van windows 7. Krijg ik mijn pc niet meer opgestart! heb al 4 maal geformateerd en alles opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg er geen verandering in...

Dus installeer ik die update maar niet meer. Ik vind dit wel heel vreemd!

carl
14 February 2010, 00:13
Heb je je drivers al eens van de nvidia (http://www.nvidia.com/Download/index5.aspx?lang=en-us) website geinstalleerd ?
Over welk type/merk pc/laptop gaat het hier ?

Is het scherm op VGA/DVI aangesloten, en welke aansluitmogelijkheden zijn er op enerzijds het scherm en anderzijds de grafische kaart ?

Maak je gebruik van een dual screen opstelling (met het laptop beeldscherm bijvoorbeeld) ?

En wat is de fout/het probleem waardoor je pc niet meer opstart ?

roeba123
14 February 2010, 11:47
- Ja ik heb de drivers van de nvidia website geïnstalleerd.
- Het gaat hier over een packard bell desktop, aangekocht in de mediamarkt.

_ Mijn scherm is met VGA aangesloten. Als ik hem met dvi aansluit werkt hij niet. Wat ik natuurlijk ook al heel raar vond.
Ik heb op mijn grafische kaart HDMI mogelijkheid maar niet op mijn scherm. Dus dit is geen optie.

- Geen dual screen opstelling hier, de gewone aansluitingsvorm. Van desktop naar scherm met één kabel, hier VGA.

- De fout bij het opstarten
Hij start normaal op tot hij windows laadt en dan ipv eerst een laadbalk of iets anders die verschijnt, komt mijn bureaubladachtergrond direct tevoorschijn. Maar niets anders, ook geen muis of andere iconen.
Als ik dan bv op alt+ctrl+del duw dan krijg ik een zwart scherm meer niet.

Veel uitgebreider kan ik niet zijn denk ik.

Op dit moment werk ik gewoon in resolutie 1280x1024, zonder de drive van mijn grafische kaart te installeren en alles werkt perfect.

carl
14 February 2010, 13:42
Je fout bij het opstarten is dat je hoofdbeeldscherm op de andere aansluiting zit ;) De pc denkt dat hij in een dual screen opstelling zit en de taakbalk etc staan op monitor 1. Mijn vermoeden wordt versterkt door het feit dat je met ctrl alt del een zwart scherm krijgt. Dus eens alles doen tot aan die fout en dan je scherm versteken naar DVI/VGA.
(je kan beide aansluiten en gewoon met de input van je scherm wisselen)

roeba123
14 February 2010, 14:18
Dus als ik het goed versta moet ik die driver installeren.
En dan de VGA-kabel uittrekken en de DVI-kabel laten zitten?
Ik wil eerst zeker zijn dat het juist is voor ik weer voor het zelfde probleem kom te staan.

Maar 'k vind het al super dat het probleem een "naam" krijgt:)

g_man
14 February 2010, 14:42
Heb je nog een ander VGA scherm? anders dat gebruiken om mee op te starten, dan uitbreiden naar 2 schermen, dan je T220 op DVI je hoofdmonitor maken en dan kan je dat vga terug afkoppelen als je wenst.

roeba123
14 February 2010, 21:27
'k heb de mogelijkheid niet om nog een VGA scherm aan te sluiten, want ik heb hier niet nog een 2de scherm met VGA aansluiting, wel met DVI.

roeba123
14 February 2010, 23:29
Ik heb dus gezorgd dat ik geen dual screen opstelling meer heb. Mijn scherm is dus enkel nog met DVI aangesloten.
Hierdoor, start hij dus normaal op na de installatie van de driver van mijn grafische kaart.
Na installatie van die driver paste de pc automatisch de resolutie aan naar de aanbevolen resolutie. Bij mij 1680x1050.
Dus alles is perfect in orde!

Heel erg bedankt voor alle reacties!!
Deze post mag gesloten worden