Volledige versie bekijken : info blue screen



salmax
14 February 2010, 22:12
na windows 7 te update kreeg ik blue screen en dan maar mijn antivirus laten scannen panda

en vondt onbekende bedreiging zetten het in quarantiene en ik verwijderde het ging restore en nr achter

ben nu ook online eset er laten scannen

welke oorzaken kunnen blue screen voortbrengen?

en kan ik deze ergens nu nog terugvinden
om te weten wat het was of zet ik beter een hijacht this logje?

salmax
14 February 2010, 22:41
nod32 online scanner vondt niets en heb al van 6gb ram naar 4gb ram terug overgeschakeld

en bij update is gekeken achter 977165 die hier op home pagina vermeld wordt en zie hem er niet bij staan

PeterN
14 February 2010, 22:42
Ik heb ergens gelezen dat je aan het overklokken was. BSOD's kan je krijgen als uw systeem niet stabiel is. Ook moet je na het overklokken uw systeem terug installeren. Tijdens het testen is het normaal dat je bsod's krijgt, maar onwillekeurig uitvallen door overklokken kan je besturingssysteem beschadigen.
Het is dan ook één van de regeltjes bij 'veilig overklokken': doe dit op een vers geïnstalleerd besturingssysteem, volledig geupdate. Na het overklokken en controleren op een stabiele overklok, herinstalleer je het besturingssysteem en kan je beginnen werken.

Als dit nu de oorzaak is weet ik niet, maar de kans is er wel ;)

salmax
14 February 2010, 22:58
zal hem is terug op 175 zetten ipv 176
maar heeft denk langer dan week gewoon gewerkt

hij staat terug op 175 hoe ik hem kreeg nadat hioj een maand geleden was heringestalleerd
kreeg net nog een blue screen voor de verandering

PeterN
14 February 2010, 23:02
Het probleem zit er al in, dat wil ik net zeggen: je bent met dit besturingssysteem bezig geweest met overklokken en waarschijnlijk regelmatig ongecontroleerd uitgevallen of maar half opgestart geweest. Dat is normaal tijdens het overklokken, men is immers aan het testen. Maar na het testen en een stabiele overklok moet men alles terug installeren en van het overklokken af blijven :p

salmax
14 February 2010, 23:08
moet ik nu herinstalleren hoop niet want verkoop hem mss dan wel

ik kreeg meer proccesen en veel cpu temperatuur tot 48 en nu terug op 28 staat
mss beter ook hijack this log plaatsen

PeterN
14 February 2010, 23:17
Moeten, moet niks, ik zeg enkel dat het mogelijk is dat daarom je probs hebt, het kan ook aan andere zaken liggen.
Btw, om een besturingssysteem te installeren moet je uw pc toch niet verkopen. Op een half uurtje heb je toch een verse install gedaan ;)
(Vergeet uw data niet te backuppen eerst, maar die backup heb je al van voor het overklokken waarschijnlijk, anders ben je heel onbezonnen te werk gegaan ;))

salmax
14 February 2010, 23:24
ik deed het niet het overclokken mocht alleen 175*20 naar 176*20 zetten maar moest pc tijd geven aan te passen mocht naar 190 gaan zelfs
nu zijn temperatuur normaal en cpu 27
is al beter dan 48
en 70 processen tegen 57
57 is meer normaal bij win7

herinstalleren heb triple boot moet ik dan niet alles herinstalleren

nog nooit back up gemaakt
herstelpunten wel


het meeste werk is mijn favorieten op een wordt blad copieren plakken

PeterN
14 February 2010, 23:38
Probeer eerst zo alles terug inorde te krijgen en te herstellen, maar hou gewoon mijn opmerking in het achterhoofd. Het kan zijn dat er gewoon gekke, onverklaarbare dingen blijven gebeuren. Die zou je aan het overklokken kunnen toeschrijven, en voor één keer niet aan Microsoft :p

salmax
14 February 2010, 23:41
hoe langer ik windows ken hoe minder ik voor pc wil gaan zitten
bij ubuntu nog niet echt problemen gehad alleen onwetenheden

salmax
15 February 2010, 19:06
vraagje
heb hijack this logje geplaatst in forum om toch is te controleren
maar google de gisteren en vondt deze instellingen om de blue screen langer te tonen
en dat was computer rechtsklikken eigenschappen daar geavanceerde systeeminstellingen
daar op instellingen druk
en dan ondereraan onder systeemfouten een vinkje uitvink de computer automatische opstarten uitvinken

mss geraak ik zo aan de juiste blue screen code
om mezelf beter te kunnen helpen is dat nuttige bewerking die ik kan doen

Fakke_Berto
17 February 2010, 19:09
Wat zeggen je logboeken?

salmax
17 February 2010, 20:49
oei wat zijn logboeken al van gehoord maar waar weer vinden
en zou ik daar fout kunnen zien

Fakke_Berto
18 February 2010, 20:07
Klik rechts op "Deze Computer" en selecteer beheren. Daar zal je het item "Logboeken" zien staan.

salmax
2 March 2010, 22:57
deze mag gesloten worden overklokte pc geeft geen blue screens wel zonde ik de screen niet fout vond maar volgende screen zal ik het wel weten ingesteld het langer zichtbaar blijft