Volledige versie bekijken : Treinongeval



Obsessed
15 February 2010, 13:29
Ook treinen hebben zich aan de rode lichten te houden.

Door een rood sein te passeren reden twee passagierstreinen op mekaar in ter hoogte van Buizingen.
Momenteel praat men van een 25-tal doden.

Bron: HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1067649/2010/02/15/25-doden-bij-botsing-met-treinen-in-Buizingen.dhtml)
Lees ook verdere artikels via de linken onderaan.

Obsessed
16 February 2010, 00:33
Huidige trieste balans:
- 18 mensen lieten daar het leven :shy:
- 80 gewonden waarvan minstens 20 zwáárgewond.

compuchrisje
16 February 2010, 01:17
Het is me daar wel opgevallen dat de hulpdiensten er heel snel en massaal bij waren. Vind ik een grote dikke duim waard, vooral voor de slachtoffers moet dat veel betekend hebben. Enkel de opdringerigheid van de pers vond ik er teveel aan, mensen zitten ondervragen die net hun leven bijna gelaten hebben.

Obsessed
16 February 2010, 11:03
Het gewondenaantal is ondertussen verder geëvolueerd tot 144 :shocked:

Vincent
16 February 2010, 11:40
Nog een geluk dat het geen uur vroeger was, die zaten nagenoeg vol.

Magnat
16 February 2010, 12:51
Nog een geluk dat het geen uur vroeger was, die zaten nagenoeg vol.
en vakantie ... al die kinderen ...

Obsessed
16 February 2010, 13:23
en vakantie ... al die kinderen ...
Ja, dat was bij mij ook het eerste dat ik dacht; "Nog een geluk (bij een ongeluk) dat het vakantie is voor de scholen." :shy:

Baloeke
16 February 2010, 15:13
Daarjuist sprak men van 172 gewonden en 18 personen die overleden zijn.

EvelineGirl
16 February 2010, 19:52
Ik hoordde het gisteren in Hart van Nederland en nu net weer.
18 mensen overleden waaronder 1 van de treinbestuurders. Er wordt gezegd dat ze nog steeds naar mensen aan het zoeken zijn die mogelijk nog onder te wagons liggen. Moet er niet aan denken.

compuchrisje
16 February 2010, 23:13
Ze missen inderdaad nog één persoon, die mogelijk onderaan dat kluwen van verwrongen staal vast zit. Voor België is dit het zoveelste spectaculaire geval tengevolge van bezuinigingen en andere maatregelen om productiviteit te verhogen voor minder geld.

EvelineGirl
17 February 2010, 14:52
Ze missen inderdaad nog één persoon, die mogelijk onderaan dat kluwen van verwrongen staal vast zit. Voor België is dit het zoveelste spectaculaire geval tengevolge van bezuinigingen en andere maatregelen om productiviteit te verhogen voor minder geld.

Hoorde dat er mensen zijn gaan staken omdat ze pleiten voor nieuwe beveiliginssystemen?

Obsessed
17 February 2010, 16:40
Dat is inderdaad zo.
Men staakt echter vooral voor de onafgedane zaken.

Na de treinramp te Pecrot (http://www.nieuwsdossier.nl/dossier/2001-03-27/Pecrot+decor+van+treinramp) in 2001 moest er een automatisch remsysteem komen dat in actie treed als er door een stopsignaal wordt gereden.
Ondertussen, bijna negen jaar verder, is dat systeem nog steeds niet operationeel.

In "De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1068568/2010/02/17/Europa-formeel-Belgie-schuldig-aan-treinramp-Halle.dhtml)" staat er een artikel over.

EvelineGirl
17 February 2010, 18:46
Duidelijk Obsessed. :D

tom906
17 February 2010, 20:06
Op "Koppen XL". Was er gisteren een reportage over een trein ongeval in Duitsland. Van een sneltrein met een snelheid van 100 km/uur tegen een brug is gebotst. Waar bij de derde wagon tegen een steunpaal vloog waarbij de brug instortten. En net toevallig reed er een auto op die berug...
Het is zeldzaam dat er een treinongeval ontsaat gelukkig maar!
Maar als het dan een keer gebeurt dan is het heel hard ! Misschien zijn het maar drie seconden... Maar een trein ongeval is altijd zonder brokken.