Volledige versie bekijken : Cobol op Mac OS X



Fck_
15 February 2010, 18:18
Heey !

We zijn op school begonnen met Cobol. Maar aangezien ik niet mijn grote VAIO mee naar school neem , maar wel mijn klein Macske , moet ik dat dus doen op Mac :p . Ik kan natuurlijk ook zo'n school pc nemen , mr die vind ik maar niets :p , al dat traag server gedoe enzo .

Nu, ik heb al een tutorial gevolgt over hoe ik Cobol (OpenCobol) aan de praat moet krijgen op mac , HIERZO (http://www.code-area51.com/?p=osxcobol) staat daar een heel mooie tutorial over.
Maar als ik nu een klein programma wil uitvoeren krijg ik dus een foutmelding .. :/ . Iets met "Literal". Maar we zijn pas begonnen met Cobol , dus ik weet echt niet als het aan de Mac ligt , of aan mijn programma =P .

Nu klein vraagje, heeft iemand een heel klein Cobol programmatje dat zeker werkt, en dat ik dus kan testen op mijn Mac ^^ ? Dan weet ik toch al aan wat het ligt :P .

butskristof
15 February 2010, 19:57
Misschien kan je bootcamp gebruiken en daar Windows in installeren?
Mvg,
Kristof.

Fck_
15 February 2010, 20:01
Ja heb ik ook al aangedacht , maar dat vind ik een beetje 'vervelend' fzo. Telkens die mac herstarten enzo :p , terwijl het dus in Mac zelf eigenlijk ook perfect moet lukken ..
Maar ik denk dat ik voorlopig wel bootcamp ga gebruiken totdat ik het aan de praat krijg ja ^^ .

carl
15 February 2010, 23:18
"iets met literal' is niet zo veel informatie ;)

Je kan trouwens ook gebruik maken van VMware (of crossover als je dat wil wagen). Punt is dat er een paar editing suites bestaan die cobol vertalen naar java (byte)code waardoor je het dus multiplat kan doen (ik geloof dat er eclipse plugins voor handen zijn).

Succes met je Cobol, ik vind het een ***taal.

Fck_
15 February 2010, 23:23
Jha zal morgen de volledige foutmelding eens geven ;).
Draai momenteel VMware Fusion, ben het nu daar dus mee aan het doen.. Morgen eens luisteren als de leerkracht meer weet!

En idd, Cobol is een ***taal.