Volledige versie bekijken : Bootcamp [Windows 7]



Fck_
15 February 2010, 21:35
Hallo !

Ik probeer op mijn MacBook dus Windows 7 te installeren via Bootcamp, mr ik kom al direct op een probleem !

Er staat dat je een Authentieke CD van Windows moet plaatsen, maar dit heb ik dus niet. Ik heb een legitieme key, maar een gedownloade image. Bootcamp werkt niet met images.. Ik dacht, geen probleem! Even die image branden. Lukt ook niet.. Bootcamp herkent hem gewoon niet. De melding dat ik een authentieke cd van Windows moet plaatsen blijft komen.

Heb de image al meerdere malen gebrand, zelfs op de laagste snelheid! Weet nu niet echt wat doen :/.

(BTW, na wat googlen heb ik gevonden dat Bootcamp Windows 7 ondersteunt.. dus daar kan het niet aan liggen 'Denk ik'. Ik heb geen CD van XP/Vista in de buurt, dus dit kan ik ook niet testen..)

Iemand een idee wat ik kan doen, of als het uberhaubt wel mogelijk is?

Dankjewel !

arlene
15 February 2010, 22:16
Bij mij rijst de vraag of de downgeloade image legaal is.
Het gaat er meer om hoe je deze gebrand hebt. Als het een .iso is, moet je deze ook als image branden, heb je dit ook gedaan? Bootcamp moet namelijk wel op kunnen starten van die cd.

Fck_
15 February 2010, 22:47
De image is legaal gedownload via MSDN van school , met dus een legale key bij.
De image heb ik als bootable image gebrand, via PowerISO, moet normaal perfect werken denk ik.. vreemd

Snakey
15 February 2010, 22:50
Heb je de laatste versie van de Bootcamp utility? Soms werkt het ook als je de dvd even uithaalt en terug insteekt. Als het al gepartitioneerd is, dan kan je eens proberen om de macbook te starten vanaf de dvd (denk dat het via de option key is), of je kan anders ook rEFIt installeren, dan toont hij automatisch de dvd.

Fck_
15 February 2010, 23:22
Bootcamp is helemaal up-to-date ja, DVD haalde ik er al meerdere malen uit enzo , mr geen succes :( . Krijg hem ook niet geboot via de CD ..
rEFIt ken ik niet, zal ik eens kijken !
Thx!

Luc@s
16 February 2010, 09:23
vermoed toch ook dat het aan je CD/dvd licht hoor, probeer anders eens een linux image te branden ofzo, zo sluit je toch al uit dat het aan je bootcamp ligt.

Fck_
16 February 2010, 09:41
Ga straks eens wat andere CD's/DVD's proberen ja . Ik hou jullie op de hoogte (h).

carl
16 February 2010, 10:15
Bij mij lukte het zonder problemen met een W7 prof. X64 van MSDNAA (op een 2008 UB MB 2.0 ghz met 4GB ram). Miss moet je eens proberen om deftig te partitioneren; een time machine backup maken(voor de zekerheid), opstarten van de osx install dvd, met disk utility je schijven opsplitsen.
Vervolgens rebootje met windows dvd erin, alt ingedrukt houden en windows installeren. Je hebt die knullige boot camp assistant nergens voor nodig ;) (alle drivers staan op de osx dvd).
Het kan zijn dat hij zegt dat je je osx partitie niet kan verkleinen, dat komt door te weinig aaneengesloten schijfruimte. Beste optie is gewoon osx herinstalleren (je hebt toch een time machine backup ;))

Als je een 64 bit windows op een macbook installeert zal de bootcamp installer(drivers) zeggen dat 64 bit niet ondersteund wordt op deze macbook. Gewoon de installer package onder bootcamp/drivers/apple openen met msiexec in een administrator opdracht-prompt

Snakey
16 February 2010, 10:32
Of de 64 bits drivers afhalen:
http://support.apple.com/kb/DL979

Fck_
16 February 2010, 11:21
Dankjewel !
Ga het straks proberen !!

Luc@s
24 February 2010, 19:59
Hey Woya,

heb je al resultaat ?

groeten
L.

Fck_
28 February 2010, 00:48
Het is gelukt ! Heb de image opnieuw gebrand, zeer traag. Lukte !

Maar nu heb ik wel een ander, zeer vervelend probleem :/ . Zodra ik mijn MacBookje opzet, boot hij in Windows, en dus niet meer in Mac OS X . En ik kan dat ook gewoon nergens kiezen fzo :/ . Ik geraak dus niet meer in Mac OS X .. en ik heb geen idee hoe ik dat nog kan doen .

Iemand een idee? Dankje!

Snakey
28 February 2010, 01:06
Je kan de opstartschijf kiezen in de instellingen van Bootcamp, als je de bootcamp utility hebt geïnstalleerd.
Tijdens het starten kan je ook de option (alt) key indrukken om een bootmenu te krijgen.

Fck_
1 March 2010, 14:58
Gelukt Snakey !!! Wou er mijn Windows dan toch maar weer afgooien , en blijkbaar ging dat via Bootcamp ook niet :/ , de partitie stond er niet bij .. Heb ik gewoon eens via Finder die partitie proberen te verwijderen .. Lukt ook niet echt eigenlijk .

EDIT: Nvm!! Het is gelukt ^^, Bedankt! Mag slotje op van mij.