Volledige versie bekijken : Outlook 2003



eplerra
16 February 2010, 21:40
Weet iemand hoe ik mijn outlook 2003 mailbox met personal folders kan omzetten naar windows live mail?
Outlook 2003 staat op mijn oudere PC met XP home,
Live mail op een nieuwe PC met Windows 7, waarop ik inmiddels Office 2007 voor thuisgebruik heb geïnstalleerd. Outlook 2007 blijkt zo'n 75,00 euro te kosten, terwijl live mail toch wat in huis heeft. Ik zou mijn oude mailbox wel wilen recupereren indien mogelijk.

compuchrisje
17 February 2010, 23:32
Doe je Outlook open en ga in het menu naar Extra - Opties - Tabblad: E-mailinstellingen. Klik hier even op Gegevensbestanden; in het venster dat nu opent zal je te zien krijgen waar alle bestanden van Outlook te vinden zijn.
Open je Verkenner en zoek die bepaalde map op en kopieer deze naar een usb-stick (met voldoende ruimte!), CD of DVD (best RW dus). Zo wordt àlles van je outlook meteen meegenomen.
Daarna in Windows Live Mail via menu Bestand - Importeren en duid het *pst-bestand aan dat je ervoor hebt opgeslagen.

eplerra
18 February 2010, 22:17
Dedankt compuchrisje, ik zal dat direct eens proberen.

eplerra
18 February 2010, 22:46
Doe je Outlook open en ga in het menu naar Extra - Opties - Tabblad: E-mailinstellingen. Klik hier even op Gegevensbestanden; in het venster dat nu opent zal je te zien krijgen waar alle bestanden van Outlook te vinden zijn.
Open je Verkenner en zoek die bepaalde map op en kopieer deze naar een usb-stick (met voldoende ruimte!), CD of DVD (best RW dus). Zo wordt àlles van je outlook meteen meegenomen.


Daarna in Windows Live Mail via menu Bestand - Importeren en duid het *pst-bestand aan dat je ervoor hebt opgeslagen.


so far so good, maar ik kan in Windows Live mail enkel kiezen tussen Outlook express, Windows live mail en Windows Mail, en ik kan enkel een folder kiezen van waaruit ik e-mails kan importeren, bijgevolg kan ik geen *.pst file aanklikken om te openen. Moet de mailbox misschien eerst naar OUtlook express geconverteerd worden?

compuchrisje
18 February 2010, 23:22
Hadden we al kunnen denken... :wall: Typisch Microsoft zullen we maar zeggen? Ik vrees dat jouw voorgestelde optie de enige zal zijn, omdat WLM geen enkel probleem heeft met Outlook Express bestanden. In Outlook Express staat wel de de mogelijkheid om je berichten en mail-instellingen te importeren van Outlook.
Dubbel werk dus.

Als dat gelukt is kan je dus beginnen met exporteren, of gewoon volgende map op een stickje zetten:

In Windows XP
C:\ Documents and settings\Je naam\Local settings\ Application Data\ Identities\ {cijferkes}\Microsoft\Outlook Express

Op de nieuwe pc met Windows 7 maak je een voorlopige map aan in Documenten om de hele boel in te plaatsen.
In WLM kan je dan laten importeren vanuit deze map.

eplerra
22 February 2010, 22:33
Het is eindelijk gelukt, Compuchrisje. Maar je kunt niet de hele zwik in één keer inporteren. Dit moet map per map gebeuren, ttz het laagste niveau van mappen in de oude (outlook 2003 in mijn geval) structuur. Dit vraagt wel wat werk, maar het lukt tenminste. Bedankt voor de hulp.

Hier mag voor wat mij betreft een slotje op.