Volledige versie bekijken : Beste browser?



michael84
21 February 2010, 12:03
Geachte Minatica gebruikers. Ik had een vraag dat ik niet opgelost krijg. Wat is nu de beste browser van het moment? Ik lees en hoor dat firefox de beste is , maar is dat zo. Hoor dat google chrome ok goed is. En wat met die andere browsers zoals Opera, Safari, enzo...... ? Ik zelf gebruik chrome vind het snel en niet te veel toeters en belletjes. Wat vinden jullie de beste browser?;)

peenif
21 February 2010, 13:23
Firefox 3.6 - de toeters en bellen beslis je zelf via add-ons

salmax
21 February 2010, 13:38
ik gebruik chrome en vindt die sneller en beter dan ie 7 en 8

Toelly
21 February 2010, 13:43
Ik gebruik het meest Firefox 3.6, die werkt zeer goed. Voorale de snelheid en de mogelijkheid tot het volledig aanpassen naar je eigen behoeften geven voor mij de doorslag. Alleen heb ik de laatste tijd wel last van een extreem lange opstarttijd...
Op mijn 2e plaats staat Chrome (FF gebruik ik 80-90% van de tijd :p). Safari, IE8 en Opera gebruik ik zelden tot nooit (tenzij om een website of applicatie te testen).

peenif
21 February 2010, 13:54
Ik gebruik het meest Firefox 3.6......Alleen heb ik de laatste tijd wel last van een extreem lange opstarttijd...

Rechtsklik op uw firefox icoontje > eigenschappen > doel en voeg /Prefetch:1 toe, dan wordt het zo (let op de spatie tussen exe" /Prefetch:1):

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" /Prefetch:1

welsey1983
21 February 2010, 15:07
Voornamelijk Opera hier en daarna Firefox.

berger
21 February 2010, 15:15
ik gebruik vooral Chrome, soms Safari en Firefox. Wat is de beste? Dat weet ik niet.

Keystroke
21 February 2010, 17:37
Persoonlijk gebruik ik meestal Chrome. Het is gebruiksvriendelijk, zeker een aanrader voor computerleken. Het is ook iets sneller dan Firefox. Voornamelijk als ik een zoekterm in de adresbalk ingeef duurt het bij firefox een seconde of 2 (soms zelfs nog langer) om naar google te springen terwijl Chrome bijna direct een respons geeft.

Als ik een website aan het designen/testen ben gebruik ik wel Firefox omdat die gewoon veel handige add-ons heeft (Firebug bv).

Uiteindelijk maakt het niet veel uit welke browser je gebruikt, test ze allemaal eens uit en kies dan degene die jij het makkelijkste vindt. ;)

zariash
21 February 2010, 18:08
ik gebruik avant browser en firefox
grtjs

carl
21 February 2010, 20:36
Het belangrijkste is wat jij het fijnste en vlotste vind werken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan safari:
- updates via ASU, geen irritante pop ups etc. a la firefox
- snel
- gebruik ik dus multipltatform (mac & windows) -> ongeveer dezelfde shortcuts & interface

Firefox vind ik veel te traag en lastig doen met pop ups etc. en chrome vind ik gewoon een buggy POS (tel daarbij op dat google + privacy = probleem). Opera en IE gebruik ik enkel eens af en toe om een website te testen.
Maar ervaringen kunnen anders zijn, daarom zou ik je aanraden om zelf wat te proberen ;)

worf
21 February 2010, 20:45
Niemand die nog IE gebruikt, loop ik dan nog zo ver achter ???

J.W.
21 February 2010, 21:35
Mijn voorkeuren:

1. Opera
2. IE 8
3. Safari
4. Firefox

Baloeke
21 February 2010, 21:47
Gebruik eigenlijk al van in het begin dat ik op het net zit IE. Heb eigenlijk geen klachten daarover dus waarom een andere browser gebruiken.

Vorig jaar in de maand mei is er een poll geweest over welke browser de leden gebruiken (http://www.minatica.be/showthread.php?t=61595).
Firefox was toen de top 1, op de voet gevolgd door IE

salmax
21 February 2010, 22:07
mei maar na deze poll zou mensen andere kunnen geprobeert hebben en zou stand nu anders kunnen zijn

het beste is ondervinden denk

michael84
21 February 2010, 22:46
Sorry Baloeke had het niet gevonden.

Wou gewoon is weten van andere leden wat nu de beste browser is van het moment. Vond niet zo veel reactie op het net.

Baloeke
21 February 2010, 22:56
Is niet erg michael84. Die poll is ook weer bijna een jaar oud, op die tijd kan er veel veranderen. Maar je hebt weer een richtlijn gevonden ;)

Peter.B
22 February 2010, 07:00
ik gebruik firefox.

Keystroke
Uiteindelijk maakt het niet veel uit welke browser je gebruikt, test ze allemaal eens uit en kies dan degene die jij het makkelijkste vindt. :good:

Fck_
22 February 2010, 10:36
Vaio: Google Chrome of Firefox ! Meer chrome omdat je in het begin zo tabs kan instellen , en dat vind ik best handig =P !

MacBook : Firefox of Safari !

tom906
22 February 2010, 21:00
Hier heb je alvast een link:
http://www.robsdomein.nl/tips/browsers.php

Als ik eerlijk moet zijn gebruik ik FireFox,GoogleChorme,Opera,Internet Explorer.
Maar die laatste niet zo vaak.
Ik gebruik het meest Opera omdat dat het makelijkste is in tabladen afsluiten openen. Maar Opera is ook goed in bladwijzers toe te voegen met maar in duw op de rechter muisknop.

-FireFox
Firefox gebruik ik niet zo vaak heb het vroeger vaak gebruikt om games te spelen en nu nog. De browser is goed om software te downloaden en andere bestanden.

-GoogleChrome

Zeer uitstekende browser!
Deze browser start het snelst op van alle browsers!
Wat ook leuk is aan GoogleChrome is dat je de kleuren en thema's, skins kunt veranderen. Natuurlijk kun je dat bij alle browsers maar bij GoogleChrome kun je bijvoorbeeld een porsche al skin doen wat altijd wel leuk is!
-Wat minder is aan Google Chorme

Wat spijtig is aan GoogleChorme is als je met een tablad werkt en je hebt die afgesloten. Dan krijg je geen snelkiezer te zien zoals Opera, maar dan valt GoogleChrome uit en dan mag je het weer opzetten!
-------------------------------------------------------------------------------------

Groetjes,tom906!

michael84
24 February 2010, 20:12
Ik heb ze is allemaal geprobeerd. Firefox,opera,chrome,IE,safari. En hier is mijn test resultaat.1- Google chrome
2- Opera
3- Safari
4- Firefox
5- IE
Dat is mijn visie.:)

slijkdabberke
18 March 2010, 21:49
the world is anders ook snel
http://www.ioage.com/en/