Volledige versie bekijken : van mediaplayer bestand naar mp3



salmax
26 February 2010, 02:10
hallo iedereen

weet niert dit juist staat
als een maat van mij zijn mediaplayer muziek bestanden naar mp3 zet neemt dat meer plaats in op harde schijf.
is mp3 dan zoveel groter dan media player bestand en hoe komt dat ?
waar zit het verschil tussen de formaten.
hij is dj en weet niet waarom hij ze naar mp3 wil zetten maar was benieuwd hoe zon extensie ineen stak weet iemand dit?
zou er reden zijn waarom deze naar mp3 gezet worden?

een nieuwsgierige salmax

thx op voor hand

Baloeke
27 February 2010, 23:17
Dit heeft te maken met de bitrates. Op Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Mp3) staat daar een artikel over. Best eens lezen.

compuchrisje
27 February 2010, 23:23
Ik denk dat Salmax de wma-extensie bedoelt en die stukken muziek kunnen inderdaad flink wat kleiner zijn dan mp3. Maar ik dacht dat je in wma geen kwaliteitskeuze had, wat bij mp3 wel het geval is.
Bitrates voor mp3 zijn er van heel klein (slechte kwaliteit), tot 'gewoon' 128 kbps(meestal bij p2p-shares), goed = 192 kbps (CD-kwaliteit) en dan de supers (320 kbps en soms nog veel hoger).
Die laatste bestanden zijn dan voor hetzelfde aantal minuten muziek flink wat groter om op te slaan. Vanaf 192 kbps heeft men al een heel goeie weergave, erboven moet je wel superoren hebben om het verschil te merken.

Baloeke
27 February 2010, 23:31
Zo is dat, maar hoe hoger de bitrates, hoe groter dat het bestand wordt

salmax
28 February 2010, 00:18
dus niet handig om alle mwa om te zetten
dus hoe hoger kbps is hoe meer ruimte het in neemt dus hoge beter in mwa laten
hij dacht hij alles op mp3 zetten er meer op pc geraken
vroeg mij af waarom hij ze wou omzetten maar dat soms meer plaats in neemt van mwa --->mp3
waarom zou hij dat dan doen dacht ik?
en kun je het cijfer kbps zien want heb zelf geen muziek op pc
las ook op ander forum mwa en mp3 concurenten van elkaar zijn


las in wikipedia er sommige dingen uitgehaald werden bij omzetting mp3 ik het goed voorhad

Baloeke
28 February 2010, 00:32
Ja je kan zien welke bitrate een mp3 bestand heeft. Klik rechts op het muziek bestand en kies voor eigenschappen.
In het tabblad detail kan je zien welke bitrate de MP3 file heeft.

Als je maat muziek gaat rippen met bv mediaplayer kan je daar ook de bitrate gaan instellen.
http://i28.photobucket.com/albums/c222/baloeke/RipMP3_2.jpg

http://i28.photobucket.com/albums/c222/baloeke/RipMP3_1.jpg

Je ziet ook hoeveel plaats deze bestanden gaan innemen op de harde schijf.
De eerste afbeelding is op max bitrate en een Cd zou 144 MB plaats gebruiken.
De tweede afbeelding is de min bitrate en geeft als resultaat 57 MB op de harde schijf.

salmax
28 February 2010, 02:04
en kun je grotes zelf verkleinen

compuchrisje
28 February 2010, 02:07
Ja door te converteren naar een lagere bitrate. Je kan ook in je Mediaplayer instellen op welke bitrate je muziek wil rippen van CD. Denk er wel aan dat je niet té zuinig wordt, want het gaat ten koste van de kwaliteit.

zariash
28 February 2010, 03:42
Ja door te converteren naar een lagere bitrate. Je kan ook in je Mediaplayer instellen op welke bitrate je muziek wil rippen van CD. Denk er wel aan dat je niet té zuinig wordt, want het gaat ten koste van de kwaliteit.
zeker als het voor een dj is minstens 192kb of je hebt totaal geen diepgang in je muziek.
grtjs

falco
28 February 2010, 11:28
dBpoweramp Muziek Converter'dit programma installeren en ge kunt elke cd of elk liedje omzetten naar de bitrate die gij wilt'ook mwa kunt omzetten naar mp3 of andersom