Volledige versie bekijken : Achi probleem



Visaversa
26 February 2010, 14:05
Ik heb de volgende partities op mijn systeem staan:

C: Windows Vista
D: Windows 7
E: Kalyway (Binnenkort)
F: Linux Mandriva

Nu is het probleem het volgende. Ik heb al mijn operating systems geïnstalleerd met de disable mode aan in mijn BIOS en niet met de raid mode of de ACHI mode.

Als ik nu wil opstarten in de AHCI mode krijg ik een BSOD. De oplossing lost zich wel op als ik die terug op disable zet maar helaas wil ik dit niet omdat ik de AHCI mode nodig heb voor mijn kalyway installatie.

Want in de disable mode krijg ik een error (firewire unable to determine security-mode). De firewire uitzetten in mijn BIOS is daar ook geen oplossing voor en tenslotte geeft de ACHI mode je ook een heel klein beetje snelheidswinst mee.

Ik heb gelezen dat het opnieuw installeren van de operating systems met de AHCI mode aan een oplossing kan bieden. Is dit ook zo?

gabriel
27 February 2010, 14:36
beste mag even wat meer info ???
1) intel dual core ?
2) welk raid systeem ?
3) uw AHCI in bios en ook bij aparaatbeheer ?
4) een mac os in dual boot ? (kalyway )
5) wat is het sisteem vista - win7 - of linux , het zijn andere instellingen per os !!
6) bij amd denk ik word dit niet ondersteund ( niet zeker )
7) veel vragen bij een vraagstelling ???

Visaversa
28 February 2010, 17:49
Bij deze wat meer info over het desbetreffende systeem:

CPU: Intel Core duo quad Q9450 (2.66 Ghz)
RAID: Harde schijven staan niet in raid geplaatst.
MAC OS (Kalyway) wordt later in multiboot gedraait. Door BSOD's gaat dit nog niet.
Vista is als eerste geïnstalleerd. Windows 7 en Linux Mandriva later maar doen het wel perfect. Het is enkel de kalyway installatie die niet mee wilt.

gabriel
1 March 2010, 17:53
lees even dit :http://support.microsoft.com/kb/922976/nl
je vind er ook de link naar intel
harde schijven : beide in/of sata ? of sata en IDE ?
kalyway zou ik je afraden : weinigen slagen maar de uitzondering bevestigd de regel :eek::eek:
toch ook maar even zien wat uw aparaatbeheer zegt nopens de ahci instelling wel ondersteund word ;)niet alle schijven hebben dit ??
je brengt me op een idee om dit ook te doen :good:
veel geluk .....

Visaversa
2 March 2010, 18:02
Bedankt alvast. Je hebt me goed verder geholpen.

Welke MAC OS X versie raad je me dan aan in de plaats van kalyway?
Want ik zou graag eens wat met MAC gaan spelen. (Nog niet zoveel ervaring)..

gabriel
3 March 2010, 19:07
ooit al gedacht om een virtueel systeem te maken ?? ( kalyway )

Visaversa
5 March 2010, 18:24
Nee liever niet via een virtuele computer. Ik zou graag vanaf de harde schijf booten met MAC OS X erop geïnstalleerd. Ik weet gewoon nog niet goed welke versie op mijn pc kan.

Kan iemand me hierbij helpen?

gabriel
5 March 2010, 19:52
wel ik wil je de moed niet ontnemen , maar op google staan zo'en pak ideeen

als je toch perse dit wil doen neem dan een 2e harde schijf en plaats die in dual boot , zou moeten lukken , maar vraag me niet welk max os te gebruiken ,

ik wens je veel geluk