Volledige versie bekijken : harde schijf WD My Book Essential



minoe
28 February 2010, 11:52
Heb hier een harde schijf gekocht(WD My Book Essential) die ik nu zou willen aansluiten op mijn router Siemens gigaset SX 762 wlan dsl maar blijkbaar lukt dit niet.Heeft aan dat hij niet bruikbaar is(zie afb.)
Iemand idee hoe dit komt.Heb gezien als ik de harde schijf aan mijn pc aansluit ik een UDF station erbij heb.Zou het daar kunnen aan liggen ?
http://img46.imageshack.us/img46/1228/naamloospo.jpg

Fakke_Berto
28 February 2010, 17:19
Je harde schijf moet nog geformateerd en gepartioneerd worden denk ik.

minoe
28 February 2010, 18:54
Je harde schijf moet nog geformateerd en gepartioneerd worden denk ik.
Geen problemen mee als ik ze gebruik op mijn pc.Is wel een externe(usb).Vergeten te melden

Passant
28 February 2010, 21:21
Geen problemen mee als ik ze gebruik op mijn pc.Is wel een externe(usb).Vergeten te melden
In welk bestandssysteem (NTFS,FAT32,...) is die schijf eigenlijk geformatteerd?

Kokki
28 February 2010, 23:28
Mss heb je hier iets aan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1391785

Daar staat oa. dit:
Harde schijf moet bestaan uit slechts 1 partitie / 32bits FAT. Alle andere smaken worden niet ondersteund.

minoe
1 March 2010, 15:09
Mss heb je hier iets aan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1391785

Daar staat oa. dit:
Inderdaad.Zo is het gelukt.Met schijfbeheer windows 7 lukte het niet en dan maar partitie expert gebruikt en werkte direkt.Wel jammer dat het FAT32 moet zijn i.p.v. NTFS.

minoe
1 March 2010, 16:59
Inderdaad.Zo is het gelukt.Met schijfbeheer windows 7 lukte het niet en dan maar partitie expert gebruikt en werkte direkt.Wel jammer dat het FAT32 moet zijn i.p.v. NTFS.
He nu probleem dat ik een iso bestand van meer dan 4gb niet kan kopieren omdat deze in fat32 geformatteerd is.Zal moeten kiezen denk ik.Ofwel de router gebruiken en kleinere bestanden kopieren ofwel andere oplossing zoeken.Denk da ik de externe terug naar ntfs zal formatteren en deze rechtstreeks aansluiten op mijn Xstreamer.Gewoon nog even draadloos netwerkkaartje kopen vor op mijn pc zodat ik direkt van mijn pc kan kopieren naar externe via Xtreamer.

Kokki
1 March 2010, 19:12
Jep, dat is een probleem.

Je kan ook de iso terug uitpakken, dan zal je er normaalgezien ook wel geraken.

carl
2 March 2010, 13:38
Onthoud wel dat wireless (G standaard) een effectieve maximumsnelheid van ongeveer 2-3 MB/s heeft (megaBYTE dus), waar de N standaard (300mbit) of een gewone lan kabel (100/1000 mbit) een pak sneller werken (effectief meestal 12.5 MB/s voor lan kabeltje, N standaard heb ik nog geen ervaring mee).

Het is inderdaad jammer dat zoveel apparaten FAT32 vereisen, maar voor NTFS te gebruiken moet de fabrikant geloof ik een bijdrage aan microsoft betalen.

minoe
3 March 2010, 17:33
Onthoud wel dat wireless (G standaard) een effectieve maximumsnelheid van ongeveer 2-3 MB/s heeft (megaBYTE dus), waar de N standaard (300mbit) of een gewone lan kabel (100/1000 mbit) een pak sneller werken (effectief meestal 12.5 MB/s voor lan kabeltje, N standaard heb ik nog geen ervaring mee).

Het is inderdaad jammer dat zoveel apparaten FAT32 vereisen, maar voor NTFS te gebruiken moet de fabrikant geloof ik een bijdrage aan microsoft betalen.
Als dit zo is ,is dit belachelijk.Enfin.Zelf zullen we daar niet veel aan kunnen veranderen geloof ik.
Met kabeltje zou het inderdaad beter zijn maar om één of andere reden is dit niet de ideale oplossing.
Mag slotje op

Snakey
3 March 2010, 19:12
Als je echt schijven wilt op het netwerk, is het beter om een NAS te hebben, zoals bv. van QNAP, of een Synology die wat goedkoper is maar toch nog redelijke prestaties heeft.
Je kan ze gebruiken als SMB server, FTP-server, NFS server en soms zelfs als iSCSI. De consumentenversies hebben soms ook extra functionaliteiten zoals een printserver, itunesserver, upnp etc...