Volledige versie bekijken : IIS-DNS probleem server 2003



Samav
4 March 2010, 12:33
Hey iedereen,

ik heb een probleempje met het oplossen van volgende taak op school (het is eigenlijk geen taak maar iets wat ik zelf draaiende wil krijgen).


Ik heb hier op school een server (windows server 2003) met IIS en DNS geïnstalleerd.Het probleem ligt nu dat ik geen rechtstreekse toegang heb tot het internet om de dns extern te resolven.Mijn vraag is nu of ik dit lokaal kan doen?Ik heb gezocht op het internet en het lijkt mogelijk maar het lukt me niet...

Om het een beetje duidelijk te maken,mijn ip (192.168.101.63:80) moet resolved worden in de naam samav.workgroup.com.Dit moet dus wel lokaal gebeuren.

Iemand een idee of een leuke gids die ik kan volgen?

Snakey
4 March 2010, 13:00
Dus je wilt lokaal surfen naar samav.workgroup.com? Als de dns op dezelfde server staat, dan zal je bij je client bij de ipconfiguratie de dns instellingen moeten verwijzen naar 192.168.101.63.
Dan zullen alle dns-queries gestuurd worden naar jouw dns server. Om andere namen te kunnen resolven, kan je op de server een forwarder instellen naar een externe dns server (van uw isp), of root hints activeren.

Samav
5 March 2010, 11:22
Dus je wilt lokaal surfen naar samav.workgroup.com? Als de dns op dezelfde server staat, dan zal je bij je client bij de ipconfiguratie de dns instellingen moeten verwijzen naar 192.168.101.63.
Dan zullen alle dns-queries gestuurd worden naar jouw dns server. Om andere namen te kunnen resolven, kan je op de server een forwarder instellen naar een externe dns server (van uw isp), of root hints activeren.

Bedankt Snakey,het is gelukt! :good: