Volledige versie bekijken : Windows 7 Windows 7 crasht constant



realrat
4 March 2010, 23:30
Beste minaticanen,

Ik heb recent windows 7 geinstalleert, maar deze loopt minstens 2x per dag vast, in mijn system logs zie ik niets staan ivm de crash behalve de reset die ik dan moet doen.
Heeft iemand hier enig idee van hoe dit komt en wat ik eventueel eraan kan doen?

mvg, Bart :)

Toelly
5 March 2010, 00:12
Op wat voor een pc/laptop zit je (specificaties)?

realrat
5 March 2010, 01:01
Pc met volgende onderdelen:

p5k moederbord
intel q8300 processor (2.5ghz core 2 quad niet overclocked)
4 GB kingston ram (4x1gig)

En de windows is een 64bit versie.

Weet niet of er nog iets geweten moet zijn :)

Ik heb al wel eens naar het probleem gezocht, er blijken meer mensen te zijn die problemen hebben hiermee bij windows 7, maar vind geen duidelijk antwoord hierop .

realrat
5 March 2010, 01:29
Wat er dus gebeurt is dat het systeem volledig vast loopt (als hij beeld aan het weergeven was blijft alles staan, als hij scherm uitgeschakeld had blijft dit ook uit), en enige uitweg is resetknop.
Mijn systeem loopt voor de rest heel vlotjes, dus absoluut geen problemen ermee behalve dit dan.

slicky
5 March 2010, 06:10
zou het aan uw grafische kaart kunnen liggen?
misschien eens proberen met nieuwste drivers?

realrat
5 March 2010, 09:59
zou het aan uw grafische kaart kunnen liggen?
misschien eens proberen met nieuwste drivers?

Daarvan heb ik er wel 2 (2 ATI kaarten maar niet dezelfde) en die zijn alle2 geinstalleert toen ik windows installeerde, dus die zou toch vrij recente drivers moeten ophalen/hebben. maar ik zal strax eens proberen, nu geen tijd.

De Koene
5 March 2010, 13:19
Kan dit, 2 verschillende grafische kaarten in 1 pc?
Volgens mij ligt daar het probleem.

realrat
5 March 2010, 16:36
Kan dit, 2 verschillende grafische kaarten in 1 pc?
Volgens mij ligt daar het probleem.

Heb dit zonder problemen op mijn windows xp kunnen gebruiken, had namelijk 3 schermen en dit werkte perfect. Ik zal er eens een uit halen (de 2de gebruik ik momenteel niet) en kijken of het dan beter is.

slicky
5 March 2010, 19:31
welke ati kaarten zijn het??
kan zijn dat ze misschien geen 3d ondersteunen

ik heb hier een ati radeon 9250 met windows 7 en heb toch ook nu en dan hetzelfde probleem

realrat
5 March 2010, 19:40
welke ati kaarten zijn het??
kan zijn dat ze misschien geen 3d ondersteunen

ik heb hier een ati radeon 9250 met windows 7 en heb toch ook nu en dan hetzelfde probleem

ati radeon hd3450 en hd4550

die eerste was men oude, en bij het kopen van een nieuwe heb ik die gewoon laten zitten (heb hem wel in het 2de pci-e slot gestoken)
In windows xp nooit problemen mee gehad.
Ik heb de andere kaart er nu uit gehaald, even afwachten of het beter is nu.

realrat
6 March 2010, 17:11
Kaart eruit gehaald, pc staat nu toch al enige tijd op zonder te crashen, wel jammer natuurlijk dat ik dan geen 2 kaarten meer kan gebruiken, maar ga voor de zekerheid nog even laten opstaan en afwachten.

tom906
6 March 2010, 19:12
Misschien moet je een logje zetten bij HijackThis.

Groetjes,tom906!

realrat
8 March 2010, 11:22
Hijackthis logje doe ik vanavond wel, is er nog niet van gekomen, heb wel heel het weekend mijn pc op laten staan en die is niet gecrasht, tot ik hem gisteren in sleep mode zette, toen is hij wakker geworden vorige nacht en tegen dat ik wakker was was hij gecrasht. Vandaar dat ik nu vermoed dat het iets met de sleep mode te maken heeft. Ik weet niet of dat standby is of slaapstand.

realrat
9 March 2010, 11:27
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.3 (BETA)
Scan saved at 10:26:21, on 9/03/2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\MagicDisc\MagicDisc.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\x86\SetPoint32.exe
C:\Program Files (x86)\MessengerDiscovery 2\MessengerDiscovery 2.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Realtime Soft\RTSHookInterop\x32\RTSHookInterop.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files (x86)\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\WinRAR\WinRAR.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Chrome\Applicat ion\chrome.exe
C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Update\GoogleUp date.exe
C:\Program Files (x86)\TrendMicro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ATICustomerCare] "C:\Program Files (x86)\ATI\ATICustomerCare\ATICustomerCare.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~2\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Bart\AppData\Local\Google\Update\GoogleUp date.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Program Files (x86)\uTorrent\uTorrent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DisplayFusion] "C:\Program Files (x86)\DisplayFusion\DisplayFusion.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Speech Recognition] "C:\Windows\Speech\Common\sapisvr.exe" -SpeechUX -Startup
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: MagicDisc.lnk = C:\Program Files (x86)\MagicDisc\MagicDisc.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: UltraMon.lnk = ?
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{D5FDA868-4B91-410D-A612-834A5D41B815}: NameServer = 195.238.2.21,195.238.2.22
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: DEKSI Bandwidth Monitor Service (DEKSIBandMonitorSvc) - DEKSI - C:\Program Files (x86)\DEKSI Bandwidth Monitor\DEKSIBMsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LogMeIn Maintenance Service (LMIMaint) - LogMeIn, Inc. - C:\Program Files (x86)\LogMeIn\x64\RaMaint.exe
O23 - Service: LogMeIn - LogMeIn, Inc. - C:\Program Files (x86)\LogMeIn\x64\LogMeIn.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9460 bytes

PeterN
9 March 2010, 12:43
Hijackthis logjes moet je hier (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46) plaatsen ;)
Ik zou eens beginnen met een geheugen test. Hier in de downloadsectie vind je memtest. Dat kan je eens een nachtje laten lopen.
Btw, heeft de pc ook wel goed gelopen of heeft hij dit al van bij het begin van windows 7?

realrat
9 March 2010, 14:22
Wel, ik heb mijn windows 7 er nog niet zo lang opstaan, en hij heeft wel even goed gelopen, maar is vrij snel begonnen met vastlopen. Geheugentest zal ik eens doen, maar het zou me raar lijken dat hier iets aan scheelt aangezien het geheugen ook nog vrij nieuw is (2 gig is nog maar 1,5 jaar oud, en de andere 2 gig is nog maar 1,5 maand oud) en aangezien hij toch wel zeer goed loopt lijkt het me zeer raar.

realrat
14 March 2010, 14:58
Ik heb mijn pc gistere de hele dag laten opstaan en vannacht ook, nadat hij enkele keren gecrasht was en ik een deel van de hardware eruit gedaan had.
Op die tijd is hij niet gecrasht, ik stop mijn seagate barracuda 7200.11 , 1.5TB (die ik net nieuw had gekregen, na mijn oude seagate om te ruilen omdat die stuk was) erin en hij crasht vrijwel onmiddelijk.
Met andere woorden, ik had een hard drive die stuk was, daarmee crashte hij af en toe, ruil deze om en daarmee crasht hij vrijwel onmiddelijk bij opstart. Ik heb die disk echt wel nodig, dus heeft iemand enig idee waarom deze problemen kan geven?

mvg, Bart

realrat
14 March 2010, 17:42
Andere sata poort en sata kabel geven zelfde probleem, het is dus de schijf, nu vrees ik er enkel voor dat als ik mijn schijf weer ga omruilen, ik hetzelfde probleem ga hebben, aangezien ik het ook had voor ik deze schijf kreeg.

realrat
14 March 2010, 21:42
Denk dat dit topic ondertussen meer bij "opslagmedia" thuishoort, aangezien ik er nu zeker van ben dat het de harde schijf is die het probleem veroorzaakt.

realrat
22 March 2010, 16:47
Blijkbaar is de harde schijf niet het enige probleem, aangezien ik nog steeds crashes heb (wel veel minder vaak) zonder de schijf erin.

PeterN
22 March 2010, 17:48
Het zal testen zijn om de dader te vinden. Je kan bv uw antivirus uitschakelen en je pc van het internet halen en zo eens laten draaien. Iets anders dat je kan proberen is een geheugen test. Hier werkt de pc in dos en schakel je zelfs windows uit. Zo weet je dat het niet hardwarematig is als temperatuur, en dat het geheugen goed is. Een disktool is dan weer iets om je hd te checken.
Als er geen aanwijsbare oorzaak is, is testen en proberen de enige manier om een bepaalde richting te vinden. Staat er niks in je windows logboek dat telkens terug komt?

realrat
23 March 2010, 15:42
Het rare aan het geval is dat ik hetzeldfe systeem had met windows xp op (voordat 7 erop kwam) en dat dit totaal geen problemen gaf (zelfs met de bewuste harde schijf). Geheugen test heb ik al gedaan en dit geeft niets aan. In het logboek staat zoveel maar allemaal als "informatie" de enige dingen die er als error in komen zijn ofwel dat er een onvoorziene reset is geweest (wanneer ik manueel de pc uitschakel/reset) ofwel zijn ze totaal op een ander tijdstip dan de crash (laatste keer was dit meer als een uur voor de crash)

ajaxloverr
1 April 2010, 12:58
welke ati kaarten zijn het??
kan zijn dat ze misschien geen 3d ondersteunen

ik heb hier een ati radeon 9250 met windows 7 en heb toch ook nu en dan hetzelfde probleem

Die kan hij toch onmogelijk in Crossfire hebben gezet ? :$ :p

Probeer eens je Chipset drivers te updaten. Indien je een Intel Chipset hebt, kun je beter die via de site van Intel afhalen.
Anders, probeer je geheugen eens te testen, dit lijkt mij een typisch geheugen probleem ;)

slicky
1 April 2010, 15:38
"Een aantal energiebeheervoorzieningen voor processorprestaties is uitgeschakeld vanwege een bekend firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware"

ik krijg deze melding bij de foutmeldingen in de logboeken,misschien dat dit ook jouw probleem is.
dit zou moeten verholpen worden met een bios update

best eens zien bij intel of er een nieuwe versie is om mee te updaten en kijk anders ook ff na welke versie van bios je nu hebt;)

opgepast, het updaten van de bios houd wel enkele risico's in en is volledig op eigen risico

suc6:good: