Volledige versie bekijken : Afbeelding laden in flash mbv php variabele



simpele
5 March 2010, 13:23
Hoi, ik ben voor school bezig met een informatica project, ik ben bezig een website te maken met daarop een flash applicatie. Het is de bedoeling dat een gebruiker een afbeelding kan uploaden die komt in een apparte map en de locatie en naam van de afbeeldingen komen in een php variable. deze willen we vervolgens in flash importeren zodat de afbeelding te zien is in de flashapplicatie.
Ik kan nergens een script/stuk code vinden om dit voor elkaar te krijgen dus vroeg me af of iemand van jullie mij kan helpen :)
Mocht je wat meer uitleg nodig hebben vraag het maar, want ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen en welke informatie ik evt nog mis;)

de variabele is $logo

MvGr Jasper

simpele
17 March 2010, 20:39
Bump
niemand die me verder kan helpen ? kom er echt niet uit :(

ultddave
17 March 2010, 21:36
Geen idee :D. Ik ken niets van Flash. Maar als je wilt weten hoe je een bestand moet uploaden via PHP;
Maak een bestand aan genaamd uploader.php. Plak daar deze code in:



<?php
$target_path="uploads/";
$target_path = $target_path . basename( $_FILES['uploadedfile']['name']);
if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path)) {
echo "Het bestand ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " is met succes geupload!";
}
else
{
echo "Er is een fout gebeurd bij het uploaden van dit bestand. Probeer opnieuw!";
}
?>


Waarbij je enkel deze regel moet aanpassen:
$target_path="uploads/";
In bovenstaande regel staat dat hij de geuploade bestanden in de map "uploads" moet plaatsen. Die map moet bestaan, anders gaat het script niet werken. Als je liever een andere mapnaam hebt, moet je dat daar gewoon veranderen. Bijvoorbeeld:
$target_path="afbeeldingen/";

En dan heb je het HTML form nog voor het bestand te selecteren en uploader.php script aan te roepen:


<form enctype="multipart/form-data" action="uploader.php" method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000" />
Kies uw bestand voor te uploaden: <input name="uploadedfile" type="file" /><br />
<input type="submit" value="Upload File" />
</form>


Door middel van dat hidden field kan je de maximum bestandsgrootte instellen.

Het pad + bestandsnaam kan je zo krijgen:
$volledigenaam = $target_path + $_FILES['uploadedfile']['name'];

Als $target_path = "afbeeldingen/" en het bestand "test.jpg" heet, dan bevat $volledigenaam dus:
"afbeeldingen/test.jpg"

Je kan dat dus zo implementeren als je dat wilt;


if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile']['tmp_name'], $target_path)) {
echo "Het bestand ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " is met succes geupload!";
$logo = $target_path + $_FILES['uploadedfile']['name'];
}

$logo bevat dan dus pad+bestandsnaam van de pas geuploadde file.

PS: Bovenstaande scripts zijn vrij "basic". Zo wordt er niet gekeken welk type bestand er geupload wordt. Je kan dus tekstdocumenten, foto's, archieven, programma's, ... uploaden. :)

Mvg,
Dave

Dexter
17 March 2010, 22:06
Als je deze tutorial (http://www.vintagesworld.be/tutorials/ActionScript/4/) eens doorleest, kan je denk ik wel PHP variabelen in Flash oproepen.


@dr!

simpele
18 March 2010, 20:11
Bedankt dave maar het upload script is al af het gaat er alleen om om de afbeelding op te roepen en te gebruiken
@ @dr!Heb de tutorial nog niet gelezen, dat ga ik nu doen maar variabelen in flash oproepen lukt wel, alleen de variabele staat bij ons voor een url van een afbeelding, we willen niet deze url laten zien/gebruiken maar de afbeelding zelf.

Gr Jasper

ultddave
18 March 2010, 20:45
Ik weet niet of dit je helpt, maar PHP heeft een functie die een afbeelding in een PHP variabele kan stoppen als je de functie een URL of pad mee geeft:
http://php.net/manual/en/function.imagecreatefromjpeg.php

Je hebt ook soortgelijke functies voor gif, en png. ;)

Mvg,
Dave

Pjj
20 March 2010, 17:47
Dit helpt waarschijnlijk wel: http://www.republicofcode.com/tutorials/flash/load_images_bc/