Volledige versie bekijken : vista van andere laptop installeren op 16GBstick



mamoes
5 March 2010, 17:07
hallo, ik heb een acer aspire 7738G laptop, die constant een blauw scherm vertoont, ik heb daarvan de dvd om fabrieksinstellingen terug te zetten gemaakt en ook de 3 dvd's voor recovery.
Ik ben er nog niet durven aan beginnen omdat ik al zoveel gelezen heb dat er fout kan gaan, en wil ik de laptop terug doen ( makro) moet ik eerst zelf fabrieksherstel doen....
Nu had ik van zoon die van vriend een Siemens Amilo Li 1818 gekregen had
echter zonder harde schijf en geheugen in... dus zonder systeem in,
maar hij kan wel opstarten en in de bios gaan.
Mijn vraag is: ik heb een 16GB stick, zou ik die kunnen op die siemens
gebruiken als harde schijf en er op de een of andere manier het vistaprogramma van mijn acer opzetten???? maar ik weet niet hoe!!!
alvadt bedankt!

compuchrisje
6 March 2010, 22:15
Als die laptop mankeert, dan zal het niet veel uitmaken wat je daar denkt te doen.
Hoe ga je een volledige vista-installatie op zo'n stickje krijgen? Ruimte is dus al probleem nummer één. Twee: wil die Siemens wel opstarten vanaf een usb-device?
Doe gewoon die Acer naar de Makro, en laat het aan de mensen daar over om alles terug in orde te krijgen. Nadien kan je de recovery-set eventueel nog altijd gebruiken.

mamoes
7 March 2010, 11:31
ja, ik ging die terugdoen naar de makro, maar ik moet eerst zelf proberen met fabrieksherstel!!!! ik heb gebeld en dat zeggen ze, anders moet ik betalen!!

en van die siemens, ik kan wel in de bios en dus zetten met wat op te starten ...

PeterN
7 March 2010, 14:56
Dit gaat wel niet zomaar hoor ;)
- Eerst en vooral is die vista voorzien voor je acer. Beide pc's zijn verschillend en hebben verschillende moederbord drivers nodig. Dus daar loop je al vast.
- Het is niet zeker dat die siemens kan opstarten van een usb stick.
- Hoe ga je een pc laten werken 'zonder geheugen'? Zonder harde schijf, ok, maar zonder geheugen gaat niet hé ;)

Eerst en vooral zorg je dat je uw persoonlijke data wegzet op een externe hd of brand op een dvd zodat je eigen data veilig is. Daarna doe je gewoon fabrieks herstel. De reden waarom ze dat vragen is dat met de meeste pc's die ze terug binnen krijgen niks mis mee is. Het is de software/besturingssysteem dat ergens corrupt is geworden. Na fabrieks herstel zijn ze zeker dat de pc perfect moet draaien, en er is veel kans bij dat dit ook bij u het geval gaat zijn. Ze is dan niks mis met de pc, en het probleem lag dan bij software.

mamoes
7 March 2010, 18:43
ja dat met de acer doe ik morgen,
ondertussen heb ik toch de siemens in gang gekregen!!! met ubuntu geprobeerd maar internet ging niet, maar met puppylinux wel!, ik heb
een powerline he en geen probleem. Er moet dus geheugen op het moederbord gestaan hebben, dat kon ik opmaken uit de bios ook...
Oef, ik ben maar een oude leek maar vind het wel fijn om zoiets
te kunnen..
bedankt hoor