Volledige versie bekijken : OS 'Opruimen' .



Fck_
8 March 2010, 13:45
Halllo !

Ik heb even een vraag .
Stel , ik formatteer mijn computer , en zet er een volledig schone installatie op van Windows 7 . Geen overbodige, lege mappen overal, geen registerbestanden die vol fouten zitten of die niet meer gebruikt worden , .. Mooi !

Dat wil ik hebben, maar dan zonder helemaal opnieuw te beginnen.
Ik heb mijn pc al een paar keer gescant met CCleaner enzo, maar dat doet toch ook niet alles weg..

Is er een manier/tool om je pc echt helemaal op te ruimen, die heeeeel erg goed alle ongebruikte registerdingen en mappen verwijdert enzo, zodat je os er 'als nieuw' uitziet :P?

Dankje.

Toelly
8 March 2010, 13:50
Een tip: je kan ook zelf je systeem handmatig onderhouden. Controleer bijvoorbeeld iedere week al je mappen (of de meest gebruikte ofzo) op overbodige bestanden. Ook verwijder ik altijd overbodige programmaatjes of tooltjes.. Het komt er voor een groot deel op neer om zelf je computer netjes te houden, dan heb je geen programma's voor de opkuis nodig ;)
Maar een programma om zoiets te doen ken ik niet direct. Ccleaner doet al veel, maar dat gebruik je dus al :D

Fck_
8 March 2010, 13:53
Dat zou ik moeten doen ja , maar dat ben ik dus een beetje vergeten :P .
Gevolg : Een hoop rommel :P .

peenif
8 March 2010, 14:00
Stel , ik formatteer mijn computer , en zet er een volledig schone installatie op van Windows 7 .

Ik begrijp uw probleem niet - een volledige schone installatie van Windows 7 na formateren heeft niks die moet worden opgeruimd.

Fck_
8 March 2010, 14:02
Mr ik heb hem neit geformateerd hé Peenif . Ik wil zoiets bereiken (Of toch zo veel mogelijk in de buurt) zonder te formateren.

peenif
8 March 2010, 14:13
Ja Woya maar U begint met Stel - dan is uw stelling niet juist. :rolleyes: Zelf oppoetsen zoals Toelly suggereerde of een poetsvrouw vragen :evil: - het kan natuurlijk zijn dat je denkt met het register even grondig op te ruimen uw probleem met uw Photoshop installatie van de baan zal zijn (zie uw ander topic) - indien uw versie niet koosjer is zou ik er niet teveel op hopen.

Fck_
8 March 2010, 14:16
Idd , dat klopt niet helemaal =P .
Dan ga ik mss zelf toch maar eens aan het kuisen ja!

Toelly
8 March 2010, 18:56
Nog een tip: installeer geen onnozele progjes die zogezegd je register opkuisen oid. Meestal is dat dikke zever en doet dat meer kwaad dan goed :)

gabriel
8 March 2010, 19:08
als je toch met een schone lei wil beginnen , zie even naar uw hdd fabrikant , die heeft wel ergens een tooltje om alles op nullekens te plaatsen , op de site staat er wel iets dat je van uw lijden kan verlossen ( dbnam of zoiets )

Fck_
8 March 2010, 19:09
Dankje Gabriel ! Straks eens opzoeken .