Volledige versie bekijken : Windows XP herinstallatie medion pc



Qbek
10 March 2010, 10:17
Ik heb hier een medion pc van een maat (medion ongeveer 6 jaar oud).Waarbij deze een nieuwe harde schijf monteerde,de oude was stuk en heeft hij weggesmeten.Nu wil hij windows xp eropzetten maar dat lukt hem nie.Ik heb hier 2 dvd's van de pc. Als ik de pc opstart met de dvd,dan begint de installatie van windows xp.Maar van het moment dat "installatie bestanden kopieren" beindigt is dan vraagt hij voor een reboot.Op dat ogenblik krig ik m'n bios scherm"druk op een toets om op te starten van cd rom" en dan begint alles hernieuw.Dus terug de install van xp...Hij blijft hangen.In de bios geeft hij wel de harde schijf terug.

Qbek
10 March 2010, 11:54
"geen geldige systeempartities gevonden"dat heb ik nu als ik de harde schijf hernieuw inplugde!!Windows start op maar hij wil blijkbaar niet naar de harde schijf gaan.

gideon
10 March 2010, 14:18
hiren boot cd! Dit ergens downloaden en vervolgens de schijf even formateren en een partities van maken

PeterN
10 March 2010, 16:28
Als ik de pc opstart met de dvd,dan begint de installatie van windows xp.Maar van het moment dat "installatie bestanden kopieren" beindigt is dan vraagt hij voor een reboot.Op dat ogenblik krig ik m'n bios scherm"druk op een toets om op te starten van cd rom" en dan begint alles hernieuw.
Na de reboot komt die vraag om van cdrom te starten omdat je opstart volgorde eerst op cd staat en hij daar een geldige cdrom in ziet. Je moet dan gewoon even wachten en geen toets drukken. Dan start hij van de harde schijf normaal.
Nu kan het zijn dat het recovery disks zijn die je hebt en dat de rest van de installatie op een verborgen partitie zat op de kapotte harde schijf. Dan zal het zo niet gaan.

Dus probeer opnieuw maar druk dan gewoon geen toets en wacht even, dan zou hij van harde schijf moeten verder booten. Zeg ook eens wat op die dvd's staat? Recovery of wat?

Qbek
11 March 2010, 00:04
Ik heb naar medion gebeld,en die raade me aan om een andere installatiecd met xp erop te zetten.Hij vermoed dat de cd stuk is.Dat heb ik ook gedaan maar bij het laden krijg ik een blauw scherm met de melding "pci-sys" en dat de er problemen zijn met de beeldschermkaart!Heb dan een andere beeldschermkaart ingestoken,maar het blijft hetzelfde probleem.Ik heb van m'n collega de originele harde schijf terug gekregen,die heb ik aangesloten,Maar krijg dan een boot probleem.De pc vraagt dan de cd terug te plaatsen,maar die blijft hangen.....

PeterN
11 March 2010, 02:07
Volgens mij is er meer mis dan. Een orginele gewone xp cd moet kunnen laden en installeren.