Volledige versie bekijken : Windows 7 Programma's lopen paar seconden vast



E_prins88
12 March 2010, 22:03
Dames en heren,

Ik heb een probleem, mijn pc werkte heel goed op windows XP. Laatst windows 7 geinstalleerd en het werkt eigenlijk ook helemaal perfect. Ik heb enkel 1 probleempje wat zich vaak voordoet nadat ik een tijdje op mn pc zit.

Wat er gebeurd is dat ik bijvoorbeeld op msn zit en ik aan het typen ben, maar tijdens dat ik aan het typen ben, loopt msn even vast, maar kan ik wel andere programma's gebruiken.

Dit gebeurd ook andersom, wanneer ik in internet explorer aan het typen ben, loopt het heel even vast, maar kan ik wel met mn cursor bewegen en msn gebruiken.

Wanneer dit probleem start, herhaald het zich heel vaak, zo ongeveer om de 30 seconden en wanneer het vast loopt duurt het vaak ongeveer 5 seconden en dan werkt het programma weer en dat staat ook de getypte tekst er.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Thx alvast!

Quazie
12 March 2010, 22:20
Hoe is het gesteld met de configuratie van uw systeem. Veel verstand heb ik er niet van maar naar mijn gevoel is uw beestje net niet sterk genoeg voor Windows7.
Open taakbeheer eens en laat het eens lopen op de voorgrond (in te stellen in menu opties) daar kan je het gebruik van geheugen en processor zien. Hogere waarden, lagere prestaties.

E_prins88
15 March 2010, 20:32
Nee ik heb een hele goede pc, 515mb geheugen kaart quad 4 2,8 gh 4gb ddr enz. dus het is een super goede pc, het komt echt doordat er iets niet goed werkt ofzo...

E_prins88
21 March 2010, 21:38
Weet niemand waar dit aan kan liggen, of heeft niemand hetzelfde probleem? Ben nu een week verder en nog steeds hetzelfde :(

Quazie
22 March 2010, 00:39
Hebt ge het probleem alleen wanneer ge op het internet bezig bent?
Of komt het ook voor wanneer ge offline in een tekstverwerker werkt?
Wat gebeurt er als ge een spelletje speelt?
Misschien ligt het aan uw verbinding indien ge het alleen hebt wanneer ge online werkt.
In dat geval zou ik eens proberen om de router een 5 tal minuten uit het stopcontact te halen.

PeterN
22 March 2010, 09:52
idd, ga eens na als dit enkel is op internet.

Daarnaast, heb je alle updates binnen of is hij in de achtergrond nog updates aan het binnen halen.
Is het niet de virusscanner die op de achtergrond bezig is?
Ook defragmentatie kan soms een probleem zijn want die staat ook standaard geplant.
Idem voor idexatie die de eerste keer wat werk heeft.
Bij de installatie van win7, heb je dan alle drivers voor je moederbord en andere hardware juist geïnstalleerd. Kijk eens in het hardware lijstje als je geen rode uitroeptekens hebt of gele vraagtekens?
Geef uw juiste processor eens op en geheugen.
Ben je zeker dat je virus en malware vrij bent? Anders eens een hijackthislogje plaatsen hier elders op het forum.
Hoeveel processen lopen er?

Dit kan aan veel dingen liggen. Je zal wat van bovenstaande dingen moeten checken om ergens een richting te kunnen vinden.