Volledige versie bekijken : Welkom op Minatica v2!



Jelle
14 March 2010, 11:38
Na een dagje offline te zijn geweest, is hij er eindelijk: Minatica v2 :)
Achter de schermen werd er al enkele maanden aan gewerkt en al veel langer over gediscussieerd. Het was dan ook nodig: de vorige grote versie dateerde van 2006.

Wat is er allemaal nieuw?

Een nieuwe style
We namen afscheid van onze groene style en kozen deze keer voor blauw. Eigenlijk zijn het twee styles, want bij games verandert hij lichtjes. De style werd deze keer ontworpen door Gert Bangels (http://www.minatica.be/members/34202-Gert-B).
Een CMS
We zijn blij artikels eindelijk in een apart systeem te kunnen posten. Ook kunnen we dossiers en reviews nu over meerdere pagina's spreiden. Verder worden ook de tutorials erin geïntegreerd.
Een gamesportaal
In het CMS kreeg games een aparte homepagina. In één klik krijg je een overzicht van het laatste gamenieuws, reviews, previews, demo's en specials.
Forum aanpassingen
Ook de forumlijst werd grondig onder handen genomen. We hebben nu een apart Mac forum, televisie werd home media en telefonie/navigatie werd omgedoopt naar mobiele media. Ten slotte werd ook offtopic onder handen genomen.
vBulletin 4
De grootste technische aanpassing is waarschijnlijk de overstap van vBulletin 3 naar 4. Hierdoor hebben we een nieuwe zoekfunctie, kan je nu video's posten op het forum, ...

Ik mis iets!
Met de nieuwe vBulletin versie konden we nog niet meteen alles werkend krijgen. De woordenlijst en de arcade zijn offline tot er nieuwe versies van zijn. Ook moeten we nog heel wat dossiers en tutorials overzetten, wat de komende dagen zal gebeuren. Verder is er ook nog heel wat vertaalwerk.

Bugs
Met alle nieuwigheden werkt alles uiteraard nog niet exact zoals we het willen. Vooral met het nieuwe CMS hebben we nog een paar rondjes te vechten. Bugs kunnen jullie dan ook zoals gewoonlijk in het feedback-forum (http://www.minatica.be/forums/11-Feedback) posten.

Joga
14 March 2010, 12:02
Ik vind het persoonlijk minder mooi, minder overzichtelijk en niet echt een verbetering. De apparte game sectie vind ik wel een pluspunt.

Dexter
14 March 2010, 12:08
De site vind ik goed de forumlay-out wat minder (daarmee bedoel ik de index van het forum). Ook vind ik het goed dat jullie het nieuws en configuraties niet meer in het forum hebben en zo de gebruikers 'dwingen' om ook eens bij de rest te gaan piepen. :)

@dr!

nojs
14 March 2010, 12:10
De gameportaal is super nice !! Echt cool, als ik eerlijk mag zijn, was dat wat ik samen met andy vroeger ook wou doen met de games!
Ik vind het erg geslaagd. Mijn eerste indruk over het forum is eigenlijk ook niet zo positief, maar dat is gewoon wennen. Na een tijdje
ben je het allemaal gewoon en let je r niet meer op! Top gedaan, team!

Jelle
14 March 2010, 12:10
De site vind ik goed de forumlay-out wat minder (daarmee bedoel ik de index van het forum).

Kan je iets concreter zijn? :)
Bedoel je de nieuwe indeling? De forumicoontjes (die veranderen nog)? ...

Koshke
14 March 2010, 12:25
Wel ik vind het super, de lay-out zowel gewoon als voor de games (waar ik normaal nooit kom) vind ik fantastisch. Ik vind het geheel mooi, overzichtelijk en dank iedereen die hier zijn steentje heeft bijgedragen, in welke zin dan ook. Van harte een dikke proficiat !!!

Vincent
14 March 2010, 12:44
Kan Koshke maar beamen, wij vinden het zeer geslaagd, zal wel een tijdje vragen om te gewennen. Proficiaat aan de Minaticacrew.:good::good:

Pjj
14 March 2010, 12:44
Enkele puntjes die ik zou verbeteren, vergeef mij als ik begin te muggenziften :)


Op de home staat sommige tekst op justify, qua usability is het beter dit niet te doen (linkje (http://www.bestwebimage.com/archives/stop-using-justify/)).
De nieuwspagina (http://www.minatica.be/content/2-Nieuws) ziet er nog een beetje rommelig uit, sommige tekst staat nog in het Engels. Ik zou er ook nog een verticale border tussenplaatsen.
Waarom worden er twee verschillende lettertypes gebruikt? Sommige tekst staat in Tahoma, andere in Helvetica/Arial.

Voor de rest vind ik het zeker een goeie vernieuwing, proficiat Minatica!

Toelly
14 March 2010, 12:45
Ik vind het er allemaal super uitzien ;)
Vooral het CMS systeem voor artikels, tutorials ed vind ik fantastisch.
Enig minpuntje tot nu toe: de icoontjes naast de topics (nieuwe post, gesloten, ed) zijn veel te druk, maar die gaan nog veranderen?

nightraver
14 March 2010, 12:54
Knap werk minatica team. Ben zelf laat gaan slapen en toen ik erin kroop was enkel de layout zichtbaar, nu paar uur later is heel de site online, dat wil dus alleen maar zeggen dat het weer nachtwerk geweest is voor jullie. Petje af gasten. Keep up the good work.

roeba123
14 March 2010, 13:18
Ik vind het er prachtig uitzien.
'k moet me wel aansluiten bij de mening van Pjj in verband met de nieuwspagina (http://www.minatica.be/content/2-Nieuws).
Die ziet er inderdaad wat rommelig uit.
De home-pagina waar de nieuwsflashes opkomen vind ik wel prachtig gedaan!

Een dikke proficiat aan de webdesigners!

Snakey
14 March 2010, 13:44
Die pagina en ook van dossiers e.d. geven je een beeld van hoe vBulletin standaard nieuws weergeeft. Omdat we deze keer tegen een vast opgelegde deadline werkten hebben we voornamelijk de nadruk gelegd op de homepage en game homepage.

Ik en Jelle zijn trouwens ook niet echt opgetogen met het technisch gedeelte van bv dossiers. Als de volgende update van vb geen dergelijke technische verbeteringen geven, overweeg ik toch om sneller dan gepland die pagina's te customizen en naar onze eigen hand zetten.

speedy
14 March 2010, 14:00
Wel ik vind het super, de lay-out zowel gewoon als voor de games (waar ik normaal nooit kom) vind ik fantastisch. Ik vind het geheel mooi, overzichtelijk en dank iedereen die hier zijn steentje heeft bijgedragen, in welke zin dan ook. Van harte een dikke proficiat !!!

Volledig mee eens. Een dikke proficiat aan het hele team(y). Thanks:bow::bow:

PeterN
14 March 2010, 14:00
Btw, de icoontjes voor de posten zijn idd veel te druk en worden nog veranderd ;)

Xpert
14 March 2010, 14:03
Knap werk!

Dit mag zeker gezien worden!

Yveske

zakaria
14 March 2010, 14:32
Knap werk. Geeft een verfrissende indruk, moet er wel nog een beetje aan wennen maar dat komt wel

Route81
14 March 2010, 15:46
Mooi werk gasten !

tom906
14 March 2010, 16:27
Leuke site!
Alleen spijtig dat je ogen er zo moe van worden...

GuntherS
14 March 2010, 17:34
Een serieuze vooruitgang tegenover vroeger. Alles moet mee met zijn tijd natuurlijk. Proficiat aan het hele team!

fryum
14 March 2010, 17:48
R.e.s.p.e.c.t !!!!

kingtommyboy
14 March 2010, 18:29
wow :o wat een verandering!
is wel even schrikken voor mij want ik ben hier al even niet meer geweest :p
maar toch, knap gedaan!

Gert B
14 March 2010, 18:57
Bedankt voor de lovende woorden, we hebben er hard aan gewerkt en we weten ook dat we niet voor iedereen goed kunnen doen. Hopelijk wennen jullie snel aan de nieuwe layout / vBulletin versie!

Gert :)

Toelly
14 March 2010, 19:18
Ik ben ondertussen al gewend aan de nieuwe layout :)
Echt waar, knap werk. Zowel de layout als de technische kant :good:

Juisterr
14 March 2010, 20:13
Ziet er goed uit he.

Dexter
14 March 2010, 20:27
Kan je iets concreter zijn? :)
Bedoel je de nieuwe indeling? De forumicoontjes (die veranderen nog)? ...

Ja de forumicoontjes maar alles is zo monotoon in de forumindex dat ik het moeilijker vindt om met mijn ogen iets te vinden (dan vroeger). De rest is wel om duimen en vingers van af te likken. ;)

Peter.B
14 March 2010, 20:46
De forumicoontjes (die veranderen nog)?
het is wel wat wennen en er zullen waarschijnlijk hier en daar nog wel aanpassingen gedaan worden maar ik vind het nu al zeer erg geslaagd,proficiat :good::good::good:
petje af :bow::bow::bow:

butskristof
14 March 2010, 21:05
Mensen van het minatica team,
Fantastisch werk allemaal!:good:
Ik vind de nieuwe style egt mooi, het is eraan te zien dat jullie hard gewerkt hebben!
Dankjewel voor al de tijd die jullie erin gestoken hebben om ons een plezier te doen.
Mvg,
Kristof.

gideon
14 March 2010, 21:27
De nieuwe look van minatica is echt mooi!!!

Moest ik even kwijt

Adnilleke
14 March 2010, 22:24
Ik vind de nieuwe Minatica http://i42.tinypic.com/mkhy8n.gif
Kben echt trots op onze mooie forum
Bedankt aan iedereen die gewerkt heeft aan ons nieuw prachtige forum http://i41.tinypic.com/20i7uag.gif

salmax
15 March 2010, 01:01
goed gewerkt wel wat onwennig maar komt in orde goede prestatie

Elboulle
15 March 2010, 09:09
Zeer mooi gedaan. Dikke proficiat aan ieder die zijn schouders eronder heeft gestoken. En een dikke proficiat aan iedereen die het hier zo'n gezellige en leerrijke omgeving maken!!!

Go Minatica Go!!!


Groetjes!!

Swatje
15 March 2010, 09:59
Proficiat een de mensen die deze overschakeling gedaan hebben,
ik zou durven zeggen "doe zo voesj"

minQkel
15 March 2010, 12:49
De vorige style was toch ook blauw? o.O

nja ik vind het in ieder geval mooi geworden :)

papypc
15 March 2010, 12:53
Hei, dat is echt een nieuwe look ! Even wennen, maar 'k vind het zeer mooi.
Dikke proficiat aan de Minaticacrew en alle andere "onbekende" medewerkers.

slicky
15 March 2010, 15:14
ja dat ziet er goed uit,is ff wennen maar dat is van alle nieuwe dingen hé
ik zeg altijd "je moet meegaan met je tijd en stilstaan is achteruit gaan"

carline
15 March 2010, 18:32
ik vind het heel mooi :good:
is wel nog wennen, maar dat zal na een tijdje zoeken en proberen wel lukken :bow::bow::bow:

Breskuz
15 March 2010, 20:09
Mooie lay out
alleen de forum indeling effe wennen


Btw Breske is back in town :D

Emtec
15 March 2010, 21:33
Leuke site!
Alleen spijtig dat je ogen er zo moe van worden...

Klopt.. om hoofdpijn van te krijgen :p.

Voor de rest mooi werk

The_White_Eagle
16 March 2010, 22:55
is inderdaad wel een heel mooie uiterlijk,

is iets om verliefd op te worden

PeterN
20 March 2010, 23:58
Alle dossiers zijn nu overgebracht in het nieuwe systeem. Je kan ze hier (http://www.minatica.be/content/10-Dossiers) terugvinden of via de portal, navigatiebalk Home/Dossiers. Ook alle handleidingen zullen één voor één overgebracht worden maar hier hebben we nog wat tijd voor nodig;)

chira
21 March 2010, 16:31
:shy: euh waneer kom arcade terug :) ik mis die

jurgenv87
21 March 2010, 17:22
Lay-out ziet er helemaal anders uit dus dat wordt even wennen, maar we komen er wel door :-)

peenif
21 March 2010, 17:40
@chira

Op 15 maart schreef g_man in de shout - "de arcade zal nog even duren en even tel je dan in dagen/weken, niet uren/minuten" - dus zal je nog wat geduld moeten oefenen.

PeterN
21 March 2010, 20:40
idd. De module voor arcade in vBulletin 4 is nog niet beschikbaar. Er staat geen datum bij wanneer deze komt dus een exacte datum geven kunnen we niet. Het zal dus niet voor morgen zijn maar hopelijk de komende weken;)
Van zodra hij er is wordt hij weer terug toegevoegd.

Beatje
22 March 2010, 19:49
De kleur blauw is behoorlijk hard naast de forum kleur het lichte gedeelte.
Waardoor het contrast zeer doet aan me ogen...dat vind ik wel jammer hiervan...
Veel succes met de nieuwe lay out veel leerplezier weer op minatica een ieder....
Gefeliciteerd leiding!