Volledige versie bekijken : Wan connection arv4519 gw ab-7-wa is da ?



biep
17 March 2010, 12:01
Ben verbonden met mijn PC op het werk via LAN verbinding.
Als ik bij netwerken ga kijken zie ik daar nog een verbinding of een gateway staan met bovenvermelde naam.
Ik heb al een tijdje problemen met snelheid dus liet ik de technieker komen. Die dacht dat ik iets geïnstalleerd had en dat dit een virus had teweeggebracht. Nu weet ik zelf genoeg van een PC om te weten dat dit BULLSHIT is.
Nu wou hij dat icoontje laten verdwijnen en het lukte hem niet. Je zag het ook in de taakbalk en ook dat kreeg hij niet weg. Dat heb ik ondertussen zelf gedaan, simpel...
Maar wéét iemand überhaupt of het weg te krijgen is en kan iemand mij uitleggen wat die WAN verbinding betekent en hoe ik het icoontje zou kunnen doen verdwijnen ?
De technieker heeft dus niets gedaan, daarom vraag ik het hier eens.

Bedankt alvast.

peenif
17 March 2010, 12:45
Even gegoogled - zou iets met de instelling van de belgacom modem te maken hebben (is wel in het Frans) http://www.commentcamarche.net/forum/affich-13916336-probleme-b-box-de-belgacom-be#p14633536

PeterN
17 March 2010, 13:30
Waarschijnlijk heeft je laptop ingebouwde draadloos netwerk 'WAN'. Als je die niet gebruikt kan je die beter afzetten voor de veiligheid en om je batterij te sparen. In het hardware lijstje ga je naar netwerk, en daar staat dan een wan apparaat tussen. Zet hem daar uit en restart. Het ikoontje gaat dan ook automatisch weg zijn.