Volledige versie bekijken : Windows 7 Lag bij opstart Firefox en terugkeren na schermbeveiliging



Toelly
19 March 2010, 12:07
Hey allemaal,

sinds een dikke week ofzo heb ik probleem met mijn windows 7.
Eerst en vooral omtrent Firefox. Wanneer ik mijn laptop opstart en daarna ook Firefox (versie 3.6) duurt het altijd ongeveer een minuut (letterlijk) eer het firefox scherm verschijnt. Ook al klik je 3x op het icoontje, het duurt ongeveer een minuut en dan verschijnen er dan 3 (omdat je 3x op het icoontje klikte). Het is alsof mijn FF wel opstart, maar dat hij om een of andere duistere reden wordt tegengehouden en dan plots wel verschijnt.

Ten 2e heb ik ook problemen met mijn schermbeveiliging. Aléja, ik heb eigenlijk geen schermbeveiliging ingesteld, maar als ik mijn computer gewoon aan laat staan en even een kwartiertje ofzo iets anders ga doen, dan wordt het scherm uitgeschakeld (om stroom te sparen). Wanneer ik dan terugkom dan wordt het scherm terug geactiveerd door bijvoorbeeld met de muis te bewegen. Het scherm reageert dan wel, maar mijn computer loopt dan vast. Mijn muis wil dan een minuut lang niet meer bewegen, niets werkt, mijn ventilator begint ineens zot te draaien, ... en dan opeens werkt alles terug rustig...

Weet iemand wat hier aan de hand is en of deze zaken met elkaar te maken hebben?

mvg,
Toelly

Krikkie
19 March 2010, 20:37
I.v.m je schermbeveiliging:
Je schermbeveiliging was al uitgeschakeld, controleer nog even volgende instellingen.
Zet bij je "energiebeheerschema's" je instellingen op "altijd aan", beeldscherm uitschakelen op "nooit" en je vaste schijf uitschakelen ook op "nooit".
Systeem op stand-by eveneens op "nooit".
Slaapstand afvinken.
Dit alles vind je bij energiebeheer.

Groetjes Krikkie

peenif
20 March 2010, 08:27
En voor het opstarten van Firefox kan je het volgende doen - meestal geeft dit goede resultaten > rechtsklik op je Firefox icoontje > Eigenschappen > Doel en tik daar het volgende Pad in :

"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" /Prefetch:1 (let op spatie tussen " en /)