Volledige versie bekijken : Welk backup programma kan dit?



Trax
19 March 2010, 12:58
Hey iedereen, mijn situatie is als volgt:

1 desktop met harde schijven C - D - E

C = Windows schijf, wil ik niet backuppen

D = Privé foto's, filmpes, werk,... -> wil ik backuppen naar een externe harde schijf

E = Muziek -> wil ik backuppen naar een laptop in mijn netwerk

Daarnaast zou ik graag incrementeel back-uppen.

Weet iemand hier een goed programma voor? Ik heb al gehoord van TrueImage, maar steek hier toch graag nog even mijn licht op alvorens iets aan te schaffen.

Alvast erg bedankt!

Toelly
19 March 2010, 13:12
Ik gebruik Paragon en ben er heel content van, maar ik weet niet of die alles kan wat jij wil. Daarvoor zal je eens op de website moeten kijken :)
http://www.paragon-software.com/home/brs/

PeterN
19 March 2010, 13:43
Idd true image. Een andere oplossing is mss mogelijk als je windows 7 hebt. In windows 7 zit ook een backup systeem met incrementele backups. Vanaf de Ultimate versie is backup over netwerk ook mogelijk. Maar zoals gezegd heb ik het nog niet geprobeerd in hoeverre het goed, snel en feilloos werkt. Niets zo deprimerend als een backup hebben bij een hd crash en tot de constatatie komen dat ze niet volledig is of dat je ze niet kan gebruiken bij het vervangen van je HD;)

Trax
19 March 2010, 15:57
Ik heb nu het gratis MS programma syncTool 2.1

Werkt erg goed. Alleen niet automatisch, maar dat is niet erg, aangezien ik toch altijd eerst mijn externe harde schijf en laptop moet aanzetten.

TrueImage blijft een optie die ik in mijn achterhoofd hou.

Bedankt!