Volledige versie bekijken : svchost.exe netwrkservice



johan k
19 March 2010, 21:21
Ik weet niet of dit hier thuis hoort .
svchost.exe netwerkservice (in windows taakbeheer) neemt dikwijls 100% van mijn gebruik in beslag en dan kan ik dus niets anders doen
Die svchost doet dit meerdere malen op een avond soms zelfs om het half uur.
weet iemand hoe dit komt of wat ik eraan kan doen om mijn pc weer gewoon te laten lopen , zodat ik altijd op een site of iets anders kan doen .
Heb betalende versie van AVG en heb ook al met andere programmas gescant (ccleaner , registry repair ,
...) maar het probleem blijft zich voordoen.

Baloeke
20 March 2010, 16:37
Kan deze info (http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/how-to-fix-svchostexe-errors-and-problems-with-high-cpu-usage/nl/) helpen?

johan k
28 March 2010, 13:35
Sorry voor het lang wachten , maar heb die info geprobeerd en het probleem blijft zich voordoen , net toen ik minatica opende was het weer zover .
svchost netwerkservice nam weer 100% in gebruik en dan kan ik niets doen totdat hij aan ongeveer 10300Kb zit en dan gaat weer alles normaal maar een half uur later of zo gebeurt weer het zelfde ook als ik geen site open maar gewoon iets bezig ben dan blokkert de pc .
Ik heb AVG betalend op mijn pc , avg firewall is in orde , kan ik dan bij systeembeheer en service , windows firewall uitschakelen of moet die op automatisch blijven , kan ik daar bij die service eventueel nog wat uitschakelen wat nu op automatisch staat , want die dingen werken allemaal (een stuk of 6) via svchost netwerkservice. heb alle updates geinstalleerd

peenif
28 March 2010, 14:24
Indien U één van de firewalls uitschakelt zou uw probleem wel eens opgelost kunnen zijn - meestal gaan twee firewalls met elkaar in conflict - dus zeker doen ;) - vermits de Windows firewall niet zo'n goede reputatie heeft zou ik dus die kiezen om uit te schakelen.