Volledige versie bekijken : fujitsu siemens scaleo m mobo reset



zariash
20 March 2010, 21:06
ik heb hier een scaleo m en zou graag de bios resetten omdat er niets meer wordt herkent enkel geheugen en processor en er blijkbaar al heel wat aan gesleuteld is .
maar ik vind nergens een jumper de batterij heb ik er ook al uitgehaald .
grtjs

PeterN
20 March 2010, 23:27
Trek de pc uit het stroomnet. Dit is een ouder type en als je de batterij eruit haalt en dan de powerknop even inhoud is alles zonder spanning en gereset.

zariash
21 March 2010, 09:52
geprobeerd nog steeds geen resultaat zelfs de dvd speler wil niet openen terwijl er zeker spanning op komt .
ik denk dat het mobo naar de vaantjes is .
grtjs

Fakke_Berto
21 March 2010, 12:51
Volgens mij moet die DVD kunnen openen, zelfs alleen met de voeding aangesloten. Hij kan geblokkeerd zitten.

g_man
21 March 2010, 13:03
Het mobo stuurt idd de DVD niet aan. :)

zariash
22 March 2010, 23:51
ik heb een andere dvd speler geprobeerd zelfde resultaat dan heb ik nog een oude cd speler geprobeerd weeral hetzelfde :wall::wall:

PeterN
23 March 2010, 13:55
Steek eens enkel de spanningconnector op de dvd lezer en probeer dan deze te openen, dat zou toch moeten gaan als de dvd lezer niet stuk is.
Anders in deze opstelling zowel +5V als +12V controleren, want beide moet de dvd lezer hebben. Voeding mss gewoon stuk.

zariash
26 March 2010, 17:00
deze mag op slot heb het ding ontmanteld en de rest naar het containerpark gebracht .
grtjs