Volledige versie bekijken : Poll van de maand: De browserkeuze



compuchrisje
21 March 2010, 01:59
Onlangs kwam bij het updaten van je Windows het browserkeuzescherm als pop-up op je scherm. Hierin werd je gevraagd welke browser je standaard wil gaan gebruiken. Dit was een reactie van Microsoft op de uitspraak van de Europese Commissie over de monopolisering van Microsoft en vooral Internet Explorer.
Wat wij nu willen weten, is welke keuze je gemaakt hebt. Behoud je je huidige browser (Internet Explorer, Firefox, Opera, Google Chrome,...) of heb je een andere als standaard genomen, al of niet met een tweede als extraatje? Licht toe in je antwoord, na het aanvinken van de nodige onderdelen.

PeterN
21 March 2010, 02:05
Ik ben een aantal maanden overgestapt van IE8 naar FireFox. Ik laat het nu bij FireFox die als standaard browser staat en Ie8 staat nog steeds op mijn systeem maar gebruik ik nog zelden.

peenif
21 March 2010, 08:49
Idem hier - ben ooit overgestapt naar FF omdat thuisbankieren met IE maar niet wilde lukken. Ik kreeg toen van de hulpdesk van de bank de raad Firefox te gebruiken en zo is het gebleven - IE is via Programmatoegang en instellingen ontoegankelijk gemaakt.

Toelly
21 March 2010, 10:17
Sinds jaar en dag firefox-gebruiker. IE heb ik ook staan maar gebruik ik zelden, vooral omdat ze css etc niet goed ondersteunen. Chrome, Safari en Opera staan ook geïnstalleerd, maar gebruik ik zelden. Deze zijn meer bedoeld om webpagina's op te testen :)

Peter.B
21 March 2010, 10:30
ik gebruik ook al een hele tijd firefox.heb er verschillende geprobeerd en deze vond 'k het prettigst om mee te werken.

gordini
21 March 2010, 13:03
Al jaren gelukkig gebruiker van Opera.
In de tijd op zoek gegaan naar een andere browser om IE6 te vervangen.
Keuze toe viel tss FF en Opera, en het is Opera geworden, omdat die sneller werkt.
IE wordt nog gebruikt als er eens sites opduiken die niet openen onder Opera, en om de PC-banking te doen.
Ben een gepassioneerd slotracer, en sinds kort is het forum veranderd en kan ik niet meer reageren onder Opera, dus wordt IE hiervoor weer wat meer gebruikt.

Onlangs ook op Facebook begonnen met het spelen van Mafia Wars, dewelke in nu al speel met 3 verschillende accounts.
Elk op een verschillende browser, en tegelijk ;-)
Hiervoor gebruik ik IE7, Firefox en Google Chrome (FF en Chrome uitsluitend voor Mafia Wars)

Greetz Gordini

g_man
21 March 2010, 13:16
Ik ben van de oude stempel, wat goed is goed laten... Nog steeds IE8... zolang ik er geen problemen mee heb blijft dat zo. :)

Joga
21 March 2010, 13:52
Ik ben het meest tevreden van Google Chrome

worf
21 March 2010, 14:09
Sinds de browserkeuze hier ook voor FF gekozen. Voorlopig heel content van en Is inderdaad een stuk sneller dan IE8

Baloeke
21 March 2010, 14:43
Blijf standaard nog IE8 gebruiken. Alhoewel ik met de keuze van het browserkeuzescherm Firefox heb geinstalleerd. Maak er tot nu toe zelden gebruik van.

2B's
21 March 2010, 15:47
Ik gebruik al enkele jaren firefox, gewoon omwille van zijn gebruiksvriendelijkheid. Sinds de laatste update ondervind ik echter problemen vooral qua snelheid.Ik ben trouw maar wil toch ook even eens wat anders proberen. Bedankt voor de bovenstaande, daar ga ik er zeker nog eentje uitpikken.

salmax
21 March 2010, 17:30
ik heb bij de pc waar ik dat keuzemenu al had binnengehaald chrome gekozen
chrome als standaard dus
merk ik na msn live op te starten en zo naar mijn email hotmail wil dat microsoft moeilijk doet door lang zoeken en altijd email adrs uit te wissen
als microsoft me terug naar ie8 wilt dwingen heeft hij het verkeerd ben zelfs geneigd gmail te gaan gebruiken.

jurgenv87
21 March 2010, 17:33
Ik ben bij Firefox gebleven. Af en toe gebruik ik ook wel eens Chrome, maar Firefox blijft toch de standaard hier.

welsey1983
21 March 2010, 19:40
Voornamelijk gebruik ik opera maar soms als die eens raar doet firefox en dan pas IE8

compuchrisje
21 March 2010, 19:52
Ik gebruikte vroeger enkel IE en volgde braaf alle versies. Door de functionaliteit is Firefox erbij gekomen om beter mijn werk te kunnen doen op het forum, aanvankelijk nog als tweede browser. Toen de upgrade van IE7 naar IE8 hier elke keer op niks afliep, heb ik Firefox als standaard gezet en heb een stuk of 5 van die browsers uit het keuzescherm geprobeerd. 'k heb ze er alle 5 ook afgegooid, wegens ofwel te teleurstellend of te agressief (GoogleChrome!). Firefox is nu mijn hoofdbrowser, IE7 dient om te kijken of alles daar ook nog op zijn plek staat :lol:

Joga
21 March 2010, 23:47
ik heb bij de pc waar ik dat keuzemenu al had binnengehaald chrome gekozen
chrome als standaard dus
merk ik na msn live op te starten en zo naar mijn email hotmail wil dat microsoft moeilijk doet door lang zoeken en altijd email adrs uit te wissen
als microsoft me terug naar ie8 wilt dwingen heeft hij het verkeerd ben zelfs geneigd gmail te gaan gebruiken.

Zeker doen! Ik gebruik nu al lange tijd Chrome en heb al jaren een Gmail. Doordat google veel bezit (youtube, gmail, chrome, etc ) werkt dit onderling super goed en snel! Zo is chrome bvb automatisch ook google en kan je je op youtube inloggen met je gmail account.

Vincent
25 March 2010, 10:12
Bij mij is het IE8 ben het gewoon, en heb er geen problemen mee.:)

peenif
26 March 2010, 12:15
Geen problemen ermee Fernandel - ook niet op de vernieuwde site? :evil: ;)

Phil O'Sophe
3 April 2010, 22:37
Blijf (voorlopig toch?) bij IE7.

tisikke
3 April 2010, 23:16
Ik heb 2 computers van respectievelijk ruim 6j (desktop) en 3,5j (laptop) en gebruikte op beiden windows XP, met bijbehorende IE met de updates.
toch vond ik de IE browser wat sloom werken en heb dan FF geprobeerd en met positief resultaat. Naar mijn mening werkt FF vlugger dan de IE met de nodige (gratis) updates...Dus ben ik op beide computers overgeschakeld naar Firefox

urbain
3 April 2010, 23:31
Ik blijf bij internet explorer 8 , alhoewel ik soms wel problemen heb met het surfen , vind ik de beste keuze.

fivan
4 April 2010, 09:46
Thuis gebruik ik IE, op het werk FF. Dit omdat er op het werk er teveel geblokkeerd wordt via IE en er met FF geen beperkingen zijn opgelegd.
Groetjes, Fivan

puchie
4 April 2010, 11:20
ie7 omdat ie8 met niet beviel had ook ff gebruikt maar het meeste werkt volgens mij toch met ie7 hij is trager dan ff maar heb de tijd zat al op internet met een 56k modem dus

Juisterr
4 April 2010, 18:50
Ik surf met FF

Quazie
5 April 2010, 00:43
Ik blijf bij IE, nu 8 en later de volgende. Heb ook keuze browser update in windows update verborgen.

Archer
6 April 2010, 09:14
Die update is inderdaad geïnstalleerd, maar die pop-up heb ik nooit zien verschijnen. Maar goed ook, want ik verander toch niet.

eightofnine89
6 April 2010, 18:16
Voor mij nog altijd FF, kan je geweldig aanpassen naar eigen keuze. IE kan me niet bekoren, staat er nog op maar wordt zelden gebruikt. Onlangs Comodo Dragon geïnstalleerd (op chrome gebaseerd) en gebruik deze soms als alternatief.

salmax
8 April 2010, 23:38
er wordt blijkbaar nog veel ie gebruikt

minQkel
20 April 2010, 21:30
Chrome (L)

salmax
20 April 2010, 23:50
heb vandaag ook andere browsers gebruikt
maar even snel afgegooit
blijf bij chrome

Koshke
18 May 2010, 11:58
Al lang gebruik ik IE8, heb ook chrome erop staan maar nog niet geprobeerd, had Safari maar dat heb ik eraf gezwierd, en heb lang geleden FF gehad en ik denk dat ik dat nu eens terug ga downloaden op mijne nieuwe laptop wegens de positieve commentaren hier. Ik had dat destijds genomen omdat een bepaalde website alleen via FF goed leesbaar was maar wegens verandering van laptop niet meer gebruikt.