Volledige versie bekijken : Internet Explorer 8



poohbeer
21 March 2010, 16:27
Ik zit met een probleemke.

Heb hier thuis een laptop (medion) staan van bij iemand in de les.
Die vroeg mij of ik daar Internet Explorer 8 op kon zetten (staat versie 6 op), maar als ik die wil downloaden krijg ik de foutmelding

iesetup.exe - Entrypoint niet gevonden
Kan entrypoint van procedure SHRegGetValueW niet vinden in DLL-bestanden SHLWAPI.dll.

Het bestand uitpakken doet hij wel.

Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes

poohbeer
21 March 2010, 16:39
Dit krijg ik als ik Internet Explorer open doe.

Microsoft internet explorer

Door uw huidige beveiligingsinstellingen kunnen ActiveX-besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd.
Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven.

Groetjes

Hopend op een goede reactie

Baloeke
21 March 2010, 16:40
Vermoedelijk heeft het iets te maken met een update van service pack 2. Volgens de site van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/888162) toch.

Baloeke
21 March 2010, 16:43
Dit krijg ik als ik Internet Explorer open doe.

Microsoft internet explorer

Door uw huidige beveiligingsinstellingen kunnen ActiveX-besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd.
Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven.

Groetjes

Hopend op een goede reactie

Even dit (http://www.microsoft.com/belux/nl/protect/yourself/downloads/activex.mspx) eens lezen ;)

poohbeer
21 March 2010, 16:45
Vermoedelijk heeft het iets te maken met een update van service pack 2. Volgens de site van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/888162) toch.

service pack 1 staat daar nog op

Baloeke
21 March 2010, 16:59
Updaten zou ik zeggen. Weet niet aan welk service pack windows xp toe is, denk aan nr 3

peenif
21 March 2010, 17:26
Yep SP3 en zal wel de laatste zijn - misschien staan de updates van Microsoft wel af om 'k weet niet wat voor reden ;).
In ieder geval zou het een dll probleem kunnen zijn - dit gevonden poohbear zie post #2 - baat het niet het schaadt ook niet.

http://www.pc-helpforum.be/f184/internet-explore-8-niet-downloaden-14851/
(http://www.pc-helpforum.be/f184/internet-explore-8-niet-downloaden-14851/)

poohbeer
21 March 2010, 17:39
Als ik service Pack 2 wil downloaden krijg ik de melding

de huidige beveilingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload

peenif
21 March 2010, 17:46
Kijk eens in configuratiescherm bij 'Beveiligingscentrum' of de updates zijn ingeschakeld - zoniet zou ik dit overlaten aan de eigenaar van die laptop poohbeer - die oplossing die ik vroeger gaf van pc-helpforum reeds geprobeerd?

J.W.
21 March 2010, 18:09
Het kan evengoed malware zijn die deze installaties verhinderen.
Misschien eens een HJT-logje plaatsen.

compuchrisje
21 March 2010, 19:42
Als iemand vraagt om iets te installeren, betekent dat dat ie er zelf niet veel kaas van gegeten heeft. Best mogelijk zelfs dat dat systeem is ingesteld met beperkt accounts en dat die persoon één van die beperkte accounts heeft. Komt er dus op neer dat je als administrator moet inloggen en de beveiligingsinstellingen voor downloaden en uitvoeren even moet bijstellen, of alles als administrator downloaden en installeren. Daarbij horen natuurlijk ook eerst SP2 en SP3: zware downloadactie als het updaten al een tijdje geleden is. Dan de bijkomende patches, en mogelijk ook nog voor andere bestaande progs die waarschijnlijk zelden of nooit zijn bijgewerkt.
Voor IE6, klik je in je startmenu met rechtermuisknop op die snelkoppeling ervan en kies je voor eigenschappen. Als het nog kan opgestart worden kan je hetzelfde doen via het menu Extra- Internetopties. Zet daar alle instellingen terug op standaard en laat het toepassen.
Ik hoop dat je het klaargespeeld krijgt, Poohbeer, om daarna uiteindelijk IE8 toch te installeren. Maak in elk geval een nieuw herstelpunt aan met als info bv 'Voor IE8', zodat je bij mislukken toch nog kan terugkeren.

poohbeer
21 March 2010, 19:49
Als iemand vraagt om iets te installeren, betekent dat dat ie er zelf niet veel kaas van gegeten heeft. Best mogelijk zelfs dat dat systeem is ingesteld met beperkt accounts en dat die persoon één van die beperkte accounts heeft. Komt er dus op neer dat je als administrator moet inloggen en de beveiligingsinstellingen voor downloaden en uitvoeren even moet bijstellen, of alles als administrator downloaden en installeren. Daarbij horen natuurlijk ook eerst SP2 en SP3: zware downloadactie als het updaten al een tijdje geleden is. Dan de bijkomende patches, en mogelijk ook nog voor andere bestaande progs die waarschijnlijk zelden of nooit zijn bijgewerkt.
Voor IE6, klik je in je startmenu met rechtermuisknop op die snelkoppeling ervan en kies je voor eigenschappen. Als het nog kan opgestart worden kan je hetzelfde doen via het menu Extra- Internetopties. Zet daar alle instellingen terug op standaard en laat het toepassen.
Ik hoop dat je het klaargespeeld krijgt, Poohbeer, om daarna uiteindelijk IE8 toch te installeren. Maak in elk geval een nieuw herstelpunt aan met als info bv 'Voor IE8', zodat je bij mislukken toch nog kan terugkeren.

Daar zal ik misschien wel iets mee kunnen doen

Bedankt Chrisje

poohbeer
21 March 2010, 20:43
Krijg IE8 niet gedownload krijg de melding
de huidige beveilingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload

poohbeer
1 April 2010, 08:56
Baloeke heeft internet explorer er op kunnen zetten op de laptop

Bedankt deze mag gesloten worden

Groetjes

Baloeke
1 April 2010, 22:14
Het probleem zat in de beveiliging van de internetopties. Heb deze op standaardniveau gezet en hetging vanzelf.