Volledige versie bekijken : Map kwijt



Jefke
22 March 2010, 18:07
Hallo iedereen, ik heb een probke. Onlangs heb ik mijne vista opnieuw geïnstalleerd omwille van een virus. Nu, ik had ook een programma dat bepaalde mappen onzichtbaar kon maken en bij het runnen van da programma kon ik deze terug zichtbaar maken uiteraard. Nu, 1 ik ben da programma kwijt en 2 ik ben die map kwijt. Map stond om een externe HD dus kwijt kan ik die map niet zijn. Kan ik deze herconditioneren? Zo ja, hoe???? Kan er iemand een beetje raad brengen? Alvast bedankt gasten...

Peter.B
22 March 2010, 20:05
ik ben nu bezig met mijn pc,is xp.
maar met vista is het ongeveer ook zoiets (denk 'k).zou het niet lukken om via ;configuratiescherm-mapopties-weergave en daar zoeken "verborgen bestanden en mappen weergeven" ,uw verborgen map zichtbaar te maken.

Jefke
23 March 2010, 17:52
Nope, die map is onzichtbaar gemaakt door da programma en ik weet bij got nimeer wel da just was... :s

rommeke
26 March 2010, 20:19
mss ben je iets met deze link http://www.xp-helpdesk.nl/bestanden-mappen-verbergen-onzichtbaar-maken.html
Alhoewel het hier om xp gaat kan je het mss toepassen op een vista box

compuchrisje
27 March 2010, 01:00
Kijk eens in de lijst van al je programma's Jefke, en niet via het menu start maar wel via verkenner. Loop ze allemaal af, best mogelijk dat je een encryptieprog hebt uitgeprobeerd om die bepaalde map te beveiligen. Het kan wel zijn dat, als je een systeemherstel zou hebben gedaan nadien, dat de verwijzingen uit het register zijn verdwenen. Het prog terug activeren kan mss nog helpen.

Jefke
27 March 2010, 10:27
Ik heb idd al geprobeerd om het prog terug te installeren. Het gaat namelijk over, Free Hide Folders 2.1 (http://www.minatica.be/../downloads.php?do=file&id=479)
Welke ik ook hier op de site heb gedownload, maar ook na het installeren en openen vind hij de desbetreffende mappen niet terug. Weet er niemand een beetje raad hoe ik deze mappen terug kan krijgen...???

Thx

compuchrisje
27 March 2010, 21:50
Iets anders proberen dan, maar kan geen garantie geven dat het zou werken. Je moet wel nog weten wààr juist die map stond en welke naam ze had.
In startmenu tik je in Uitvoeren: cmd; er gaat dan een dos-schermpje open.
Daarin tik je:

attrib -h x:\naammap

x:\ partitie waar je de map opsloeg
Stond het in een submap moet je de volledige route beschrijven zoals bv:
c:\Documents and Settings\naamgebruiker\naammap

Jefke
28 March 2010, 15:53
pfffff, ik ga het opgeven denk ik, geen van deze oplossingen blijkt te werken... :s